Mikser do MPC, do 2000zł

Porozmawiaj o mikserach studyjnych, do scratchu i tych do samplowania też.
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

totepady wrote: a było sobie taki kupić :D :D :D
http://www.djshop.pl/s233849,behringer-ufx-1204.html
i zmieściłbys się w budżecie
Ten Behringer to jedyna opcja w tym budżecie?
Czytałem inny temat i tam właśnie była mowa o Behringerah, że kiedyś to nie był zbyt dobry producent, ale teraz to podobno nie ma już porównania.

Ma ktoś jakiś mikser Behringera? Zależy mi na nówce, więc jak nie ma zbytnio wyboru, no to wezmę go i tyle.
Ende
Pad10
Posts: 1716
Joined: 27 Jan 2013, 14:26

Odesłałeś alesisa?
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

Odesłałem, napisali, że w ciągu paru dni zwrócą hajs.
Więc rozglądam się już za takim o jaki mi chodziło.
User avatar
moskwa96
Pad4
Posts: 332
Joined: 24 Oct 2014, 22:14

A wysłałeś im oficjalne pismo które ci wrzuciłem, czy załatwiałes tylko telefonicznie ?
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

Dodali mi załącznik do maila, gdzie był podobny wzór takiego pisma, wystarczyło wypełnić parę luk i wysłać to na maila.
W każdym razie muszę Ci bardzo podziękować, bo gdyby nie Twój post, to bym nawet nie wiedział, że mogę go zwrócić.
Generalnie trzeba podziękować całemu forum, bo to jako jedyne ma jakąś miłą atmosferę i jest pomocne.

Co do tego Behringhera, z tego co czytam sobie na EiS, to dobrą opinię dostał.
Ende
Pad10
Posts: 1716
Joined: 27 Jan 2013, 14:26

Nowe behy już są bardzo przyzwoitym sprzętem.
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

A co powiedziecie na np Mackie Onyx 1220i?

Edit. 1 - Bo na DJ Shopie on stoi za 2800, a na allegro nowy stoi za 1600zł, coś tu mi nie pasuję...

Edit. 2 - On odpada bo na Fire Wire, ale ciekawi mnie wasza opinia na temat tego miksera
podobno Mackie to wysoka półka, no ale z mikserami takimi to ja nie miałem nic wspólnego.
Ende
Pad10
Posts: 1716
Joined: 27 Jan 2013, 14:26

A jaki masz komputer? Stacjonarny? Ja bym dokupił kartę rozszerzeń FW.
DirtyDrumzStudio
Moderator
Posts: 828
Joined: 26 Mar 2014, 09:24

Sox wrote:podobno Mackie to wysoka półka,
To chyba nie widziales wysokiej polki. Ludzie usiwadomcie sobie ze zadne ale to zadne mixery od Mackie, Behringera czy yamahy nie zastąpią SSL, API czy NEVE. Raz że to miksery o których tu mowa służą głownie do nagrywania próļ zespołów, dwa to to że żaden z nich napewno nie da ci TEGO brzmienia [chodzi mi o brzmienie stołów]. Twoim głównym celem ma być nagranie sygnału odpowiednio głośno. Więc spraw sobie zwykły 8 wlotowy interfejs nagrywaj to jak trza a jak chcesz mieć brzmienie analogowego stołu to sobie spraw wtyki od Steven Slate albo Satsona zapnij na kazdym sladzie [prócz sumy/grup] i możesz cieszyć sie SSL w twoim kompie. Tyle w temacie
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

Tak, tyle, że nikt w domowym studio(A zwłaszcza w Polsce) nie chcę kupować konsolet za 10-20 tysięcy, bo nawet nie mam pojęcia kto by mógł sobie na to pozwolić, nie mówiąc już o miejscu na taki sprzęt.
Takiej konsolety to ja nawet nie widzę w studiu przykładowo La Bomba.
Jedynie widziałem, że Noon siedział przy takiej konsolecie w Polsce, no i pewnie jakiś White House też coś tam ma, nie wiem, nie orientuję się.

Pytań sobie po prostu z ciekawości, to w takim razie muszę sobie kupić jakieś drogie BMW za 200 tysi, bo przecież takie BMW z 90 roku nie zastąpi takiej nówki z salonu, może i trochę słaby przykład, ale zmierzam do tego, że nieważne jaki ma się samochód, ważne, że wozi dupę i umie się nim jeździć.
Co z tego, ze nawet kupiłbym taki stół skoro nie mam zielonego pojęcia gdzie bym to upchał i tak na prawdę po co mi taki?

Uświadom sobie, że to umiejętności są najważniejsze, sprzęt też jest ważny ale na drugim miejscu według mnie.
Tak jak to już nie raz ktoś powiedział na forum - To nie MPC robi zajebiste bity.

Nikt normalny bez doświadczenia nie pchał by się w takie duże wydatki.
Ale nieważne, nie chcę mi się rozpowiadać na ten temat.

@Ende Mam stacjonarny, ale jak pisałem wcześniej, to stary PC i raczej nie ma sensu się w to bawić, zwłaszcza, że głównie używam laptopa, a ten stary PC do zgrania samych tracków i ewentualnego miksu i tak się nada, ale jak się rozleci to zawsze mam do dyspozycji laptopa.

Zresztą czy dzisiaj jest to większe znaczenie czy to fire wire, czy usb?
Na razie ten Beh raczej spełni swoją funkcję i posłuży, więc raczej zdecyduję się na niego, kiedyś jak będę rozbudowywał bardziej studio, oraz będę dysponował większa flotą, to pewnie zainwestuje w lepsze rozwiązania.
Aczkolwiek zdziwił mnie ten fakt, że na DJ Shopie on stoi za 2800 zł, a na tym allegro 1600.

Edit. 1 Sory jak napisałem jakoś nieskładnie, ale piszę na szybko i się śpieszę, więc nawet nie mam czasu przeczytać tego. W każdym razie dzięki za wszystkie odpowiedzi. : )
Pzdr.
DirtyDrumzStudio
Moderator
Posts: 828
Joined: 26 Mar 2014, 09:24

Ziom chyba mnie troszkę źle zrozumiałes. Robisz tu dywigacje o mikserach mówiac:
Sox wrote:Co do takich mikserów to jestem też zupełnie zielony...
a potem [najlepsze 2 wypowiedzi bo jedna kloci sie z drugą]
Sox wrote:Z jednej strony podobno te analogowe EQ o wiele lepiej brzmi niż te pluginowe, więc to też jakiś plus.
Sox wrote:Uświadom sobie, że to umiejętności są najważniejsze, sprzęt też jest ważny ale na drugim miejscu według mnie.
Ja jak i inni użytkownicy forum wyraznie ci napisalismy że zakup miksera jest rzeczą zbędną tym bardziej w pułapie cenowym który sobie założyłes. Czemu? Wyjasnie już po raz którys raz z kolei:

- Każde urządzenie które stawiasz na drodze sygnału z punktu A [zródło dzwięku] do punktu Z [czyli zapisany .wav na twoim kompie] zwiększa poziom szumów oraz koloryzuje sygnał. Oczywiście ta koloryzacja sygnału czasem jest porządana ale nie łudź się tym że tego typu mikser ładnie ci podkoloryzuje sygnał.

- Poziom szumów. O ile urządzenia pracujące w klasie A są całkowicie pozbawione szumów to ponizej tej "klasy" już tak kolorowo nie jest. Jeżeli będziesz wydłuzał drogę sygnału poprzez stawianie kolejnych budżetowych "przeszkód" [nie tyczy się to wymienionych urzadzeń pracujacych w klasie "A"] to naturalną rzeczą będzie podniesiony poziom szumów.

- Co do analogowego efektów to ci mogę zrobić próbki gdzie nawet nie odróznisz czy sygnał był potraktowany sprzętowym efektem czy wtyczką.

Tak więc jak już wcześniej pisałem kup sobie zwykły 8 kanałowy interfejs [byleby tylko nagrywał w 24 bitach] i tyle ci absolutnie starczy i będzie to najkrótsza droga MPC <-> Komp. Twoim zadanie jest skupić się aby materiał który nagrywasz został odpowiednio nagrany. I sprzęt wcale nei jest na 2 miejscu. Jest na ostatnim. Mój guru miskerski czyli Jacek Miłaszewski powiedział kiedyś taką madrą rzecz: "Płyty brzmią tak dobrze jak zostały nagrane". Znam ludzi którzy robią światowej klasy mixy [do tego współpracując z zagranicznymi gwiazdami] na samych komputerach i to nawet bez uzycia kontrolerów midi.
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

To chyba w końcu powinno się zadać pytanie następujące
- Mikser czy Interfejs?

Zrobił się z tego dość obszerny temat... Aczkolwiek zacząłem się w takim razie zastanawiać nad sensem miksera, jaka to różnica mikser 12 kanałowy, a interfejs 8 w podobnej cenie. (Oczywiście prócz oczywistych różnic, typu różnica ilości wejść)
Czy taki mikser Beha za 1800 zł ma wgl wyczuwalne szumy? Bo mój interfejs Scarlett 2i2 jest krystalicznie czysty, no więc?
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

@Dirty No bo przecież taki mikser staję się pełnoprawnym interfejsem audio, więc jaka różnica?
"- niskoszumowy mikser z wysokim head-roomem, interfejsem audio FireWire 24bit/96kHz i zintegrowanym rejestratorem 16-ścieżkowym USB"
Niskoszumowy, napisane jak byk w takim razie dlaczego miałbym go nie kupić? Te 12 kanałów mi się przyda. Zgrywanie to jedno, przy okazji fajna sprawa, że są 2 wejścia słuchawkowe.

Co do tego Pana Jacka. Wydaję mi się, że gdzieś to już słyszałem... Zgadzam się w 100%.
Powoli zastanawiam się w takim razie nad tym tematem całego tego "analogowego brzmienia"
Bo skoro to samo można uzyskać już za pomocą pluginów, to jaki jest sens kupna tak drogiego sprzętu? No poza tym, że się fajnie świeci i tak jak kiedyś powiedział Noon
- Jak oprowadzamy kogoś po studiu, zapalamy wszystkie urządzenia by się ładnie świeciły, robiły wrażenie, no i żeby można było sobie zrobić ładne zdjęcie
Noon sam kogoś cytował w tej wypowiedzi, walę prosto z głowy więc na pewno coś przekręciłem, ale coś w ten deseń było.

Wiadomo, takie konsolety fajnie wyglądają, i stykasz się z tą muzyką, wszystko jest namacalne i to jest coś zajebistego, no bo chyba każdy lubi jak skaczą potencjometry i wszystko się świeci, każdy fan hardware'u : )
DirtyDrumzStudio
Moderator
Posts: 828
Joined: 26 Mar 2014, 09:24

Sox wrote:Czy taki mikser Beha za 1800 zł ma wgl wyczuwalne szumy? Bo mój interfejs Scarlett 2i2 jest krystalicznie czysty, no więc?
To że ich nie słyszysz na swoim sprzęcie odsłuchowym nie znaczy że ich tam nie ma :) Zawsze są tylko na niskim poziomie. Czemu nie mikser? Chociażby dlatego że ma elementy mechaniczne jak np. potencjometry które jeżeli nie będziesz odpowiednio zabezpieczał będą po prostu trzeszczeć.
Sox wrote: ...skoro to samo można uzyskać już za pomocą pluginów, to jaki jest sens kupna tak drogiego sprzętu?
Pluginy nie brzmią tak samo tylko inaczej. Sam mam bus compressor od IGS [kopia SSL] i nie brzmi on tak samo jak wtyki [np. od waves] o ile samo działanie kompressora jest identyko w stosunku do wtyki to od strony brzmieniowej to już całkiem inna bajka. Oczywiście to że mam sprzętowego SSL'a czy inne sprzętowe efekty nie oznacza że nie używam wtyk. Wszystko zależy od sytuacji. Nie zawsze harwdare się sprawdzi na danym śladzie. I vice versa. Doświadczony realizator poprostu wie co kiedy i jak użyc żeby uzyskać porządane rezultaty. Co do NooN'a to polecam poczytac kilka wydań tegorocznego EiS [numer z live actem NooN'a] wstecz gdzie wyjasnia dlaczego wtyki go już nie jarają i czemu płyta HV/NOON była mixowana tylko w analogu. Miksowanie w analogu dużo uczy bo jesteś ograniczony do tego co posiada dane studio i nie mozesz sobie pozwolic na np. zapiecie 1176 na kazdy slad perkusyjny tak jak w DAW tylko bedziesz musial wybrac [zakladajac ze studio ma powiedzmy 1 sztuke 1176] albo werbel albo stopa. Jednak majac dobre nawyki i odpowiednio wyostrzony słuch jestes w stanie na stockowych narzedziach z danego DAW zrobić profesjonalny miks. Myslę że już co nie co rozjaśniłem w twojej głowie. Oczywiście ostateczny wybór należy do ciebie. W końcu to twój cyrk i twoje małpy :)

Nie wiem na jakim poziomie jesteś [chociaż domyslam sie po postach że jestes raczej początkujący] ale twoimi podstawowymi narzedziami powinny być [nie liczac mpc]:

- Monitory [najwazniejszy punkt] + słuchawki jako alternatywny odsłuch.
- Interfejs
- Komputer

I nic więcej. Ogarnij sobie jakieś kursy DVD [jakbyś chciał mam akurat pare z 0db.pl do sprzedania] badz z zakamarków audio na temat miksowania a gwarantuje ci że twój sound zmieni się nie do poznania.
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

Ja miałem podróbkę 1176 od warm audio która ponoć na tych samych częściach stała a tak naprawdę brzmiała kompletnie inaczej od orginału (nie mówiąc już o wtykach).
A co do tego beha to jako interfes on ci daje 4 kanały a 12/16 zgrywa na pendrive'a (taki szybki heads up żebyś później nie był rozczarowany).
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
DirtyDrumzStudio
Moderator
Posts: 828
Joined: 26 Mar 2014, 09:24

totepady wrote:Ja miałem podróbkę 1176 od warm audio która ponoć na tych samych częściach stała a tak naprawdę brzmiała kompletnie inaczej od orginału (nie mówiąc już o wtykach)
Urei wydało kilka odsłon 1176 i Warm Audio bodajże wzieło się za klonowanie wersji "D". Ja zbieram na pulteca od Warm Audio. Szkoda że MusicToolz zrezygnowało z tej marki bo chciałem wlasnei stestowac te 1176 od Warm
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

Samymi bitami zajmuję się już 5 rok(teraz leci piąty rok), do tej pory robiłem bity na Fasttrackerze 2 i Fruity Loopsie, jestem samoukiem, wszystko rozkminiałem sam, nikt mnie niczego nie nauczył, sprzęt też zdobywałem sam, samym hardwarem nigdy się zbytnio nie interesowałem, więc też nie jestem specem w tej dziedzinie a, że jestem samoukiem to efekty są jakie są.

Jeżeli chodzi o sprzęt to mam
- Interfejs Audio Focusrite Scarlett 2i2
- Słuchawki Beyer Dynamic DT990Pro
- Monitory Studyjne KRK RP5
- Gramofon T62B z dobrą wkładką Ortofona
- Mikser Stanton M.203
- MPC 2000XL(Od bodajże stycznia)
Gdy robiłem bity na ft2 i Fruicie, samplowałem przeróżne rzeczy, czasami płyty CD, czasami miałem jakieś zgrane sample z vinyli przez inne osoby, nieważne nie będę się w to zagłębiał. W każdym razie samplowałem też z vinyli, ostatnio wpadło mi trochę hajsu i kupiłem MPC, mam zamiar zająć się muzyką tak już na poważnie, dążę do uzyskania brzmienia takie jakie mnie kręci, czyli Boom Bap lata 90-te. Brzmienie ekip z Queens itd...

Skoro kupiłem MPC, to porzuciłem całkowicie Fasttrackera i Fruita, Fruita mam zamiar używać tylko do miksu śladów, postanowiłem zacząć od podstaw jako, ze nie podobała mi się jakość zgrywanych sampli z vinyli, to kupiłem dobrą wkładkę Ortofonona, lecz tu pojawił się kolejny problem, wkładka jest dobra ale z kolei zaczęły mnie irytować szumy z mojego miksera.

Zacząłem się interesować już dawno samplerami, bo zastanawiałem się dlaczego moje bity nie bujają tak jak te wszystkie najlepsze produkcje, podpatrzyłem, że czarnuchy na szeroką skalę używali MPC, dużo razy widziałem np 2000XL, spodobało mi się to MPC 2000XL, to postanowiłem sobie kupić, systematycznie przeglądałem allegro, Olx itd, lecz rzadko natrafiałem na MPC-etkę w dobrym stanie, zawsze albo cos nie działało, albo były np bad pixele na wyświetlaczu, nie chciałem kupić bubla który mi się rozsypie po chwili, a jak już znalazła się w 100% sprawna, to nie miałem hajsu...

W końcu miałem hajs, znalazła się sprawna MPC w dodatku miasto obok czyli stosunkowo blisko mnie, kupiłem i zacząłem ogarniać temat, pierw jakoś nawet nie myślałem jak wygląda miks tych bitów itd. Ale nieważne bo zaczynam niepotrzebnie pieprzyć.

Jak już skminiłem, że żeby zgrać te tracki, i zmiksować te bity, muszę mieć jakiś 8 kanałowy mikser(lub interfejs) to zacząłem się rozglądać w tym temacie, stąd założyłem właśnie wątek na tym forum.

Więc rozkminiam jak to wszystko dobrze rozplanować, tak jak doradził ktoś u góry, teraz zastanawawiam się nad olaniem mikserów DJ-skich i zakupem zwykłego przedwzmacniacza gramofonowego, bo wyjdzie to chyba o wiele taniej, a i efekt będzie lepszy. Kiedyś jak będę miał więcej hajsu mam zamiar kupić 2 decki i sobie skreczować, więc wtedy będę zamierzał kupić dobry mikser 2 kanałowy, ale na razie nie wiem czy jest większy sens.

Na początku byłem ukierunkowany bardziej chyba na rap, dlatego kupiłem mikrofon i ten interfejs, do tego słuchawki(interfejs by je napędzić min.) i żeby móc lepiej miksować te moje podkłady.
No ale złapałem zajawe na samplery i dążę do osiągniecia takiego brzmienia jakie na prawdę chcę, nie mam zamiaru kraść bitów.

No i cóż... Kiedyś inspirowały mnie Polskie bity, Polskie proste bity klepane właśnie na trackerach, horyzonty się poszerzyły, zacząłem wgłębiać się w korzenie hip hopu odkryłem Amerykański rap, zacząłem się podniecać tymi produkcjami, zrozumiałem, że to właśnie tam to się wszystko zaczęło, i to jest ten "Prawdziwy hip hop"
Odkrywam dalej tą kulturę i kolejne składy, no ale poznałem wiele klasyków, poprzeczka się podniosła inspirują mnie teraz głównie Amerykańskie produkcje, DJ Premier, Havoc, Q-tip, RZA itd...

Jest taki koleś na yt, Dan Morze Inspecta, pewnie bardziej ogarnięci panowie z tego forum wiedzą o kim mówię, koleś wydaję mi się, że zaczynał mniej więcej w tym okresie co ja. Ja zaczynałem w wieku 13 lat, nie miałem większych możliwości zdobycia hajsu, on dodatkowo jest bodajże z Londynu więc i ma lepszy dostęp do MPC-etek itd, no i oczywiście ceny oraz zarobki są większe, więc szybciej o wiele wdrążył się w ten temat samplerów, a sam zaczynał od Fruita tak jak ja. Teraz powoli się to zmienia i w końcu mam możliwość zdobyć większe ilości gotówki, dlatego mówię "że mam zamiar zacząć z muzyką na poważnie"

O co Dirty Ci chodzi z tymi potencjometrami? Jak je zabezpieczać no i masz na myśli to, ze po prostu przy odsłuchu te potencjometry trzeszczą? Bo jeżeli tak, to o ile pewnie zaczęło mnie by to irytować, no to nie jest to chyba wielka przeszkoda. Dlatego chcę ten mikser, bo właśnie mnie kręcą te potencjometry, suwaki itd :D(No i jak pisałem wyżej, dwa wyjścia słuchawkowe, 12 kanałów...)
Ale się rozpisałem... Pozdrówka: )

Edit. 1 - Aa... Co do samego tego Dana Morze, to pamiętam jak sam zadawał durne pytania i pieprzył trzy po trzy na forach jak ja : DDD
No jak widać większość jak zaczyna nie ogarnia tematu rzucając durnymi postami itd.
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

Jestem po zakupie Behringera, bo raczej nie miałem zbyt wielu opcji w tym budżecie, no i trochę się przejechałem. Nie mam pojęcia czy da radę jakoś to zmienić, korzystam z Cool Edita do nagrywania czegokolwiek, i jest taki problem, że jest to jakoś idiotycznie podzielone na kanały
1/2 - 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12
Nie mam możliwości wyboru przykładowo samego kanału 1, tylko jest on współdzielony z drugim, gdy mam zamiar nagrać wokal na jednym kanale a na drugim nie ma nic, no to nie ma problemu, no ale gdy chce juz wykorzystać 8 wyjść z MPC i na pierwszym kanale chce miec samą stopę to chyba nie będę zgrywał jej na wspólnej ścieżce z np basem, bo potem jak mam zmiksowac te ścieżki... :/
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

"Idiotyczne" to często wychodzą pytania jak się nie studiuje manuali :D :D :D
1/2 to jest para stereo (1-Lewy 2-Prawy 3-lewy 4-prawy itd itd...)
więc w czym problem nagrać stopę na lewym kanale a bas na prawym ?
zresztą...adobe audition czy nawet cool edit pozwalają ci na stworzenie ścieżki mono gdzie możesz sobie wybrać interesującą cię cyferkę :P
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
Sox
Pad1
Posts: 66
Joined: 22 Jan 2015, 14:57

Haha, no jakoś już tak jest, że się nie czyta tych instrukcji, chyba będzie trzeba. Zawsze były to szczątkowe i oczywiste informacje dlatego już nie czytam.
Kiedyś muszą paść głupie pytania by kto inny mógł skorzystać z tej wiedzy :D
Wiem, że para stereo, tylko chodzi mi o to, że moim tokiem rozumowania było to tak, że mam na mikserze 4 kanały mono, i 4 stereo(nie licząc, że z każdego kanału stereo mogę zrobić sobie mono. Po prostu sugerowałem się ilością kanałów mono i stereo na mikserze.), i chciałem sobie po prostu dac perkusje na 4 kanały pierwsze + bas, a na reszte wszystko co w stereo mam.

No cóż, zadałem masę może i dla niektórych "głupich" i oczywistych pytań, ale nigdy nie miałem do czynienia z tak dużymi mikserami i samplerami, wszystko kręciło się w kompie, a jakos nie widzialem sensu by zgłębiać tą wiedzę skoro nigdy nie przypuszczałem, że spełni się moje marzenie jakim było MPC.

W Cool Edit 2.1 da radę? Jak to zrobić? Nie mogę nigdzie znaleźć tego, wchodząc w "recording devices" mam do wyboru tylko te opcje, a chciałbym właśnie "stworzyć" sobie te 4 ścieżki mono, a reszta stereo.

W każdym razie wiszę Ci browara, parę vinyli, czy co tam lubisz za pomoc :D :D :D :D

Edit.1 - Bo po prostu nie czaję tego, sugerowałem się tym, że skoro mam 4 kanały mono w mikserze, to one będą wykrywane jako mono pojedynczo a nie w jakiś parach.
Post Reply