MPC-forum.eu Your Music Production Center

Trudne starty - co wybrać????

Nie wiesz jaki sampler/kontroler wybrać? Tutaj się dowiesz.

przez okaybea » 19 paź 2015, o 23:28

Cześć chłopaki!! pomożecie? :)
sprawa jest dość prosta (nie dla mnie póki co). poszukuję sprzętu, może być używany, tak, abym mogła zgrywać sample do komputera albo kontrolera? Pytania u podstaw - wiem, ale dopiero się uczę. Chciałabym również prosić was o doradę w sprawie pierwszego miksera do skreczowania, chciałabym spróbować (mam gramofon) jednak nie chcę od razu ładować dużego budżetu w coś, co może wcale nie bedzie dla mnie. Pomocy:)
Co do kontrolera wacham się nad MPK25 albo MPK225, lub też APC...ewentualnie Novation??? ktoś korzysta w wymienionych i może odnieść się, co lepsze dla świeżaka do nauki w ableton live? A może zainwestować w PUSHA?
Fajnie, jakby mógł ktoś kompleksowo doradzić mi, co zakupić, by zbudować mikro studio dla siebie - mikrofon również.

pozdrawiam:)

okaybea
okaybea
Padawan
 
Posty: 2
Dołączył(a): 2015/10/20

przez pietruh » 20 paź 2015, o 07:27

Rozumiem, że "zgrywać sample do komputera" (bo to kontrolera się nie da - on tylko kontroluje, oczywiście w praktyce bo w teorii można wszystko) to taki zamiennik słowa "interfejs audio" lub "karta dźwiękowa". I tu z polecanych na forum rzeczy: Focusrite Scarlett (2i2 / 4i4 i tak dalej, zależy ile masz pieniędzy i czego potrzebujesz), M-Audio, Behringer - z tych trzech firm na pewno wybierzesz coś co Cię zainteresuję. Nie napisałaś ilu wejść/wyjść potrzebujesz więc nie mam jak ci podać konkretnych modeli.
Co do mikserów polecam wątek który męczył ende >KLIK<.
Co do kontrolera...trudno podać coś konkretnego podałaś hybrydę (pady, klawiatury, przyciski funkcyjne) którą dla mnie jest seria MPK oraz kontrolery typowo pod jakieś live, czy po prostu klepanie na padach. Jeżeli chcesz trochę poklepać w pady i pograć na klawiaturze to MPK może być dobrym wyjściem. Sprawdź też M-Audio Axiom.
Jeżeli o Pushu mowa to pewnie zaraz wejdzie TTP i coś naskrobie na ten temat, nie wiem kto jeszcze z forum ma ten kontroler. Co do Abletona to też się nie wypowiadam i radzę poczekać na wcześniej wspomnianego, albo na kogoś kto używa tego DAWa. Mikrofon też sobie odpuszczę.

Napisz jeszcze kilka ważnych informacji: Jaki masz komputer i jaki masz już sprzęt? Ile pieniędzy masz zamiar przeznaczyć na to "mikro studio"?
We can play in the graveyard
Dream about joining in
Avatar użytkownika
pietruh
Pad13
 
Posty: 3010
Dołączył(a): 2013/01/10
Lokalizacja: Bydgoszcz
DAW: Reaper, Live

przez siemasz3 » 20 paź 2015, o 14:02

A to ja kilka słów napiszę...
Generalnie jakbyś podała budżet i preferencje, było by łatwiej, ale spróbujmy
- mikser do skreczu
Jak Ci się uda trafić vestaxa pmc 05 lub 06 z nie zajechanymi fejderami, to warto się zainteresować - przez wiele lat te miksery były najpopularniejszym asortymentem turntejblistów
- mikrofon
Podejrzewam, że do wokalu - zatem pojemnościowy. Taki mikrofon wymaga napięcia 48v, które dostarczysz mu z interfejsu (musi być z przedwzmacniaczem mikrofonowym) bądź z przedwzmacniacza mikrofonowego oddzielnie. Każdy będzie dobry (z wyjątkiem tych usb) na początek lecz ja bym nie brał tanich wynalazków od jakichś dziwnych firm.

Skoro mowa o skreczu, to napisz jaki masz gramofon i igłę, bo to też niezwykle istotne.
Co do reszty sprzętów, to jest sporo opcji lecz tutaj już należy sprecyzować co się chce robić
Avatar użytkownika
siemasz3
Pad6
 
Posty: 680
Dołączył(a): 2014/04/19
Lokalizacja: Essex
MPC: AKAI R.I.P.
Sampler: Korg Triton, TE OP-1
Kontroler: Maschine,Roland A-49
DAW: Cubase SX, FL

przez DirtyDrumzStudio » 20 paź 2015, o 15:47

siemasz3 napisał(a):Podejrzewam, że do wokalu - zatem pojemnościowy. Taki mikrofon wymaga napięcia 48v, które dostarczysz mu z interfejsu (musi być z przedwzmacniaczem mikrofonowym) bądź z przedwzmacniacza mikrofonowego oddzielnie. Każdy będzie dobry (z wyjątkiem tych usb) na początek lecz ja bym nie brał tanich wynalazków od jakichś dziwnych firm.


Pojemnościówkę kupuje się tylko wtedy kiedy ma się już zrobione pomieszczenie do nagrywania. Mikrofon pojemnościowy ze względu na swoją budowę zbiera również odpowiedź pomieszczenia i inne "artefakty". Tak więc jeżeli nie masz przystosowanego pomieszczenia to kupno mikrofonu dynamicznego będzie dużo lepszym rozwiązaniem. Co do autorki tematu. Łatwiej będzie doradzić kiedy podasz budżet którym dysponujesz
DirtyDrumzStudio
Admin
 
Posty: 827
Dołączył(a): 2014/03/26
Lokalizacja: Świdnica
MPC: 1000
Sampler: Akai S, Yamaha, EMU
DAW: Cockos Reaper 4

przez vinylbreaker » 20 paź 2015, o 15:55

Powiem tak - co do miksera do skreczu - jak nie wydasz przynajmniej 500 zł to nie będzie z tego użytku. Dlatego proponowałbym rozeznać się w temacie bo jak Ci się nie spodoba to zostaniesz ze sprzętem który nie jest potrzebny - a jesli spodoba to zostaniesz ze sprzętem który musisz i tak zmienić na lepszy.
Dlatego proponuje jednak mikser studyjny (tylko nie behringer - szumi) - masz phantoma na pojemnościówkę - podłączysz gramofon (szukaj miksera z uziemieniem) - mikser do kompa i heja.

Co do sprzętu? Jako fan MPC to powiem tylko - MPC.
Nie lubię kontrolerów, używam Novation LaunchKey61 bo trzeba coś dogrywać czasem.

Pozdro.
vinylbreaker
Pad1
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2015/09/02
Lokalizacja: Wrocław
MPC: 2000
Kontroler: Novation LK61
DAW: Reason/Fl Studio

przez siemasz3 » 20 paź 2015, o 21:11

DirtyDrumzStudio napisał(a):Pojemnościówkę kupuje się tylko wtedy kiedy ma się już zrobione pomieszczenie do nagrywania. Mikrofon pojemnościowy ze względu na swoją budowę zbiera również odpowiedź pomieszczenia i inne "artefakty". Tak więc jeżeli nie masz przystosowanego pomieszczenia to kupno mikrofonu dynamicznego będzie dużo lepszym rozwiązaniem. Co do autorki tematu. Łatwiej będzie doradzić kiedy podasz budżet którym dysponujesz


kompletnie się z Toba nie zgadzam - sam osobiście w 2006 roku przesiadłem się z dynamicznego shure'a na pojemnościowe akg w pomieszczeniu niezbyt przystosowanym akustycznie i nie rób dziewczynie wody z mózgu bo różnica jest diametralna a wtedy miałem dużo mniej doświadczenia i wiedzy niż dzisiaj
Avatar użytkownika
siemasz3
Pad6
 
Posty: 680
Dołączył(a): 2014/04/19
Lokalizacja: Essex
MPC: AKAI R.I.P.
Sampler: Korg Triton, TE OP-1
Kontroler: Maschine,Roland A-49
DAW: Cubase SX, FL

przez DirtyDrumzStudio » 21 paź 2015, o 06:32

siemasz3 napisał(a):kompletnie się z Toba nie zgadzam - sam osobiście w 2006 roku przesiadłem się z dynamicznego shure'a na pojemnościowe akg w pomieszczeniu niezbyt przystosowanym akustycznie i nie rób dziewczynie wody z mózgu bo różnica jest diametralna a wtedy miałem dużo mniej doświadczenia i wiedzy niż dzisiaj


Cytat z zakamarków audio na temat dynamików:

Jasne, możemy oczywiście pobieżnie stwierdzić, że dynamik będzie prawdopodobnie brzmiał nieco ciemniej od pojemnika, czy nie wychwyci wszystkich detali, ale to są tylko dwa elementy, na których nie kończą się walory mikrofonu! Na plus dynamika zadziała chociażby to, że lepiej zniesie agresywne i głośne wokale (tu pojemnik szybciej zacznie przesterowywać) i nie wychwyci aż tylu niechcianych odbić z pomieszczenia.

Link do całego artykułu [Polecam koleżce Siemasz3 również go poczytać] ->
http://zakamarkiaudio.pl/2013/07/mikrof ... okalu.html

A tu masz jeszcze filmik na temat majków które również potwierdzaja moje słowa:



To że w twoim pomieszczeniu dobrze zabrzmiałą pojemnosciówka to gratuluję "szczęscia", co nie znaczy że inni również takowe "szczęscie" będą mieć. Dobry dynamik będzie dużo lepszym wyborem niż tania pojemnościówka w rękach amatorki a do tego dynamik daje bliższy wokal co świetnie pasuje przy wokalach do kawałków hip hopowych. I mówię to z własnego doświadczenia [realizatora a nie wokalisty] :) A tak na boku to większość Polskich klasyków powstało własnie na dynamikach i niektóre z tych płyt brzmią bardzo dobrze jak na dzisiejsze standardy. Poza tym realizator ma znacznie wiecej pracy przy pracach nad wokalami ktore pochodza z pojemnościowki postawionej w nie zaadaptowanym pomieszczeniu [min usuwanie "pomieszczenia" z takiej sciezki]. To że czegoś nie slychac na leciwych monitorach / głośnikach nie znaczy ze tam tego nie ma [mówię tu o różnych artefaktach ktore sie gromadza przy zle nagranym sygnale].

PS. I nie robie dziewczynie wody z móżgu tylko mówię jak jest. Mam 1 zasade którą zawsze stosuję. Nie wypowiadam się na temat rzeczy na których się nie znam. Wyczuwam w twoich wypowiedziach do mnie lekką uszczypliwość i nie wiem czym ona jest spowodowana :)
DirtyDrumzStudio
Admin
 
Posty: 827
Dołączył(a): 2014/03/26
Lokalizacja: Świdnica
MPC: 1000
Sampler: Akai S, Yamaha, EMU
DAW: Cockos Reaper 4

przez siemasz3 » 21 paź 2015, o 11:24

Nie ma żadnej uszczypliwości - nic się nie przejmuj ;)
Wiem jaka jest teoria na temat mikrofonów jeśli ktoś rejestruje się tutaj (no przynajmniej z założenia) będzie pytał o rozwiązania problemów, których może doświadczyć. Rzecz jasna na środku pokoju pojemnościówka za dużo zbierze, ale jak zastosujemy kilka domowych sposobów (szafa, wieszane koce itp) to mamy po problemie. Ja tak zrobiłem i rezultaty były świetne - na zwykłych systemach odsłuchowych bo nie było mnie wtedy stać na monitory. Przepraszam Cię jeśli jakoś zbyt sakrastycznie się wyraziłem we wcześniejszym poście - nie miałem nic uszczypliwego na myśli, po prostu praktyczne rozwiązanie a nie teoretyczne ;)
Avatar użytkownika
siemasz3
Pad6
 
Posty: 680
Dołączył(a): 2014/04/19
Lokalizacja: Essex
MPC: AKAI R.I.P.
Sampler: Korg Triton, TE OP-1
Kontroler: Maschine,Roland A-49
DAW: Cubase SX, FL

przez MascotBeats » 1 lis 2015, o 10:08

W stu procentach popieram DirtyDrumzStudio. Dobry dynamik sprawdzi się lepiej w słabo zaadoptowanym pomieszczeniu niż pojemnik (wiem to z doświadczenia) druga sprawa jest taka, że dynamiki są tańsze i zamiast kupować słabą pojemnosciówke lepiej za podobne pieniądze kupić dobrego dynamika. Na zakamarkiaudio kiedyś widziałem zestawienie kilku mikrofonów do chyba 400 zł. Pamiętaj że ważne jest też to do czego podepniesz ten mikrofon, twój sprzęt jest tak dobry jak jego najslabsza część. Nikt też raczej nie poleci ci konkretnego modelu mikrofonu bo tu wiele też zależy od barwy twojego głosu i upodoban. To, że u kogoś jeden mikrofon brzmi super nie znaczy że z twoim głosem też sprawdzi się świetnie. Swoją drogą nie mam pojęcia skąd wzięło się wziął stereotyp, że dynamiki są gorsze od pojemnosciowych?
MascotBeats
Padawan
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2015/10/31


Powrót do Porównania samplerów i kontrolerów



cron