Strona 2 z 2

Re: Dzielenie bitu na zwrotki

: 16 maja 2013, 02:13
autor: ha7e
jacai pisze:Chodzi o to, że wieczne klepanie 4/4 chcąc nie chcąc powoduje , że jedziesz cały czas pod 4 takty pod ten sam schemat metryczny a co za tym idzie wszystko będzie metrycznie brzmiało tak samo. Dla wprawionego ucha monotonnie.
mimo wszystko to zależy od stylistyki bitu, bo typowy boom bap w 5/6 byłby dziwny : ) no i tak, jak napisałeś
jacai pisze:
Co nie zmienia faktu, że te wartości istnieją po to, żebyś mógł dopasować długość taktu to twoich potrzeb a nie twoje potrzeby do długości taktu.
warto też zmieniać metrum sekwencji po jej skonczeniu, cuda czasem wuchodza

Re: Dzielenie bitu na zwrotki

: 16 maja 2013, 21:15
autor: Wesou
Czy mógłby mi ktoś to wytłumaczyć jaśniej?
Rozumiem, że jako zwrotka ma 16 wersów, to wyjdzie 16 sekwencji. Ale wcale nie trzeba robic 16, tylko można zrobic 4 sekwencje i pomnożyć razy 4, czy 2x8, lub nawet 8x2, albo nawet skrajnie 1x16. Skoro w każdej sekwencji musi zmieścić się jeden wers, to ile dźwięków powinna ona mieć? Czy takt w bicie, to to samo co sekwencja? Jeśli tak, to tak jak przeczytałem metrum taktu w rapie najczęściej ma 4/4, czyli cztery ćwierćnuty? Jeśli tak, to skąd wiecie, jaką wartość ma dany dźwięk, czy jest ćwierćnutą, czy może jednak półnutą, skoro mpc nie pokazuje nut? (Chyba, ze o czymś nie wiem, bo swoją dostanę najwczesniej jutro) Czy może poznajecie wartość nut ze słuchu, co przychodzi wraz z doświadczeniem i większym wyczuciem?

Re: Dzielenie bitu na zwrotki

: 16 maja 2013, 21:52
autor: dudi
Sekwencja to nie wers, takt, ani nic z tych rzeczy. Pracując na MPC sekwencja to jakby zwrotka, refren, czasem jakiś bridge (przejście). W sekwencji są tracki, na których układasz stopę, haty, werbel, sample, bas, etc. Sekwencja ma długość jaką sobie ustawisz - to są BARy i właśnie te BARy to są wersy. 16 barsów to "szesnastka", o której mówisz i do której próbujesz mnożyć. Ćwierćnuty, półnuty, wartości ze słuchu to nie te terminy, o które ci chodzi w tym wypadku.