MPC-forum.eu Your Music Production Center

MPC Renaissance vs hardware'owe MPC (workflow)

Pytania i odpowiedzi dotyczące kontrolerów MIDI Akai MP/LP, MPC Renaissance/Studio/Fly, NI Maschine, etc

przez wolfset » 21 wrz 2013, o 13:50

Emanko, odświeżam temat bo doszłem ostatnio do wniosku, że zamiast 2kxl biorę rena. Może zagląda tu ktoś kto już od dłuższego czasu stuka na renie i chciałby się podzielić swoim przemyśleniami na temat tej mszynki? Jeśli ktoś ostatnio czytał lub słyszał jakieś konstruktywne opinie na temat tego sprzętu niech też śmiało pisze ;)
Avatar użytkownika
wolfset
Pad5
 
Posty: 527
Dołączył(a): 2013/06/06
MPC: ren,
Sampler: mv 8800
Kontroler: keylab49,Mpd 24
DAW: Auria

przez KAIXER » 22 wrz 2013, o 11:03

Ja mam MPC STUDIO (działa na tym samym sofcie co REN)
Jak masz jakieś pytania postaram ci sie w miare możliwości pomóc.
Pozdro
Avatar użytkownika
KAIXER
Pad1
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2013/04/15
MPC: MPC RENata
Kontroler: AXIOM49
DAW: CUBASE

przez mateuszfafik » 18 lis 2017, o 16:13

Witam.

Chcialbym odswiezyc temat.

Mianowicie, posiadam mpc renaissance, obylem sie juz mysle dobrze z nia.
Nigdy nie mialem kontaktu z zadna inna mpctka stad moje pytanie:
Co daje mi wiecej np mpc 1000 z jj os ?
I jak wyglada jakosc bitu, chodzi juz o efekt koncowy zgrywany z mpc ren i z 1000 utwor.
Wiadomo ren to kontroler, a 1000 sprzet, czy 1000 nie ma lepszego brzmienia ?
mateuszfafik
Padawan
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2017/03/16

przez kazmisz » 19 lis 2017, o 22:22

Siemanko,
Ren nie posiada żadnego brzmienia, więc możnaby powiedzieć, że 1000 ma lepsze brzmienie :D, czy da Ci coś więcej to moim zdaniem kwestia sporna, ponieważ obsługa maszyn jest podobna, z tym że w renacie możesz sobie pomóc myszą jak czegoś nie chcesz robić na maszynie, w mpc 1000 już też możliwości mieć nie będziesz i dodatkowo mniejszy wyświetlacz, najlepiej zobacz filmiki jak wygląda produkcja na mpc 1000 :)
Pozdrawiam i niech Ci Bóg błogosławi :)
Avatar użytkownika
kazmisz
Pad3
 
Posty: 178
Dołączył(a): 2015/02/28
MPC: MPC Studio
DAW: MPC Software

przez mateuszfafik » 20 lis 2017, o 19:09

Mysle ze nie bedzie mi przeszkadzal maly ekran, wrecz bardziej skupie sie na muzyce.
Glownie chodzi mi o to brzmienie.
Druga sprawa, projekt z mpc 1000 zgrywa sie tylko po lini czy mozna go przerobic na plik wav w maszynce ?
mateuszfafik
Padawan
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2017/03/16

przez kazmisz » 20 lis 2017, o 22:57

Siemanko :)
Jeśli zależy Ci na brzmieniu to może warto byłoby pójść w kierunku maszynki o bardziej specyficznym brzmieniu np mpc 2000, albo 3000, no ale też nie wiem w sumie o jakie brzmienie chodzi, mpc 1000 raczej nie przebija się jakimś mocno specyficznym brzmieniem, ale zawsze to hardware. Proponuje Ci poczytać trochę przed wyborem i posłuchać różnic w brzmieniu. Bit możesz przerobić do wav spoko :)
Pozdrawiam Cie :)
Avatar użytkownika
kazmisz
Pad3
 
Posty: 178
Dołączył(a): 2015/02/28
MPC: MPC Studio
DAW: MPC Software

przez DirtyDrumzStudio » 21 lis 2017, o 18:31

mateuszfafik napisał(a):Glownie chodzi mi o to brzmienie.


MPC 1000 ma neutralne brzmienie więc dużej róznicy nie odczujesz. Jesli chcesz mpc która wnosi charakter do brzmienia to celowałbym w:
- Akai MPC 60
- Akai MPC 3000
- Akai MPC 2000 Classic [nie XL]
Ewentualnie dokupił do Renatki jakiś sampler w racku typu:
- Akai s1000
- Akai s950
- Akai s01
- Emu EMAX
- ENSONIQ EPS

mateuszfafik napisał(a):Druga sprawa, projekt z mpc 1000 zgrywa sie tylko po lini czy mozna go przerobic na plik wav w maszynce ?


Owszem zgrywasz tylko po linii ;) Jak w każdym samplerze
DirtyDrumzStudio
Moderator
 
Posty: 736
Dołączył(a): 2014/03/26
Lokalizacja: Świdnica
MPC: 1000
Sampler: Akai S, Ensoniq, EMU
DAW: Cockos Reaper 4

przez kazmisz » 21 lis 2017, o 21:53

mateuszfafik napisał(a):Druga sprawa, projekt z mpc 1000 zgrywa sie tylko po lini czy mozna go przerobic na plik wav w maszynce ?


Owszem zgrywasz tylko po linii ;) Jak w każdym samplerze[/quote]

Yyy, nie za wiele robiłem na hardware ale pamiętam, że można :niepewny:
no tak, zgadza się :D
https://www.youtube.com/watch?v=wz-5M0ZJw7o


Pozdrawiam serdecznie przyjacielu :)
Avatar użytkownika
kazmisz
Pad3
 
Posty: 178
Dołączył(a): 2015/02/28
MPC: MPC Studio
DAW: MPC Software

przez DirtyDrumzStudio » 21 lis 2017, o 22:58

JJOS 2 XL o ile go masz ;)
DirtyDrumzStudio
Moderator
 
Posty: 736
Dołączył(a): 2014/03/26
Lokalizacja: Świdnica
MPC: 1000
Sampler: Akai S, Ensoniq, EMU
DAW: Cockos Reaper 4

przez kazmisz » 22 lis 2017, o 00:12

A no tak :D
To warto od razu sobie zakupić taką maszynkę , akurat widzę , że na alegro ktoś wystawia cena taka sama jak bez jjos ,
dzięki przyjacielu :) przyda się porada na przyszłość, no i przepraszam Cię mateuszfafik za wprowadzenie w błąd, postaram się już nie wypowiadać jak nie będę czegoś pewien :D
Avatar użytkownika
kazmisz
Pad3
 
Posty: 178
Dołączył(a): 2015/02/28
MPC: MPC Studio
DAW: MPC Software

przez mateuszfafik » 22 lis 2017, o 20:33

Znowu musialbym dokupic interfejs w takim razie.
Moze znajdzie sie tu jakis znawca ktory porowna opcje brzmienia reny jakie daje czyli mpc3000, mpc60 czy nawet sp1200 z tymi prawdziwymi samplerami. Bo jesli to sa bardzo zblizone brzmienia to mysle ze ta mpc 1000 nie ma dla mnie sensu, skoro nigdzie z mpcetka nie podrozuje a rena ma wydaje mi sie dobry interfejs.
mateuszfafik
Padawan
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2017/03/16

przez DirtyDrumzStudio » 3 gru 2017, o 13:12

To nie są zbliżone brzmienia [chodzi o te emulacje]
DirtyDrumzStudio
Moderator
 
Posty: 736
Dołączył(a): 2014/03/26
Lokalizacja: Świdnica
MPC: 1000
Sampler: Akai S, Ensoniq, EMU
DAW: Cockos Reaper 4

Poprzednia strona

Powrót do Kontrolery MIDI