A jak wejdziesz w Load mode, do konkretnego folderu i po wybraniu sampla wciśniesz PLAY to słyszysz dźwięk?
Wyłącz sobie auto load, znajdziesz to w Mode + Load, wtedy po włączeniu MPCtki nie będzie ci automatem wczytywać tych sekwencji i programów, o których mówisz. Potem zrestartuj MPCtkę i zrób wszystko jeszcze raz tak, jak na tym filmiku (czy tez tak, jak już wcześniej opisywałem).
Jestem zielony - podstawowe pytania
- jacai
- Pad7
- Posty: 888
- Rejestracja: 08 sty 2013, 17:35
Sprawdź to:
MODE+MIDI/SYNC jedziesz pokrętłem pokaże Ci się Pad to sampler. Co tam masz ?
MODE+MIDI/SYNC jedziesz pokrętłem pokaże Ci się Pad to sampler. Co tam masz ?
r.w.t.f.
https://soundcloud.com/jacai" onclick="window.open(this.href);return false;
https://soundcloud.com/jacai" onclick="window.open(this.href);return false;
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
Witajcie ponownie chcialem sie zapytac kiedy uzywac truck mute i jak polaczyc ladnie sekwencje do kupy zeby nie bylo zadnych przerw i zeby to mialo rece i nogi
Hmmm co tu jeszcze ... z jakis waznych funkcji sie korzysta jakies docinanie czy cos ?
Manual srednio mi wchodzi ale dalej czytam w miare juz cos ogarniam
Hmmm co tu jeszcze ... z jakis waznych funkcji sie korzysta jakies docinanie czy cos ?
Manual srednio mi wchodzi ale dalej czytam w miare juz cos ogarniam
WEEDMAN POZDRAWIA
- EQX
- Pad3
- Posty: 177
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:20
Jak sekwencja jest ułożona dobrze, czyli że jak kręci się w loopie i nie ma wtedy żadnych przerw, to poskładanie tego w Song Mode nie przyniesie żadnych niespodzianek i też wszystko będzie grało jak należy.
Pozdr.
Pozdr.
Akai MPC 500, Alesis Multimix 6 USB, Vestax PDX-2000 + Shure M44-7, Vestax PMC-07 PRO ISP, Denon PMA 880R + STX F-180 + Jamo Studio 25, AKG K514 MKII
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
A jeszcze sie tak zaptyam na tracku daje bas nie bas tak ? a na sekwencji daje podklad tak ?EQX pisze:Jak sekwencja jest ułożona dobrze, czyli że jak kręci się w loopie i nie ma wtedy żadnych przerw, to poskładanie tego w Song Mode nie przyniesie żadnych niespodzianek i też wszystko będzie grało jak należy.
Pozdr.
WEEDMAN POZDRAWIA
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
TrAck mute używaj kiedy ci pasuje, nie ma na to zasady - odtwarzając/zgrywając na kompa LIVE daną sekwencję możesz wycinać w ten sposób perkę (i urozmaicać bit), możesz zrobić jedna sekwencję skopiować ją na inne sekwencje i po prostu poustawiać track mute dla elementów, które w danej sekwencji mają być niesłyszalne i w momencie kiedy zmieniasz sekwencje automatem masz "inne brzmienie".weedman342 pisze:Witajcie ponownie chcialem sie zapytac kiedy uzywac truck mute i jak polaczyc ladnie sekwencje do kupy zeby nie bylo zadnych przerw i zeby to mialo rece i nogi
Hmmm co tu jeszcze ... z jakis waznych funkcji sie korzysta jakies docinanie czy cos ?
Manual srednio mi wchodzi ale dalej czytam w miare juz cos ogarniam
TRIM mode jeszcze nie jest twoim przyjacielem? Żeby wszystko miało ręce i nogi przede wszystkim musisz mieć ustawione tempo sampla, np. 90BPM. Żeby cuda się nie działy musisz też równo docinać wszystkie elementy i ustawić taką ilość BARów, jaka ci odpowiada (np. 2, 4, 16) w danym bicie.
To wszystko ogólniki, ale musisz drążyć temat i (jak już pisałem) oglądać youtuba, czytać artykuły. Żeby wiedzieć jak policzyć BPM, żeby mieć pojęcie, że sampel w tempie 70 nie będzie pasować do bitu w tempie 90, że własnie to ma (między innymi) wpływ na przerwy między sekwencjami. Żeby się dowiedzieć jak wygląda podstawowa budowa bitu, tzn. z ilu barów składać intro, main verse, refreny, jakieś bridg'e, bo 3 + 3 to jest 6, a żaden raper nie nawija takich zwrotek
Dużo tego jest, nie są to rzeczy trudne, ale nie sposób tez wszystkiego ci wymienić i nauczyć cię. Nikt nie mówił (ale też nie pytałeś) czy będzie łatwo. Nie mając TOTALNIE żadnych podstaw musisz się teraz nauczyć wszystkiego, ale też pamiętaj, że nie ogarniesz wszystkiego od razu. Powoli sobie dłub, oglądaj, słuchaj, czytaj, pytaj (mam nadzieję, że ze wzrostem wiedzy, te pytania będą co raz bardziej sensowne) - bo taką drogę przechodził i przechodzi każdy z nas... w ogóle każdy.
EDIT:
Co to jest dla ciebie podkład? Bo dla mnie może to być określenie gotowego bitu (z basem, perkusją, samplem) i na takim podkładzie ktoś może zacząć kłaść zwroty.
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
Ladnie to opisalesdudi pisze:TrAck mute używaj kiedy ci pasuje, nie ma na to zasady - odtwarzając/zgrywając na kompa LIVE daną sekwencję możesz wycinać w ten sposób perkę (i urozmaicać bit), możesz zrobić jedna sekwencję skopiować ją na inne sekwencje i po prostu poustawiać track mute dla elementów, które w danej sekwencji mają być niesłyszalne i w momencie kiedy zmieniasz sekwencje automatem masz "inne brzmienie".weedman342 pisze:Witajcie ponownie chcialem sie zapytac kiedy uzywac truck mute i jak polaczyc ladnie sekwencje do kupy zeby nie bylo zadnych przerw i zeby to mialo rece i nogi
Hmmm co tu jeszcze ... z jakis waznych funkcji sie korzysta jakies docinanie czy cos ?
Manual srednio mi wchodzi ale dalej czytam w miare juz cos ogarniam
TRIM mode jeszcze nie jest twoim przyjacielem? Żeby wszystko miało ręce i nogi przede wszystkim musisz mieć ustawione tempo sampla, np. 90BPM. Żeby cuda się nie działy musisz też równo docinać wszystkie elementy i ustawić taką ilość BARów, jaka ci odpowiada (np. 2, 4, 16) w danym bicie.
To wszystko ogólniki, ale musisz drążyć temat i (jak już pisałem) oglądać youtuba, czytać artykuły. Żeby wiedzieć jak policzyć BPM, żeby mieć pojęcie, że sampel w tempie 70 nie będzie pasować do bitu w tempie 90, że własnie to ma (między innymi) wpływ na przerwy między sekwencjami. Żeby się dowiedzieć jak wygląda podstawowa budowa bitu, tzn. z ilu barów składać intro, main verse, refreny, jakieś bridg'e, bo 3 + 3 to jest 6, a żaden raper nie nawija takich zwrotek
Dużo tego jest, nie są to rzeczy trudne, ale nie sposób tez wszystkiego ci wymienić i nauczyć cię. Nikt nie mówił (ale też nie pytałeś) czy będzie łatwo. Nie mając TOTALNIE żadnych podstaw musisz się teraz nauczyć wszystkiego, ale też pamiętaj, że nie ogarniesz wszystkiego od razu. Powoli sobie dłub, oglądaj, słuchaj, czytaj, pytaj (mam nadzieję, że ze wzrostem wiedzy, te pytania będą co raz bardziej sensowne) - bo taką drogę przechodził i przechodzi każdy z nas... w ogóle każdy.
EDIT:
Co to jest dla ciebie podkład? Bo dla mnie może to być określenie gotowego bitu (z basem, perkusją, samplem) i na takim podkładzie ktoś może zacząć kłaść zwroty.
WEEDMAN POZDRAWIA
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
Moze jakies rady od was cos co jest wazne a ja tego nie wiem
Ostatnio zmieniony 16 lut 2013, 02:00 przez weedman342, łącznie zmieniany 1 raz.
WEEDMAN POZDRAWIA
-
- Padawan
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 lut 2013, 18:40
Mam problem,nagrywam bit (Mode+Record) słyszę wszystkie dźwięki,zgrywam mój bit na karte mpc (mode+save),potem na PC,a jak otwieram ścieżkę mam tylko cisze długości nagranej mojej ściężki,wie ktoś może dlaczego tak jest i jak temu zaradzić?
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
rocord main i do it
PLAY i do it i powino zapisac
PLAY i do it i powino zapisac
WEEDMAN POZDRAWIA
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
źródło nagrywania przełącz z Analog na Main Out
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.