jacai pisze:Chodzi o to, że wieczne klepanie 4/4 chcąc nie chcąc powoduje , że jedziesz cały czas pod 4 takty pod ten sam schemat metryczny a co za tym idzie wszystko będzie metrycznie brzmiało tak samo. Dla wprawionego ucha monotonnie.
mimo wszystko to zależy od stylistyki bitu, bo typowy boom bap w 5/6 byłby dziwny : ) no i tak, jak napisałeś
jacai pisze:
Co nie zmienia faktu, że te wartości istnieją po to, żebyś mógł dopasować długość taktu to twoich potrzeb a nie twoje potrzeby do długości taktu.
warto też zmieniać metrum sekwencji po jej skonczeniu, cuda czasem wuchodza
Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć jaśniej?
Rozumiem, że jako zwrotka ma 16 wersów, to wyjdzie 16 sekwencji. Ale wcale nie trzeba robic 16, tylko można zrobic 4 sekwencje i pomnożyć razy 4, czy 2x8, lub nawet 8x2, albo nawet skrajnie 1x16. Skoro w każdej sekwencji musi zmieścić się jeden wers, to ile dźwięków powinna ona mieć? Czy takt w bicie, to to samo co sekwencja? Jeśli tak, to tak jak przeczytałem metrum taktu w rapie najczęściej ma 4/4, czyli cztery ćwierćnuty? Jeśli tak, to skąd wiecie, jaką wartość ma dany dźwięk, czy jest ćwierćnutą, czy może jednak półnutą, skoro mpc nie pokazuje nut? (Chyba, ze o czymś nie wiem, bo swoją dostanę najwczesniej jutro) Czy może poznajecie wartość nut ze słuchu, co przychodzi wraz z doświadczeniem i większym wyczuciem?
Sekwencja to nie wers, takt, ani nic z tych rzeczy. Pracując na MPC sekwencja to jakby zwrotka, refren, czasem jakiś bridge (przejście). W sekwencji są tracki, na których układasz stopę, haty, werbel, sample, bas, etc. Sekwencja ma długość jaką sobie ustawisz - to są BARy i właśnie te BARy to są wersy. 16 barsów to "szesnastka", o której mówisz i do której próbujesz mnożyć. Ćwierćnuty, półnuty, wartości ze słuchu to nie te terminy, o które ci chodzi w tym wypadku.