Page 1 of 1

Sample Chop a ustawianie slice'ów

Posted: 30 Jun 2015, 11:05
by Specter
Czy da się jakoś łatwo i bezboleśnie zamieniać miejscami slice'y niedestruktywnie pociętego sampla, albo w ogóle najlepiej zmienić sposób domyślnego ich układania?

Już tłumaczę o co chodzi. Przyzwyczaiłem się do grania "w pionie", tak jest mi wygodniej - to znaczy stopa pod kciukiem dolny rząd (pady 1-4), werble 5-8, haty 9-12, etc. Sample pocięte na szybko domyślnie układane są w poziomie, czyli generalnie i w uproszczeniu stopy trafiają na pierwszą kolumnę (pady 1, 5, 9, 13, werble drugą (2, 6, 10, 14), i tak dalej.
Zależy mi na tym, żeby układać je sobie odwrotnie - czyli żeby kolejne slice'y trafiały na pady pionowo, w kolejności:

Slice 1 = Pad 1
Slice 2 = Pad 5
Slice 3 = Pad 9
Slice 4 = Pad 13
Slice 5 = Pad 2
Slice 6 = Pad 6
i tak dalej.

Jest to w ogóle możliwe? Jedyne co mi przychodzi do głowy to destruktywne pocięcie sampla, ponazywanie fragmentów i ręczne poukładanie każdego z osoba...

Używam MPC Renaissance, ale to jest zdaje się uniwersalne zachowanie każdej MPC?

Re: Sample Chop a ustawianie slice'ów

Posted: 30 Jun 2015, 15:17
by MCH
Na moją wiedzę to masz tylko tę drugą opcję. Tniesz 'destruktywnie' jak to określiłeś i układasz jak ci pasuje.

Sample Chop a ustawianie slice'ów

Posted: 01 Jul 2015, 20:18
by moskwa96
Stosunkowo latwo możesz to zrobic jak potniesz niedestrukcyjnie i utworzysz automatyczny program non-destructable pad slice. Wtedy w utworzonym programie wystarczy na zakładce sample pozamieniac sobie numery slajsow przypisanych do padow według swojej reguly:
pad1=slice1
pad2=slice5
pad3=slice9

Przenumerowanie zajmie ci dosłownie minute. Fokusujesz sie na przedmiotowym polu, a następnie: naciskasz pad, ustawiasz numer slajsa pokretlem... i tak 16 razy.

Oczywiście powyższa metoda nie jest uniwersalna i zadziała tylko na Renaissance.