Jestem zielony - podstawowe pytania
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
JAK KORZYSTAC Z WAZNYCH FUNKCJI NP JAK SEQ edit , step edit, effect, slider, other, timing corrent, note ,repeat ?( kiedy) (po co) i w (jaki sposob uzyc) ?
WEEDMAN POZDRAWIA
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
to wiem nie trudno sie domyslic, ale kiedy ktorego i po co uzyc.pietruh pisze:Nacisnij mode i pada.
WEEDMAN POZDRAWIA
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
Pytanie trochę w stylu po co mi pilot do telewizora, a wszystko jest w instrukcji. BA! Wszystko można obczaić nawet samemu, przy odrobinie chęci i samozaparcia. Obejrzyj obrazki w manualu pobaw się tymi opcjami i zobacz co robią.weedman342 pisze:JAK KORZYSTAC Z WAZNYCH FUNKCJI NP JAK SEQ edit , step edit, effect, slider, other, timing corrent, note ,repeat ?( kiedy) (po co) i w (jaki sposob uzyc) ?
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
A mam pytanie do robienia p bitow uzywa sie sampli np z vinya to one moja jakis cciag odrazu z verblem itp, a ja sciagam drumy jakies czy cos i z tego robie to inaczej brzmi niz klepie sobie z takich wlasnie jak gotowe tak ? sampli z piano, jazu itp ladniej wychodzi i to sie kupy trzyma.(wtapia sie w druga sekwencje. ndudi pisze:Pytanie trochę w stylu po co mi pilot do telewizora, a wszystko jest w instrukcji. BA! Wszystko można obczaić nawet samemu, przy odrobinie chęci i samozaparcia. Obejrzyj obrazki w manualu pobaw się tymi opcjami i zobacz co robią.weedman342 pisze:JAK KORZYSTAC Z WAZNYCH FUNKCJI NP JAK SEQ edit , step edit, effect, slider, other, timing corrent, note ,repeat ?( kiedy) (po co) i w (jaki sposob uzyc) ?
Ja juz sam nie wiem jak to powino byc od poczatku do konca jaki jest tego rosces.
WEEDMAN POZDRAWIA
- EQX
- Pad3
- Posty: 177
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:20
Proces jest taki:
Pozyskujesz jakiś ładny sampelek. Skąd chcesz.
Tniesz go sobie na pady wedle uznania. Jak chcesz.
Dogrywasz perkę. Nawet, jak masz w samplu perkę. Tylko tak, żeby się to nie gryzło, nie było przesterów czy innych niepożądanych rzeczy. Elementy perki czerpiesz skąd chcesz. Wycinasz dźwięk po dźwięku z jakiegoś kawałka, kopiujesz z jakiegoś muzycznego oprogramowania podstawowe dźwięki, kupujesz od tych gości na allegro płytę dvd z samplami, co chcesz robisz.
Dogrywasz bas.
Dogrywasz, co Ci tylko w duszy zagra, o ile to będzie miało tylko sens. Jakieś syntezatory czy inne fleciki. Co chcesz!
To, czy najpierw wbijesz sampel czy perkę też zależy tylko od Ciebie, bo zależy jak Tobie jest wygodnie to robić.
Masz gotową pętlę w sekwencji.
Przy użyciu Track Mute w poszczególnych sekwencjach wyłączasz i włączasz poszczególne partie bitu (Tracki, na których nagrywasz poszczególne dźwięki - pisano Ci tu o tym), żeby uzyskać jakieś intro, refreny, zwrotki, jak tego nie nazwiesz, chodzi o jakieś elementy składowe utworu.
W innych sekwencjach możesz sobie coś jeszcze innego wklepać, dla wzbogacenia utworu. Ogranicza Cię tylko Twój umysł.
Te sekwencje układasz sobie potem zgodnie z tym, co sobie umyśliłeś w Song Mode.
Odsłuchujesz, stwierdzasz, że to to - Dajesz convert sq2song (czy jak to tram pisze, wiesz o co mi chodzi), jako kolejna sekwencja pojawia się Twój utwór muzyczny. Zgrywasz go przez record mode na kartę CF albo przez wyjście main out prosto do kompa - wedle życzeń.
Track śmiga.
Koniec.
A poszczególne funkcje, jak sprawdzisz sobie sam, jak działają, to już później pomysł na ich wykorzystanie na pewno jakiś się znajdzie.
Ja nie wiem, co tu jeszcze jest do napisania?
Faktycznie nie siekam bitów jak J Dilla bo to skomplikowane, żeby posiąść taki skillz ale te podstawowe funkcje MPC pojąłem w tydzień, siedząc tylko po 2-3 godziny wieczorem przy tym i oglądając filmy instruktażowe na YT, wykonując KROK PO KROKU te czynności, co koleś na monitorze komputera. Ja sobie, o czym pisałem tu ze 2 razy, dodatkowo, dla siebie samego, bo tak mi jest wygodniej przyswajać wiedzę, sporządziłem szczegółowe notatki z opisem tego, co kiedy, jak, po kolei należy robić.
Oczywiście nikt za Ciebie odpowiedniego sampla i reszty instrumentarium nie dobierze. Nikt za Ciebie nie wrzuci na sample efektów. Jak z nich korzystać powinieneś stwierdzić sam, próbując i słuchając wszystko po kolei. To już jest Twoja rola. Trzeba szukać, szperać słuchać i ciąć. Digging!
Jak Ci to obojętne, to jazzowych, soulowych, czy innych świetnych mp3 na necie znajdziesz w bród i z nich pozyskasz sample. A jak ambitniejszy jesteś, to będziesz latał co weekend za woskiem po pchlich targach i antykwariatach w poszukiwaniu czegoś oryginalnego dla siebie. Ale to jest Twój wybór, skąd będziesz to czerpał, bo to rzecz dowolna.
Jak tak czytam ten wątek, to widzę, że każdy po kolei klepie Ci jedno i to samo w kółko. Są filmy, jest instrukcja obsługi... Ja też nie wiem wszystkiego, wiadomo. I prędko wiedział nie będę. Ale eksperymentuję z tą maszynką. No przecież !@#$%^&*, jak coś nacisnę to ona nie wybuchnie.
Nie wiem, co jeszcze mogę w tym temacie więcej napisać...
Pozdr.
Pozyskujesz jakiś ładny sampelek. Skąd chcesz.
Tniesz go sobie na pady wedle uznania. Jak chcesz.
Dogrywasz perkę. Nawet, jak masz w samplu perkę. Tylko tak, żeby się to nie gryzło, nie było przesterów czy innych niepożądanych rzeczy. Elementy perki czerpiesz skąd chcesz. Wycinasz dźwięk po dźwięku z jakiegoś kawałka, kopiujesz z jakiegoś muzycznego oprogramowania podstawowe dźwięki, kupujesz od tych gości na allegro płytę dvd z samplami, co chcesz robisz.
Dogrywasz bas.
Dogrywasz, co Ci tylko w duszy zagra, o ile to będzie miało tylko sens. Jakieś syntezatory czy inne fleciki. Co chcesz!
To, czy najpierw wbijesz sampel czy perkę też zależy tylko od Ciebie, bo zależy jak Tobie jest wygodnie to robić.
Masz gotową pętlę w sekwencji.
Przy użyciu Track Mute w poszczególnych sekwencjach wyłączasz i włączasz poszczególne partie bitu (Tracki, na których nagrywasz poszczególne dźwięki - pisano Ci tu o tym), żeby uzyskać jakieś intro, refreny, zwrotki, jak tego nie nazwiesz, chodzi o jakieś elementy składowe utworu.
W innych sekwencjach możesz sobie coś jeszcze innego wklepać, dla wzbogacenia utworu. Ogranicza Cię tylko Twój umysł.
Te sekwencje układasz sobie potem zgodnie z tym, co sobie umyśliłeś w Song Mode.
Odsłuchujesz, stwierdzasz, że to to - Dajesz convert sq2song (czy jak to tram pisze, wiesz o co mi chodzi), jako kolejna sekwencja pojawia się Twój utwór muzyczny. Zgrywasz go przez record mode na kartę CF albo przez wyjście main out prosto do kompa - wedle życzeń.
Track śmiga.
Koniec.
A poszczególne funkcje, jak sprawdzisz sobie sam, jak działają, to już później pomysł na ich wykorzystanie na pewno jakiś się znajdzie.
Ja nie wiem, co tu jeszcze jest do napisania?
Faktycznie nie siekam bitów jak J Dilla bo to skomplikowane, żeby posiąść taki skillz ale te podstawowe funkcje MPC pojąłem w tydzień, siedząc tylko po 2-3 godziny wieczorem przy tym i oglądając filmy instruktażowe na YT, wykonując KROK PO KROKU te czynności, co koleś na monitorze komputera. Ja sobie, o czym pisałem tu ze 2 razy, dodatkowo, dla siebie samego, bo tak mi jest wygodniej przyswajać wiedzę, sporządziłem szczegółowe notatki z opisem tego, co kiedy, jak, po kolei należy robić.
Oczywiście nikt za Ciebie odpowiedniego sampla i reszty instrumentarium nie dobierze. Nikt za Ciebie nie wrzuci na sample efektów. Jak z nich korzystać powinieneś stwierdzić sam, próbując i słuchając wszystko po kolei. To już jest Twoja rola. Trzeba szukać, szperać słuchać i ciąć. Digging!
Jak Ci to obojętne, to jazzowych, soulowych, czy innych świetnych mp3 na necie znajdziesz w bród i z nich pozyskasz sample. A jak ambitniejszy jesteś, to będziesz latał co weekend za woskiem po pchlich targach i antykwariatach w poszukiwaniu czegoś oryginalnego dla siebie. Ale to jest Twój wybór, skąd będziesz to czerpał, bo to rzecz dowolna.
Jak tak czytam ten wątek, to widzę, że każdy po kolei klepie Ci jedno i to samo w kółko. Są filmy, jest instrukcja obsługi... Ja też nie wiem wszystkiego, wiadomo. I prędko wiedział nie będę. Ale eksperymentuję z tą maszynką. No przecież !@#$%^&*, jak coś nacisnę to ona nie wybuchnie.
Nie wiem, co jeszcze mogę w tym temacie więcej napisać...
Pozdr.
Akai MPC 500, Alesis Multimix 6 USB, Vestax PDX-2000 + Shure M44-7, Vestax PMC-07 PRO ISP, Denon PMA 880R + STX F-180 + Jamo Studio 25, AKG K514 MKII
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
I to sekretna odpowiedź ninja na większość pytań z tego wątkuEQX pisze:No przecież !@#$%^&*, jak coś nacisnę to ona nie wybuchnie.
Weedman obejrzałeś chociaż jeden filmik na youtube? Przecież jak wpiszesz tam hasła: MPC / MPC beatmaking / MPC tutorial / MPC COKOLWIEK_INNEGO to wywali ci tyle wyników, że będziesz to oglądać kilka tygodni
Zbadaj to, nie musisz znać żadnego języka (a jak jakiś murzyn będzie snuł teorie to go przewiń i patrz tylko co robi na MPCtce, albo słuchaj co się dzieje z samplem i jak powstaje bit). Chłopaki podrzucali ci linki do konkretnych tutków. Znalezienie czegokolwiek samemu też w obecnych czasach nie graniczy z cudem. Co byś zrobił gdybyś kupił MPC 15-20 lat temu i gdybyś nie miał internetu ani żadnego kumpla z MPCtą? Musiałbyś walczyć sam albo stwierdzić, że to nie jest zabawka dla ciebie, bo nie ogarniasz.
Po to powstają tego typu fora żeby pomagać i żeby ułatwiać innym początki i tak dalej, i tak dalej. ALE!
Spróbuj sam znaleźć cokolwiek, dopytaj nas o szczegóły jakiegoś zagadnienia albo żebyśmy wytłumaczyli ci jakieś pojęcie. No ale pytania, które zadajesz momentami tak maksymalnie zniechęcają, że zobacz kto ci w tym wątku odpowiada... głównie ja i sporadycznie ktoś coś dorzuci. Wiesz dlaczego? Bo zniechęciłeś do odpowiadania wszystkich. Bo inni są w stanie to wszystko pojąć czy ogarnąć w większości samemu, a ty mam wrażenie liczysz, że magicznym sposobem, chociażby taki dudi, pojawi się u ciebie w głowie i zacznie sterować twoją ręką w momencie kiedy siedzisz nad MPC.
Nie wiem ile masz lat, ale celuję w okolice gimnazjum. A więc na forum chociażby Pietruh jest w takim wieku i jakoś sobie radzi. Więc się da... no chyba, że !@#$%^&* jest ponadprzeciętnie inteligentny
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
EQX pisze:Proces jest taki:
Pozyskujesz jakiś ładny sampelek. Skąd chcesz.
Tniesz go sobie na pady wedle uznania. Jak chcesz.
Dogrywasz perkę. Nawet, jak masz w samplu perkę. Tylko tak, żeby się to nie gryzło, nie było przesterów czy innych niepożądanych rzeczy. Elementy perki czerpiesz skąd chcesz. Wycinasz dźwięk po dźwięku z jakiegoś kawałka, kopiujesz z jakiegoś muzycznego oprogramowania podstawowe dźwięki, kupujesz od tych gości na allegro płytę dvd z samplami, co chcesz robisz.
Dogrywasz bas.
Dogrywasz, co Ci tylko w duszy zagra, o ile to będzie miało tylko sens. Jakieś syntezatory czy inne fleciki. Co chcesz!
To, czy najpierw wbijesz sampel czy perkę też zależy tylko od Ciebie, bo zależy jak Tobie jest wygodnie to robić.
Masz gotową pętlę w sekwencji.
Przy użyciu Track Mute w poszczególnych sekwencjach wyłączasz i włączasz poszczególne partie bitu (Tracki, na których nagrywasz poszczególne dźwięki - pisano Ci tu o tym), żeby uzyskać jakieś intro, refreny, zwrotki, jak tego nie nazwiesz, chodzi o jakieś elementy składowe utworu.
W innych sekwencjach możesz sobie coś jeszcze innego wklepać, dla wzbogacenia utworu. Ogranicza Cię tylko Twój umysł.
Te sekwencje układasz sobie potem zgodnie z tym, co sobie umyśliłeś w Song Mode.
Odsłuchujesz, stwierdzasz, że to to - Dajesz convert sq2song (czy jak to tram pisze, wiesz o co mi chodzi), jako kolejna sekwencja pojawia się Twój utwór muzyczny. Zgrywasz go przez record mode na kartę CF albo przez wyjście main out prosto do kompa - wedle życzeń.
Track śmiga.
Koniec.
A poszczególne funkcje, jak sprawdzisz sobie sam, jak działają, to już później pomysł na ich wykorzystanie na pewno jakiś się znajdzie.
Ja nie wiem, co tu jeszcze jest do napisania?
Faktycznie nie siekam bitów jak J Dilla bo to skomplikowane, żeby posiąść taki skillz ale te podstawowe funkcje MPC pojąłem w tydzień, siedząc tylko po 2-3 godziny wieczorem przy tym i oglądając filmy instruktażowe na YT, wykonując KROK PO KROKU te czynności, co koleś na monitorze komputera. Ja sobie, o czym pisałem tu ze 2 razy, dodatkowo, dla siebie samego, bo tak mi jest wygodniej przyswajać wiedzę, sporządziłem szczegółowe notatki z opisem tego, co kiedy, jak, po kolei należy robić.
Oczywiście nikt za Ciebie odpowiedniego sampla i reszty instrumentarium nie dobierze. Nikt za Ciebie nie wrzuci na sample efektów. Jak z nich korzystać powinieneś stwierdzić sam, próbując i słuchając wszystko po kolei. To już jest Twoja rola. Trzeba szukać, szperać słuchać i ciąć. Digging!
Jak Ci to obojętne, to jazzowych, soulowych, czy innych świetnych mp3 na necie znajdziesz w bród i z nich pozyskasz sample. A jak ambitniejszy jesteś, to będziesz latał co weekend za woskiem po pchlich targach i antykwariatach w poszukiwaniu czegoś oryginalnego dla siebie. Ale to jest Twój wybór, skąd będziesz to czerpał, bo to rzecz dowolna.
Jak tak czytam ten wątek, to widzę, że każdy po kolei klepie Ci jedno i to samo w kółko. Są filmy, jest instrukcja obsługi... Ja też nie wiem wszystkiego, wiadomo. I prędko wiedział nie będę. Ale eksperymentuję z tą maszynką. No przecież !@#$%^&*, jak coś nacisnę to ona nie wybuchnie.
Nie wiem, co jeszcze mogę w tym temacie więcej napisać...
Pozdr.
Dziekuje z gory;]
WEEDMAN POZDRAWIA
- EQX
- Pad3
- Posty: 177
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:20
A proszę.weedman342 pisze:
Dziekuje z gory;]
Pozdr.
Akai MPC 500, Alesis Multimix 6 USB, Vestax PDX-2000 + Shure M44-7, Vestax PMC-07 PRO ISP, Denon PMA 880R + STX F-180 + Jamo Studio 25, AKG K514 MKII
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
Heheh mam 20 jezeli chodzi o posty to napewno nie weim jak sformuowac moje pytanie poniewaz nie wiem za bardzo o co pytac.!dudi pisze:I to sekretna odpowiedź ninja na większość pytań z tego wątkuEQX pisze:No przecież !@#$%^&*, jak coś nacisnę to ona nie wybuchnie.
Weedman obejrzałeś chociaż jeden filmik na youtube? Przecież jak wpiszesz tam hasła: MPC / MPC beatmaking / MPC tutorial / MPC COKOLWIEK_INNEGO to wywali ci tyle wyników, że będziesz to oglądać kilka tygodni
Zbadaj to, nie musisz znać żadnego języka (a jak jakiś murzyn będzie snuł teorie to go przewiń i patrz tylko co robi na MPCtce, albo słuchaj co się dzieje z samplem i jak powstaje bit). Chłopaki podrzucali ci linki do konkretnych tutków. Znalezienie czegokolwiek samemu też w obecnych czasach nie graniczy z cudem. Co byś zrobił gdybyś kupił MPC 15-20 lat temu i gdybyś nie miał internetu ani żadnego kumpla z MPCtą? Musiałbyś walczyć sam albo stwierdzić, że to nie jest zabawka dla ciebie, bo nie ogarniasz.
Po to powstają tego typu fora żeby pomagać i żeby ułatwiać innym początki i tak dalej, i tak dalej. ALE!
Spróbuj sam znaleźć cokolwiek, dopytaj nas o szczegóły jakiegoś zagadnienia albo żebyśmy wytłumaczyli ci jakieś pojęcie. No ale pytania, które zadajesz momentami tak maksymalnie zniechęcają, że zobacz kto ci w tym wątku odpowiada... głównie ja i sporadycznie ktoś coś dorzuci. Wiesz dlaczego? Bo zniechęciłeś do odpowiadania wszystkich. Bo inni są w stanie to wszystko pojąć czy ogarnąć w większości samemu, a ty mam wrażenie liczysz, że magicznym sposobem, chociażby taki dudi, pojawi się u ciebie w głowie i zacznie sterować twoją ręką w momencie kiedy siedzisz nad MPC.
Nie wiem ile masz lat, ale celuję w okolice gimnazjum. A więc na forum chociażby Pietruh jest w takim wieku i jakoś sobie radzi. Więc się da... no chyba, że !@#$%^&* jest ponadprzeciętnie inteligentny
Pisalem ze pierwszy raz widze i bawie sie taka maszynka !
WEEDMAN POZDRAWIA
- EQX
- Pad3
- Posty: 177
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:20
Ja 3 tygodnie temu też widziałem ją po raz pierwszy i szewskiej pasji dostawałem przez pierwszych 30 minut próbując wydobyć z niej jakiś dźwięk, a nawet sampli na karcie nie było...
A do wieczora, po obejrzeniu kilku filmów na YT, już coś tam próbowałem klepać.
To wymaga tylko poświęcenia czasu.
Pozdr.
A do wieczora, po obejrzeniu kilku filmów na YT, już coś tam próbowałem klepać.
To wymaga tylko poświęcenia czasu.
Pozdr.
Akai MPC 500, Alesis Multimix 6 USB, Vestax PDX-2000 + Shure M44-7, Vestax PMC-07 PRO ISP, Denon PMA 880R + STX F-180 + Jamo Studio 25, AKG K514 MKII
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- EQX
- Pad3
- Posty: 177
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:20
Zgadzam się w 100%.pietruh pisze:I chęci. Bo bez chęci to se możesz w czoło stuknąć a nie w pada.
Pozdr.
Akai MPC 500, Alesis Multimix 6 USB, Vestax PDX-2000 + Shure M44-7, Vestax PMC-07 PRO ISP, Denon PMA 880R + STX F-180 + Jamo Studio 25, AKG K514 MKII
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- pietruh
- Pad12
- Posty: 2972
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:07
jak masz song to musisz go nagrać. Mode>Record. Lepiej nagrać np. 1 sekwencje i użyć Track Mute.
Czyli nagrać 1 sekwencje (loop), tą samą sekwencje np. bez werbla i to samo bez bębnów - tylko sampel.
I na jakimś dawie to poskładać.
Czyli nagrać 1 sekwencje (loop), tą samą sekwencje np. bez werbla i to samo bez bębnów - tylko sampel.
I na jakimś dawie to poskładać.
We can play in the graveyard
Dream about joining in
Dream about joining in
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
W song mode ukladasz sobie SONG - kolkiem tam krecisz i ustawiasz ktora sekwencja kiedy ma zagrac i ile razy sie powtorzyc. Dopiero potem konwertujesz to do nowej sekwencji
Zakladajcie tez nowe tematy, bo ten watek jest tak dlugi i monotematyczny, ze ciezko tu cokolwiek znalezc.
Zakladajcie tez nowe tematy, bo ten watek jest tak dlugi i monotematyczny, ze ciezko tu cokolwiek znalezc.