To nie jest fade-out... Bo ten sam plik, który zrzucam na MPC - wrzucony do np. cubase'a ma idealnie tyle ile trzeba, mieści się w grid 88bpm jak dziecko w matce, perfect : ) Sam loop wyrenderowany z Acida jest dobry, ma to 88bpm i idealną długość. Po przypisaniu go do pada jako sampel, i zagraniu nim, czyli wciśnięciu po prostu okazuje się że jest za krótki dla MPC. Tak jakby 88bpm mojego mpc było o ten kawałek dłuższe niż rzeczywiście jest... PLZ, ANYBODY?
O co chodzi z tym release?
Ogólnie ja robię beaty od 10 lat, więc nie ma takiej opcji że źle wyrenderowałem, czy nie ogarniam czegoś z definicji, czy źle ustawiłem w programie. Wszystko jest OK. Na obrazku wrzuconym przeze mnie na górze jest ślad zgrany z MPC na PC, a na dole ten sam ślad wyrenderowany po zaloopowaniu na PC. Czyli na PC jest OK, dolny ślad nie ma przerwy, z MPC górny ślad na obrazku robi przerwę.... a to ten zaloopowany plik, tylko jeden na MPC, a drugi nie .... O to chodzi. Może nie do końca potrafię to dobrze opisać?
Okej, zrobiłem dodatkowe testy i co z tego wynika:
1. Zagrałem tym samplem z MPC z włączonym nagrywaniem na PC w trybie - OneShot. Po prostu
raz uderzyłem w Pad.
2. Nadal jest za krótki, więc to nie kwestia złego punktu startu przez swing.
3. 88bpm MPC i Acida jest identycznie długie, bo kiedy sampel zaloopuje na MPC, też słychać tą przerwę.
4. MPC skraca wgrany sampel, kiedy jest przypisany do pada.
5. Brakuje dokładnie 0.2bpm. Wszystko w MPC w Mode Program ustawione na 0.
6. MPC nie gra sampla szybciej, tylko go obcina, nic się nie rozjeżdża po drodze:
