Który mikser polecacie kupić? Myślę nad Mackie Onyx 1620i, ale też mam na uwadzę model 1640i, który z tego co się zorientowałem, jest 2x droższy, a w zasadzie nie wiem jakie są pomiędzy nimi różnice.
Czy ktoś kto się orientuję, mógłby mi je w skrócie wyłożyć?
Potrzebuję tego miksera do zgrywania ścieżek z MPC(8 kanałów, teoretycznie pewnie wystarczyłoby mi 12 kanałów, ale wolę mieć te 16 w razie co, by mieć większe pole do manewru i żebym nie musiał wymieniać w przyszłości miksera)
Budżet to jakieś 3000-6000zł choć widzę, że ten 1620i jest w cenie 2600-3500zł, i tyle bym najlepiej chciał przeznaczyć, bo myślę, że to dobra i rozsądna cena.
Nie mam wejścia Firewire w żadnym kompie, ale to przejściówka raczej załatwi sprawę.
Obecnie mam Behringera UFX1204, który w zasadzie od kupna był jakiś wadliwy i jeden kanał nie do końca działał, niby działał, ale tylko jak był do połowy wpięty kabel, bo tak, to gubił się sygnał z jednego kanału, tak jak by nie było w ogóle stereo, tylko dwa kanały mono, z czego jeden, który odbierał tylko jakies 1-10% sygnału z dziwnymi "artefaktami"
Teraz się posypał drugi kanał stereo i ten sam problem. Niestety z pewnych powodów nie odesłałem go przez 2 lata na gwarancję i gwarancja przepadła, więc jestem zmuszony kupić nowy mikser. Ten mnie wku#### od samego początku szczerze mówiąc, i już nawet nie chcę się bawić w naprawę tego sprzętu. Chcę go sprzedać i tyle. Nie jestem zadowolony z produktu firmy "Behringer"
Z tego co widzę ten Mackie posiada interfejs audio wbudowany, więc będę w stanie nagrywać 16 kanałów rownolegle w DAW? Czy jest on warty polecenia?
Mackie Onyx 1620i/1640i
- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
co do behów to mam x1622 i x2442 w daisy chain od jakichś 8 lat i nawet jednego trzasku na potsach nie ma - za miesiąc jak wrócę z urlopu to 90% zamieniam je na soundcrafta signature 22mtk. co do mackiego to weź pod uwagę że obydwa są firewire. 1620i ma tylko dwa returny z kompa hardwireowane do control roomu, a 1640i ma po 16 w obydwie strony (dlatego jest jest droższy).
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
-
- Moderator
- Posts: 828
- Joined: 26 Mar 2014, 09:24
Nie ponieważ FW inaczej przesyła dane niż USB. Chyba ze masz thunderbolt to mozesz przejsciowke thunderbolt -> FW kupić. Tylko powiedz mi w jakim celu mikser jest ci potrzebny? Nie lepiej interfejs 8 in + ADAT z dodatkowymi 8 wejsciami?
Bo jeżeli mikser to bym celował w jakiegoś analoga z lat 80/70
Bo jeżeli mikser to bym celował w jakiegoś analoga z lat 80/70
-
- Padawan
- Posts: 17
- Joined: 25 Aug 2017, 19:24
No bo moim zdaniem mikser daję lepszą kontrolę. Możesz się fajnie pobawić bajerancko faderami, czy przyciskami "Mute/Solo" i robić ciekawy aranż na żywo. Jest mocnym wzmacniaczem do słuchawek, można wygodnie podpiąć "na stałe" cały sprzęt pod niego i tylko z niego korzystać, popodpisywać sobie dane ścieżki, podpiąć parę par słuchawek. Wydaję mi się, że jest to po prostu bardziej "przyszłościowe" wyjście, które w przyszłości mi zapewni więcej kontroli, gdy powiększę swoje studio o dodatkowe elementy.
SP1200, MPC 60, S950 itd. Choć wtedy 16 kanałów to tak czy siak raczej by nie stykło. Po prostu chciałbym coś kupić RAZ, a DOBRZE, i nie wymieniać później niepotrzebnie sprzętu.
Jest tu chociażby kompresja, equalizacja, a nóż kiedyś się to mi przyda.
SP1200, MPC 60, S950 itd. Choć wtedy 16 kanałów to tak czy siak raczej by nie stykło. Po prostu chciałbym coś kupić RAZ, a DOBRZE, i nie wymieniać później niepotrzebnie sprzętu.
Jest tu chociażby kompresja, equalizacja, a nóż kiedyś się to mi przyda.
- kazmisz
- Pad3
- Posts: 185
- Joined: 28 Feb 2015, 15:38
Pytanie po co jak nie jeździsz ze sprzętem nigdzie to lepiej się zda interfejs z większą liczbą in/out i do tego kontroler np command 8 czy nie wiem jakiś inny kontroler i możesz mutowac i solowac, dodatkowo mając wachlarz wtyczek do kompresji czy EQ, lepiej wydac więcej na książki żeby nauczyć się bardziej korzystać z tego wszystkiego i na wtyczki, lub syntezatory, mikser to raczej ostatnia rzecz która jest potrzebna w homerecording, posiadając komputer. To oczywiście moja subiektywna opinia.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Padawan
- Posts: 17
- Joined: 25 Aug 2017, 19:24
Focusrite Scarlett 18i20? I na czym polega to rozszerzenie ADAT? Tzn czaję, że to jest coś jak np dodatkowe 8 out w MPC, ale gdzie to kupić, ile to kosztuję i jak to wygląda?
Czy to nie powoduję znowu jakiś problemów z synchronizacją?
Firewire nigdy na oczy nie widziałem, thunderbolta też nie posiadam.
Nie rozumiem dlaczego wszyscy są zwolennikami tych interfejsów, ale skoro to jest lepsze rozwiązanie, to co mi pozostaję. Tylko Jak sprawa wygląda później z podłączeniem jakiegoś S950, lub innego dodatkowego samplera do takiego interfejsu?
Czy to nie powoduję znowu jakiś problemów z synchronizacją?
Firewire nigdy na oczy nie widziałem, thunderbolta też nie posiadam.
Nie rozumiem dlaczego wszyscy są zwolennikami tych interfejsów, ale skoro to jest lepsze rozwiązanie, to co mi pozostaję. Tylko Jak sprawa wygląda później z podłączeniem jakiegoś S950, lub innego dodatkowego samplera do takiego interfejsu?
-
- Moderator
- Posts: 828
- Joined: 26 Mar 2014, 09:24
Dzięki ADAT możesz rozszerzyć swój interfejs o dodatkowe 8 wejść oraz wyjść. Mając np tego Focusrite'a co wyżej wspominasz + np. MOTU 2408 MK2 [przetwornik na ADAT] i masz do dyspozycji 16 wejsc a co za tym idzie mozesz zgrywac jednoczesnie 16 sladow pochodzacych z np. mpc i s950. Tu nie chodzi o to ze ludzie sa zwolennikami interfejsow tylko to jest naturalna kolej rzeczy bo materiał musisz zgrac w dobrej jakości do DAW aby móc go obrabiać [miks & master]