Strona 1 z 1

Re: 16 levels w MPC

: 22 sty 2013, 01:32
autor: dudi
Mając jeden dźwięk, np. właśnie pianinka albo jakiegoś basu po włączeniu 16 levels, MPCtka rozkłada ci ten dźwięk na pady zmieniając TUNE danej próbki, co daje 16 różnej wysokości dźwięków, które można odgrywać symulując jakiś instrument. Nie jest to aż tak realne jak prawdziwe klawisze, czy bas, ale na pewno daje dużo frajdy i możliwości.

Re: 16 levels w MPC

: 22 sty 2013, 01:47
autor: dudi
uuu... tu już man wkraczasz na grząski teren :P Sample bierze się skąd się da, tzn. płyty winylowe, "żywe" instrumenty, można nagrywać z DAWów, ściągać z neta gotowe, darmowe i płatne paczki z samplami, możesz nawet nagrać pierdnięcie, czy dźwięk wrzeszczącej kobiety, obrobić go delikatnie i wrzucić do swojego repertuaru. Możliwości są nieskończone, a ogranicza je jedynie kreatywność i wyobraźnia :)

Re: 16 levels w MPC

: 22 sty 2013, 01:57
autor: dudi
Sprzętu do zabawy w robienie bitów nigdy nie jest dość... Gramofon, a jak gramofon to i jakiś mikser do niego, ewentualnie wzmacniacz gramofonowy. Do tego dobre odsłuchy i słuchawki, dobre kable. Jakiś interfejs albo mikser do zgrywania bitów na komputer. Klawisze (kontroler MIDI) albo jakiś hardware'owy klawisz/syntezator i jeszcze parę innych zabawek, ale generalnie przygodę z MPCtką można zacząć już mając po prostu sam sampler :P Resztę z czasem dokupisz, bo z tego co wnioskuję to dopiero zaczynasz swoją przygodę z klepaniem bitów? Długa droga przed tobą i przygotuj portfel, bo żeby mieć dobre sprzęty, hajsy muszą się dość nieźle zgadzać :)

Re: 16 levels w MPC

: 22 sty 2013, 09:16
autor: timaciek
Pamiętaj też, żeby uczyć się sprzętów po kolei. Nie dopuść do sytuacji - więcej sprzętu niż talentu ><

Re: 16 levels w MPC

: 22 sty 2013, 10:45
autor: dudi
ooo! a znam paru takich :/

Re: 16 levels w MPC

: 23 sty 2013, 12:59
autor: dudi
skądś znam ten problem :D

Re: 16 levels w MPC

: 19 mar 2013, 22:09
autor: Michalbumbox
a czy jest możliwość w opcji 16 levels grać samplem żeby nie skracał się jego czas bądź nie wydłużał .tylko żeby zachowywał pierwotną długość przy zmienianiu tonów,wiem że można tak zrobić bawiąc się timestrechingiem,ale wtedy trzeba np powielić jednego sampla na 16 padów i dobierać tempo w zależnościu od tonów

Re: 16 levels w MPC

: 19 mar 2013, 22:45
autor: DonPadzior
sam sobie już odpowiedziałeś.... od tego jest timestretch który raczej jest procesorożerny więc na realtime nie masz co liczyć :P - o ile dobrze pamiętam to MPC4000 ma całe 206mhz więc biorąc pod uwagę złożoność systemu w 500 ta nie będzie mieć więcej :/

Re: 16 levels w MPC

: 19 mar 2013, 22:54
autor: Michalbumbox
niech to szlag,ale ważne że da się to obejść :)

Re: 16 levels w MPC

: 20 mar 2013, 00:13
autor: dudi
Michalbumbox pisze:żeby nie skracał się jego czas bądź nie wydłużał
za prosto być nie może ;)