weedman342 pisze:Witajcie ponownie
chcialem sie zapytac kiedy uzywac truck mute i jak polaczyc ladnie sekwencje do kupy zeby nie bylo zadnych przerw i zeby to mialo rece i nogi
Hmmm co tu jeszcze ... z jakis waznych funkcji sie korzysta jakies docinanie czy cos ?
Manual srednio mi wchodzi ale dalej czytam
w miare juz cos ogarniam
TrAck mute używaj kiedy ci pasuje, nie ma na to zasady - odtwarzając/zgrywając na kompa LIVE daną sekwencję możesz wycinać w ten sposób perkę (i urozmaicać bit), możesz zrobić jedna sekwencję skopiować ją na inne sekwencje i po prostu poustawiać track mute dla elementów, które w danej sekwencji mają być niesłyszalne i w momencie kiedy zmieniasz sekwencje automatem masz "inne brzmienie".
TRIM mode jeszcze nie jest twoim przyjacielem?
Żeby wszystko miało ręce i nogi przede wszystkim musisz mieć ustawione tempo sampla, np. 90BPM. Żeby cuda się nie działy musisz też równo docinać wszystkie elementy i ustawić taką ilość BARów, jaka ci odpowiada (np. 2, 4, 16) w danym bicie.
To wszystko ogólniki, ale musisz drążyć temat i (jak już pisałem) oglądać youtuba, czytać artykuły. Żeby wiedzieć jak policzyć BPM, żeby mieć pojęcie, że sampel w tempie 70 nie będzie pasować do bitu w tempie 90, że własnie to ma (między innymi) wpływ na przerwy między sekwencjami. Żeby się dowiedzieć jak wygląda podstawowa budowa bitu, tzn. z ilu barów składać intro, main verse, refreny, jakieś bridg'e, bo 3 + 3 to jest 6, a żaden raper nie nawija takich zwrotek
Dużo tego jest, nie są to rzeczy trudne, ale nie sposób tez wszystkiego ci wymienić i nauczyć cię. Nikt nie mówił (ale też nie pytałeś) czy będzie łatwo. Nie mając TOTALNIE żadnych podstaw musisz się teraz nauczyć wszystkiego, ale też pamiętaj, że nie ogarniesz wszystkiego od razu. Powoli sobie dłub, oglądaj, słuchaj, czytaj, pytaj (mam nadzieję, że ze wzrostem wiedzy, te pytania będą co raz bardziej sensowne) - bo taką drogę przechodził i przechodzi każdy z nas... w ogóle każdy.
EDIT:
Co to jest dla ciebie podkład? Bo dla mnie może to być określenie gotowego bitu (z basem, perkusją, samplem) i na takim podkładzie ktoś może zacząć kłaść zwroty.