Witam. Posiadam MPC 1000 i potrzebuje dokupić jakiś sampler z charakterystycznym brudnym brzmieniem najlepiej 12-bitowy chociaż nie koniecznie.
Pewnie zaraz połowa ludzi mi wyskoczy z AKAI S900 lub S950, ale pare osób juz mi go odradza. Ponoć ma za jasne brzmienie. Chciałbym bardzo kupić Ensoniq ESP 16 rack, ale ta wersja w Polsce jest w ogóle nie dostępna. Proszę o polecenia jakiegoś samplera dzięki któremu uzyskam brudne brzmienie. Sampler nie musi mieć sekwencji ponieważ sekwencje będę robił na MPC.
Sampler do brudnego brzmienia
- SoEmBeat
- Pad1
- Posty: 43
- Rejestracja: 20 sie 2013, 13:28
Wybasz dudi, ale sp1200 nie na moja kieszeń. Jakiś czas temu miałem okazje kupić jakiegoś Rolanda s550, ale go nie kupiłem, bo nic o nim kompenie nie wiem i nic nie mogłem za bardzo o nim znaleźć. I brudne brzmienie nie koniecznie musi mieć 12 bitów. ESP 16 którego wymieniłem ma 13 bitów i brzmi bardzo brudno tylko że niestety nie dostępny jest. Prócz MPC mam jeszcze odtwarzacz kaset do przybrudzania i ocieplania próbek dzięku.
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
yamaha TX16W, Emu EMAX, Ensoniq EPS, Akai s700, Akai s900, Akai X7000, Sequential Circuits Studio 440 troszkę tego jest. Każdy inaczej brzmi. Co do Rolanda s550 to akurat spoko sampler. Pamiętaj że same 12 bitów to nie wszystko. Do tego dochodzą filtry i to one w takim samym stopniu według mnie wnoszą "charakterystyczne" brzmienie. Tak jak np. LPF w s950 Zreszta z tego co pamietam to chyba mpc 1000 ma opcje ditheru w sobie do ilu bitów chcesz.
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
O SP wspomniałem nieco z przekąsem, bo doskonale wiem ile kosztuje, ale uważam, że brzmienie S900/950 jest całkiem okay i za takie pieniądzory warto przystanąć chwilę nad tymi samplerami. BTW co znaczy ów pojęcie "jasnego brzmienia"?
Opcje typu Rolandy... niewiele o nich wiem, bo niewiele osób je ma (przynajmniej w Polsce). Nigdy też jakoś mocniej nikt nie zaintrygował mnie nimi, więc nie dociekałem.
EPS 16 ma, jak sama nazwa wskazuje, 16 bitów i spoko brzmienie, które z pewnością jest charakterystyczne. 13 bitów ma starszy Ensoniq.
To nie jest tak z tym kaseciakiem, że on brudzi brzmienie. Chyba tego nie słyszysz? Marnej jakości taśma dodaje przede wszystkim szumu i tnie więcej góry niż dobry chromik. Żeby nagrać cokolwiek na taśmie chromowej trzeba mieć i lepszy sprzęt, który umożliwia takie nagrywanie. Nie wiem na czym operujesz, ale po powyższej wypowiedzi zakładam, że nagrywanie odbywa się na kasetach żelazowych i przybrudzanie wraz z ocieplaniem to bardziej placebo i powtarzanie ogólnych opinii?
Nie skupiaj się na samym sprzęcie, bo brzmienie, do którego dążysz to nie tylko stuff, który stoi na stole, ale to jak z niego korzystasz, jakie masz próbki i jakim poddajesz je procesom (pomijając sam fakt puszczenie przez "przaśny" sampler).
Opcje typu Rolandy... niewiele o nich wiem, bo niewiele osób je ma (przynajmniej w Polsce). Nigdy też jakoś mocniej nikt nie zaintrygował mnie nimi, więc nie dociekałem.
EPS 16 ma, jak sama nazwa wskazuje, 16 bitów i spoko brzmienie, które z pewnością jest charakterystyczne. 13 bitów ma starszy Ensoniq.
To nie jest tak z tym kaseciakiem, że on brudzi brzmienie. Chyba tego nie słyszysz? Marnej jakości taśma dodaje przede wszystkim szumu i tnie więcej góry niż dobry chromik. Żeby nagrać cokolwiek na taśmie chromowej trzeba mieć i lepszy sprzęt, który umożliwia takie nagrywanie. Nie wiem na czym operujesz, ale po powyższej wypowiedzi zakładam, że nagrywanie odbywa się na kasetach żelazowych i przybrudzanie wraz z ocieplaniem to bardziej placebo i powtarzanie ogólnych opinii?
Nie skupiaj się na samym sprzęcie, bo brzmienie, do którego dążysz to nie tylko stuff, który stoi na stole, ale to jak z niego korzystasz, jakie masz próbki i jakim poddajesz je procesom (pomijając sam fakt puszczenie przez "przaśny" sampler).
- SoEmBeat
- Pad1
- Posty: 43
- Rejestracja: 20 sie 2013, 13:28
Spokojnie Kaseciak mam dobry bo to jest Akai GX 75 a zgrywam na chromy. Ogólnie jest lekka różnica po przepuszczenia np bebnów i basów przez kasete. Nie wiem czy to jest prawda ale ponoć taśma dodaje delikatnej kompresji. Co wy panowie o tym sądzicie?
A jak już bym miał kupić to S950 to ile warto za to dać? Ostatnio na allegro ktoś wyskoczył z kosmiczną ceną 1100zł.
A jak już bym miał kupić to S950 to ile warto za to dać? Ostatnio na allegro ktoś wyskoczył z kosmiczną ceną 1100zł.
Ostatnio zmieniony 29 maja 2014, 14:05 przez dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Edytuj posty.
Powód: Edytuj posty.
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
To saturacja [troszke taka pseudo kompresja]. Zaleznie z jakim poziomem nagrasz na tasme i zaleznie z jakim poziomem nagrasz z kasety / tasmy w szpulowcy do DAW tym saturacja bedzie mniejsza / większa
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
Właśnie niestety to ostatnimi czasy jest często spotykana cena Osobiście uważam, że na tą chwilę, okolice 900zł to optymalna cena na kupno 950 w PL.SoEmBeat pisze:A jak już bym miał kupić to S950 to ile warto za to dać? Ostatnio na allegro ktoś wyskoczył z kosmiczną ceną 1100zł.
- SoEmBeat
- Pad1
- Posty: 43
- Rejestracja: 20 sie 2013, 13:28
No ja akurat mam właśnie klocka na ten cel to akurat by starczyło. Jeszcze się zastanowie. Właśnie jestem w trakcie słuchania ekipy Hurragun i właśnie producent Mżawski klepie bity na MPC 1000 i s950 i szczerze przyznam że zaczyna mi sie podobać to brzmienie s950.
- MARKOWY
- Zwycięzca Ligi Bitów
- Posty: 308
- Rejestracja: 21 sty 2014, 14:31
Widzę jesteś ze Świdnicy, a tam jakiś czas temu była na pogonke s950 za klocka, ale nie wiem czy dalej aktualne to.
https://soundcloud.com/markowe-bity" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- OBRcws
- Pad7
- Posty: 894
- Rejestracja: 04 lis 2013, 14:26
Na eBay.uk ostatnio sporo dobrych sztuk poszło po jakieś 160-180 funa z dodatkami i rozszerzeniami... Ogarnąć kuriera do PL to jakieś 20funa zatem spokojnie w tysiaku masz ich tu do wyboru do koloru
https://www.facebook.com/centrumwolnegostylu" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
https://www.facebook.com/obr.cws" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
https://soundcloud.com/obr-1" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
https://www.facebook.com/obr.cws" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
https://soundcloud.com/obr-1" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- pandoktor
- Padawan
- Posty: 8
- Rejestracja: 09 sty 2014, 20:48
Brudno-brzmiący sampler polecam Electribe ESX-1 - przesterowanie i brud wprowadzają zamontowane w nim lampy, najlepiej od razu wymienić te domyślnie montowane. Ciężko znaleźć większego brudasa, i pomimo kilku ułomności granie na nim to mega frajda!
-
- Padawan
- Posty: 16
- Rejestracja: 07 lis 2014, 06:44
jakby co mam tx16w na handel z 1.5mb ramu z typhoon os
ciut poobijany ale dziala
fajny jest motyw ze mozna zmapowac suwaki na kontrolerze (znaczy ja akurat pokretla na mikrokorgu) i uzywac ich do ciecia
sampluje w stereo ale generalnie lepiej mono. bardzo cieply
ciut poobijany ale dziala
fajny jest motyw ze mozna zmapowac suwaki na kontrolerze (znaczy ja akurat pokretla na mikrokorgu) i uzywac ich do ciecia
sampluje w stereo ale generalnie lepiej mono. bardzo cieply