Dziękuję za udzielenie głosu
Panie Marszałku, Wysoka Izbo...
Widzę iż dużym utrudnieniem (być może nie tylko dla mnie) jest zmiana tempa sampla przypisanego pod pada. Aby dokonać takiej operacji należy:
1) wciśnąć MODE + TRIM
2) F6 - EDIT
3) jeśli ostatnią używaną opcją nie było TIME STRETCH należy JOG WHEEL'em
znaleźć odpowiednią podpozycję wyświetlanego MENU.
4) następnie trzeba udać się kursorami na pole NEW.
5) ustawić odpowiednią wartość, która i tak trzeba dokładnie oszacować co jest zdawało by się loterią
6) wybrać F5 - DO IT
7) kolejne MENU Keep or retry
8) MAIN, aby wrócić do głownego MENU i sprawdzić czy zmieniony sampel współgra
z innym samplami
9) gdy tempo nie zgadza się chociażby o 3-5 jednostek należy wrócić do punktu 1)
Moja propozycja zmian jest następująca (na przykład):
1) MODE + PROGRAM
2) w dodatkowej kolumnie TIME zaraz za TUNE ustawić WHEEL'em odpowiednią
wartość
3) jeśli REAL TIME (tak jak jest w kolumnie TUNE) jest w tym wypadku zbyt zasobożerne to należałoby procesowi zmiany tempa nadać najwyższy priorytet i odebrać możliwość wybrzmiewania sampla w trakcie zmiany tempa
Jeszcze prościej byłoby gdyby w głównym menu można było wybrać pada (np. A01)
i tam gdzie trzy kreski --- wybrać opcję TIME i obok za dwukropkiem wybrać nową wartość.
Sama operacja zmiany tempa 5 sekundowego sampla trwa moment.
A jakby to miało wyglądać jeśli chodzi o sam kod? Nie mam pojęcia, bo nie mam wglądu w źródła, a i tak mój poziom programowania jest na poziomie "przedszkola", ale na chłopski rozum (przyjmując, że kod jest napisany w C):
// wywołać funkcję time z głównego MENU:
time(A01); // z argumentem będącym nazwą pada
// w środku funkcji dajmy na to instrukcja switch, która odpowiada
// za wartość New
switch(new_tempo)
{
case 1: // np. JOG WHEEL przekręcony o jedno pyknięcie w prawo
time_stretch(algorytm, new_tempo+1);
break;
case 2:
time_stretch(algorytm, new_tempo+2);
...
case 15:
time_stretch(algorytm, new_tempo-15); // gdy tempo jest zwalniane
...
}
Chodzi o ustawienie wcześniej gdzieś w MENU wyboru algorytmu, który na sztywno będzie przypisany do funkcji time_stretch, a w razie chęci zmiany algorytmu (Preset) czy Adjst udać się ponownie do podmenu w celu dokonania dokładniejszych zmian.
Aczkolwiek sam nie testowałem innych opcji (parametrów funkcji) gdyż te które są domyślne spełniają moje oczekiwania.
Zdaję sobie sprawę, że funkcja time_stretch jak napisałem wyżej ma znacznie więcej parametrów, ale ten krótki kod jest bardzo dużym uproszczeniem mojej wizji.
Nie trzeba nic wymyślać od nowa tylko przenieść funkcję time_stretch w inne miejsce. To wszystko przecież jest już napisane.
Myślę iż taka propozycja zmian mogłaby być wzięta pod uwagę przy kolejnej aktualizacji softu. Chyba twórcę JJ OS'a interesują opinie innych użytkowników. Ze mnie żaden programista, a więc należałoby to skonsultować z ludźmi, którzy jakieś o tym pojęcie mają, żeby nie było wstydu. Z resztą nie jestem pierwszym, który pyta o tę opcję wnioskując po przeglądnięciu internetu.
Być może ta opcja zniechęca część użytkowników do używania MPC. Dla mnie
osobiście jest to opcja, która powinna być standardowo na wierzchu. Swoje produkcje opieram głownie na dwóch pokrętłach, które oznaczają: pitch i time. Jest to dla mnie tak pożądane jak zmiana VOLUME.
Nie wiem czy moje słowa są jasne, gdyż może używam słów, które nie są uznawane za oficjalne. Mogę zapewnić, że mam szczere intencje i nie zależy mi na tym, żeby komuś ubliżać. Zdaję sobie sprawę również z tego, że moja wiedza na ten temat jest znikoma i mogę się mylić lecz odnoszę wrażenie, że to może wyglądać podobnie do tego jak starałem się to przedstawić.
To tak na gorąco. Jeśli coś poje_bałem to proszę usunąć ten temat.
Dziękuję to wszystko. Pozdrawia.