Mikser

Pozostały sprzęt przydatny w studio - mikrofony, harfy, gitary, kable, panele akustyczne, wzmacniacze, etc.
Post Reply
User avatar
RSL
Pad1
Posts: 58
Joined: 17 Oct 2013, 22:55

Witam was drodzy empecowicze, dzisiaj troszkę z innej mańki.
Obnoszę się od jakiegoś czas z myślą zakupienia jakiegoś miksera do studia ponieważ notoryczne przepinanie kabli doprowadza mnie do iście pańskiej kur*icy.
Potrzebuje czegoś na przyzwoitym poziomie, żeby nie szumiało bardziej niż grało i żeby miało dość sporo wejść, tak z 14 (wliczając w to RCA i Stereo Jack 6,3)
Na oku mam Allen&Heath ZED 14, sporo spoko opinii o nim słyszałem lecz jak to w mikserach w tej sumie bywa, nie chcę utopić polskich dolców na marne gdyż może okazać się, że szumi niczym w głowie starego marynarza po kilku butelkach rumu.
Aktualny stan skarbu państwa wynosi 1600zł i takowe środki publiczne mam do rozdysponowania, +/- 100zł rzecz jasna.
Polecacie coś od siebie? Macie jakieś doświadczenie ze sprzętem o wielu wejściach i wyjściach?
Co do samej potrzeby, nie muszę mieć efektów, w takowe uzbrajam dzieło w wirtualnych stacjach roboczych audio, ważne jest by brzmiał dobrze, nie szumiał, miał sporo wejść różnej maści (RCA, Jack) i wyjść (najlepiej minimum jedno na Jack i RCA).
Za wszelaką pomoc Bóg zapłać dobrzy ludzie.
DirtyDrumzStudio
Moderator
Posts: 828
Joined: 26 Mar 2014, 09:24

A czemu nie np. interfejs 8mio kanałowy i kontroler? Myslisz ze taki ZED bedzie na miarę SSL czy NEVE?
User avatar
RSL
Pad1
Posts: 58
Joined: 17 Oct 2013, 22:55

SSL/NEVE to stoły a stół już mam (w jadalni :D). Tak na serio serio ale serio to nie znajdę w tej cenie interfejsu z minimum 14 wejściami i kilkoma wyjściami, niby jest np. Tascam US-1800 który ma ich 16/4 (wej/wyj) ale Tascama nigdy nie słyszałem i informacje które o nim znalazłem były w liczbie równej obecnemu zadłużeniu naszego państwa. Nie przypominam sobie również, żeby Tascam miał jakiekolwiek doświadczenie z budowaniem interfejsów. Owszem firma sama w sobie jest dobra i puściła wiele dobrej klasy sprzętu audio w swojej historii ale jakoś, nie wiem, nie prędko mi do kupna interfejsu o którym nie mogę znaleźć krzty informacji czy opinii. Swego czasu chciałem kupić ESI ESU 1808 ale brak środków w tamtych czasach zaowocował zniknięciem oferty a jak wszyscy wiemy zachodnie sąsiady wycofały go z produkcji. 8 wejść? Być może, ale mikser pozwoli mi na wpięcie sumy w record in MPC i w IN interfejsu co pozwala mi pracować tylko na MPC i z różnymi źródłami (kaseciak, s900...) a komputera używać w końcowym procesie, po zgraniu zrobionego tematu z MPC. Wiem doskonale, ze miksery tej klasy nie umywają się do wymienionych na początku stołach mikserskich i wiem doskonale ale nie przesadzajmy, że wszystko jest zaszumione i fuj wbrew woli Pana Boga :D

Finalnie chciałbym wyposażyć się w Focusrite Scarlett Liquid 56 ale aktualnie skarb państwa nie dysponuje takimi środkami w sektorze rozwoju nauki i kultury. :)
DirtyDrumzStudio
Moderator
Posts: 828
Joined: 26 Mar 2014, 09:24

Interfejs możesz zawsze rozszerzyc o przetwornik na ADAT co pozwoli co na rozszerzenie o 8 badz 16 kanałów [czyli 24 w sumie ]. Mikser to najgorsza opcja z możliwych. Interfejs pozwala ci na zgrywanie materiału do sciezek to raz, dwa że mikser nie ma mozliwosci zapisu zmian [chyba ze to cyfra ale ZED to analog]. Jeżeli myslisz o profesjonalnym podejsciu do sprawy to tylko interfejs + rozszerzenie o ADAT [jak dobrze pokombinujesz to zmiescisz sie wnawet w 1200 zł] natomiast jeżeli wolisz się pchać w homerecording i nie myslisz o tym zeby obrabiac materiał w studio [czy w swoim studio] badz masz zespół z ktorym chodzisz na proby to wtedy taki zakup ma sens.

s900 nagrywasz do mpc.? troche sobie utrudniasz życie. do tego co chcesz wystarczy zwykly spliter a nie mikser 16 kanałowy. Każde urządzenie które stawiasz na drodze sygnału powoduje koloryzowanie i podniesienie poziomu szumów. Z tego co widze po twoim poście to tdroga która chcesz obrac jest długa i pół biedy kiedy masz nagrany glosno sygnał. Gorzej jak nagrasz za cicho i na kazdym poziomie [mikser od gramofonu, mpc mikser i interfejs] bedziesz go podgłaszał wtedy otrzymasz nagranie niczym z lat 20tych kiedy to woski bardziej szumialy niz oddawaly muzyke ;)
User avatar
moskwa96
Pad4
Posts: 332
Joined: 24 Oct 2014, 22:14

Przewaga miksera nad wielosciezkowym interface z tej polki cenowej polega chyba rownież na tym ze do pykniecia kilku nutek nie musisz włączać kompa. Dopiero na etapie zgrywki.
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

Może UFX'a od behringera ? Jego Xenyx'y to w zasadzie ta sama technologia co w MIDAS'ach ale musieli jakoś to nazwać zanim w końcu ich kupili :niepewny:
Dodatkowo pozwoli ci zgrać 16 tracków do kompa tak jak zwykły interfejs.
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
RSL
Pad1
Posts: 58
Joined: 17 Oct 2013, 22:55

Zaraz zaraz zaraz, chyba się nie zrozumieliśmy :D
1. Znam doskonale przewagę interfejsu nad mikserami i również to potwierdzam.
2. Wiem dobrze o tym, że im więcej sprzętu jest w linii tym więcej zniekształceń i szumów wprowadza.
3. Komputer zawsze jest włączony więc nie robi mi to różnicy.

Wiem o ADAT, i jak wspominalem liquid ma taką opcje, tylko liquid kosztuje ~3000zł z czego mam aktualnie 1600. Śmiem twierdzić, że mogę zaryzykować pójście w tą stronę i ok nawet jeśli jest interfejs 8 outs ze złączem ADAT (teoretycznie mógłbym kupić preamp później) to teraz powiedz mi jedno: jak wpiąć całą sumę w wejście MPC? Z wyjścia interfejsu do Rec In MPC?
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

Tak - Focusrite'y mają MixControl w którym sobie tworzysz submixy
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
RSL
Pad1
Posts: 58
Joined: 17 Oct 2013, 22:55

Nein, Nein, nie chodzi mi o submixy (swoją drogą chyba każdy softwareowy mixer ma opcje submix). Chodzi o to, ze aktualnie gdy wpinam out z interfejsu pod in w MPC gdy chce zgrać coś z kompa to głośność jest zupełnie inna, pamiętam, że kiedyś czytałem o różnicach w natężeniu dźwięku (chyba) przy cyfra-analog. nie pamiętam dokładnie czy to się tyczyło przesterowania etc, nie pamiętam już (swoją drogą wypada to wykopać i odświeżyć pamięć). Wszystko rozchodzi się od to, że przy takim zabiegu rozjeżdża mi się dźwięk i zaczyna się clipping gdy pogłośnię go w MPC lub mikserze w PC. Nie wiem czemu, może po prostu jestem lamus i coś źle ustawiłem? :D
User avatar
RSL
Pad1
Posts: 58
Joined: 17 Oct 2013, 22:55

Nie mogłem edytować, jak możesz dudi to sklej te posty.

W takim razie Brudne Bębny Studio co mi polecasz z interfejsów? :)
DirtyDrumzStudio
Moderator
Posts: 828
Joined: 26 Mar 2014, 09:24

RSL wrote: Nie wiem czemu, może po prostu jestem lamus i coś źle ustawiłem? :D
Raczej napewno zle ustawiony gain w mpc i glosnosc wysylanego sygnału. Z interfejsów na których ja pracowałem mogę ci polecić:

- Focusrite
- MOTU
- RME

Wszystkie 3 firmy produkują porządne rzeczy z dbałością o stery i posiadają w swojej ofercie różne modele dostosowane pod konkretnego użytkownika. Ciebie interesuje 8 in oraz ADAT in / out. Obecnie korzystam [z powodzeniem od prawie 3ech lat] z MOTU 828 mk1 i mi to póki co styka w 100% ale po nowym roku bede go rozszerzał o MOTU 2408 [przez ADAT] które można kupić za grosze ;)

PS. Tak na boku jeżeli chcesz zrzucac sample z pc do mpc to rób to przez kartę flash [o ile masz taki naped w mpc 2000]. Omijasz wtedy przetwornik. MPC 2000 czyta normalnie pliki .wav 16 bit / 44,1 KHz
User avatar
RSL
Pad1
Posts: 58
Joined: 17 Oct 2013, 22:55

Karty nie mam bo latam na floppsach a właśnie na przetwornikach mi zależy, nie chcę ich omijać ;)
Co do poziomów nie zgodzę się, do pewnych poziomów (niskich niestety) zgrywa się dobrze ale w momencie gdy podkręcę głośność w MPC lub w mikserze w kompie to właśnie dzieje się ów proces o którym wcześniej wspomniałem.
Aktualnie mam Focusrite
o MOTU słyszałem dużo dobrego
RME tak samo.
Wymieniłeś 3 firmy należące do najlepszych więc nie dziwie ci się, że jesteś zadowolony ze swojego ejt tu ejt em ka łan ;)
Coś wymyślę, powoli zaczynam myśleć nad faktycznym kupnem scarlett liquid 56, szkoda, że stoi za 2800, choć i tak spadło z ponad trójeczki :)
Dzięki za pomoc, w sumie to przekonałeś mnie do opcji którą rozważałem (jako konkurent tytułowego miksera).
Pozdrawiam ;)
Post Reply