magnetofon kasetowy - nagrywanie
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
Wreszcie dziś nabyłem niezbędne kabelki, ale panowie tragedia, skandal i dość niemiły zawód Przy odtwarzaniu wszystko pięknie, dźwięk czysty. Przy nagrywaniu maksymalne styranie dźwięku jakbym zapiął jakiś srogi bit grunger. Skoro odtwarza najsys to głowica jest względnie czysta i powinno nagrywać równie dobrze. Sprawdzane na dwóch różnych kasetówach. Ktoś coś gdzieś? Czy uderzać z tym problemem na forum z kaseciakami, ewentualnie gonić sprzęciwo dalej. No cóż za zawód mnie spotkał to bańka mała
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
próbka ?
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
Z początku jest przesterowane, po chwili poniżej 0dB. Waveform parówka Nagrywane bezpośrednio: MPC - kaseciak, może powinienem dać jeszcze mikser albo wzmacniacz po drodze, chociaż zasadniczo mam możliwość regulacji głośności nagrywania bezpośrednio na kaseciaku i głośności main out w MPC. Zerknijta zresztą sami
[soundcloud][/soundcloud]
[soundcloud][/soundcloud]
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
no to jest jeden wielki przester na niskich częstotliwościach....
mam nadzieję że nie wpiąłeś się z przodu ?
EDIT:
1. włącz sobie jakąś muzyke ew. jakiś ton sine wave albo cokolwiek (byle by nie waliło mocno - coś spokojnego), wciśnij nagrywanie na ok 1 minutę i zacznij ruszać Faderami od record gainu. Po skończonym nagrywaniu sprawdź czy nie powodują one jakichś trzasków - fadery lubią trzeszczeć same z siebie jeśli ścieżka ślizgacza jest brudna.
2. zrób to samo tym razem poruszając chinchami z tyłu (mam nadzieję że nie wpiąłeś się w przód bo to są MIC In'y).
3. Jeżeli nie znalazłeś źródła trzasków to przez minutę nagrywaj jakiś dźwięk stopniowo zwiększając Rec Gain od zera do maximum - sprawdź w którym momencie trzaski zaczynają być słyszalne i cofnij fadery o 2cm - to jest twój punkt wyjściowy
to jest to co nap[isałem ci wyprzedzając twój wrzut pkt 1 i 2 możesz pominąć....
mam nadzieję że nie wpiąłeś się z przodu ?
EDIT:
1. włącz sobie jakąś muzyke ew. jakiś ton sine wave albo cokolwiek (byle by nie waliło mocno - coś spokojnego), wciśnij nagrywanie na ok 1 minutę i zacznij ruszać Faderami od record gainu. Po skończonym nagrywaniu sprawdź czy nie powodują one jakichś trzasków - fadery lubią trzeszczeć same z siebie jeśli ścieżka ślizgacza jest brudna.
2. zrób to samo tym razem poruszając chinchami z tyłu (mam nadzieję że nie wpiąłeś się w przód bo to są MIC In'y).
3. Jeżeli nie znalazłeś źródła trzasków to przez minutę nagrywaj jakiś dźwięk stopniowo zwiększając Rec Gain od zera do maximum - sprawdź w którym momencie trzaski zaczynają być słyszalne i cofnij fadery o 2cm - to jest twój punkt wyjściowy
to jest to co nap[isałem ci wyprzedzając twój wrzut pkt 1 i 2 możesz pominąć....
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
W sensie w wejście mikrofonowe? Właśnie dokładnie w nie wszedłem sam już rozkminiłem i niepotrzebnie wszcząłem alarm zamiast popatrzeć i pomyśleć ahahahahaha co za laik, co za wstyd, co za brak ogarnięcia hahaha
ale swoja drogą dlaczego tak przesterowuje w wejściu mikrofonowym?
ale swoja drogą dlaczego tak przesterowuje w wejściu mikrofonowym?
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
bo mikrofony działają na DUUUUUŻO mniejszym napięciu i wejście MIC IN oczekuje bardzo małego sygnału a ty zawalasz go poziomem LINE który jest kilkakrotnie większydudi pisze:W sensie w wejście mikrofonowe? Właśnie dokładnie w nie wszedłem sam już rozkminiłem i niepotrzebnie wszcząłem alarm zamiast popatrzeć i pomyśleć ahahahahaha co za laik, co za wstyd, co za brak ogarnięcia hahaha
ale swoja drogą dlaczego tak przesterowuje w wejściu mikrofonowym?
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
zależy jakie 0dB....wiesz że jest kilka rodzajów 0dB, zwłaszcza w analogowym świecie ? 0dB ≠ 0dBFS itd...
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
Wuja z dnia na dzień mądrzeje, niedługo pozjada wszystki rozumy Zaraz wam podrzucę próbkę brzmienia perki przed i po przepuszczeniu przez kasetę, bez żadnego odszumiania etc. Zanim sam się wypowiem co o tym myślę, dam posłuchać wam i posłucham was, bo kilka osób było bardzo ciekawych efektów takiej operacji i atakowało mnie przez PW żebym podrzucił próbki. Nagrałem samą perkę, bo głównie też o zabawę z nią mi chodziło.
W sumie to zaraz się skończy uploadować, więc: pierwszy jest dźwięk przed, dopiero jako drugi dla kontrastu po kaseciaku. Na "czystych" próbkach były efekty, ale jako, że nagrywałem z nimi, nie wyłączyłem ich do nagrywania przy porównaniu. Nierówno, bo nagrywałem to live i nie przykładałem większej wagi do tego. Download możliwy jakby ktoś chciał wrzucić sobie WAVa do jakiegoś programu czy po prostu posłuchać nieprzekonwertowanej przez SC wersji
[soundcloud][/soundcloud]
W sumie to zaraz się skończy uploadować, więc: pierwszy jest dźwięk przed, dopiero jako drugi dla kontrastu po kaseciaku. Na "czystych" próbkach były efekty, ale jako, że nagrywałem z nimi, nie wyłączyłem ich do nagrywania przy porównaniu. Nierówno, bo nagrywałem to live i nie przykładałem większej wagi do tego. Download możliwy jakby ktoś chciał wrzucić sobie WAVa do jakiegoś programu czy po prostu posłuchać nieprzekonwertowanej przez SC wersji
[soundcloud][/soundcloud]