Elo 5 0 0
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
Słuchajcie potrzebuje od kogoś programu próbek do MPC 500 ponieważ che coś sprawdzić tylko takie na których waszym zdaniem można było by zagrać. Jak ktoś podeśle z góry dzięki "_
WEEDMAN POZDRAWIA
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
jak ciac sample jak je ustawiac itp
WEEDMAN POZDRAWIA
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
co nie co wiem ale po porstu che zobaczyc jak powinien wygladac programweedman342 pisze:jak ciac sample jak je ustawiac itp
Jezeli to jakis problem to luzz.
WEEDMAN POZDRAWIA
- pietruh
- Pad12
- Posty: 2972
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:07
Na moim programie jest syf. Zgrywam sampel kładę go gdzieś "z tyłu" NP. D12. Potem tnę na banku A od 1 - zazwyczaj 8 albo i mniej.
(Muszę to zmienić i cisnąć więcej). i reszta banku A to bębny ew. Na B mam bass albo dodaję już na kompie. Albo zapomniam o czymś i wygląda to inaczej "_
(Muszę to zmienić i cisnąć więcej). i reszta banku A to bębny ew. Na B mam bass albo dodaję już na kompie. Albo zapomniam o czymś i wygląda to inaczej "_
We can play in the graveyard
Dream about joining in
Dream about joining in
- weedman342
- Pad3
- Posty: 207
- Rejestracja: 03 lut 2013, 15:15
a dlugos sampla jaka powinna byc ?
WEEDMAN POZDRAWIA
- pietruh
- Pad12
- Posty: 2972
- Rejestracja: 10 sty 2013, 14:07
Czasem od razu loopa tne (pętle) czasem równo np. po 1 sek a czasem po prostu po dźwiękach np. wycinam jakiś dźwięk skrzypek po 3 sek potem saksofon 5 sek potem 1 klawisz piano...wiesz o co chodzi? Po prostu po dźwięku.
We can play in the graveyard
Dream about joining in
Dream about joining in
- dudi
- Pad16
- Posty: 7357
- Rejestracja: 07 sty 2013, 18:26
zmień tytuł tematu!
Każdy robi to inaczej, kreatywność i inwencja. Rozumiem o co ci chodzi, ale to trochę tak jakbyś chciał otworzyć firmę B konkurencyjną do firmy A, ale prosić firmę A żeby ci pokazali jak to wszystko u siebie mają zorganizowane. Na YT jest wystarczająca ilość źródeł żeby zbadać cały majdan i rozpocząć własną kreację.
Każdy robi to inaczej, kreatywność i inwencja. Rozumiem o co ci chodzi, ale to trochę tak jakbyś chciał otworzyć firmę B konkurencyjną do firmy A, ale prosić firmę A żeby ci pokazali jak to wszystko u siebie mają zorganizowane. Na YT jest wystarczająca ilość źródeł żeby zbadać cały majdan i rozpocząć własną kreację.
- EQX
- Pad3
- Posty: 177
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:20
Witam.
Widzę, że Weedman nieustannie leje wodę na ten sam młyn.
Miałem na samym początku takie same myśli: "jak pokroić tą próbkę, żeby wszystko ładnie grało, żeby miały taką samą długość"?
I wtedy:
1. Poradzono mi tak: "!@#$%^&* długość poszczególnych kawałków sampla na padach" - i to była bardzo dobra rada!
2. Zaraz potem "odkryłem" funkcję Mute Group. Grup możesz stworzyć kilka więc jedna fraza sampla nie musi koniecznie odcinać drugiej, wiesz co mam na myśli? Jakby Ci na przykład jakaś trąbeczka czy inne klarnety miały wybrzmieć do końca, a na to wejść zaś kolejna (albo poprzednia? - ogranicza Cię tylko Twoja fantazja) fraza tego samego sampla. Mam nadzieję, że opisuję to jasno...
3. W tak zwanym międzyczasie "odkryłem" ReCycler. ReCycler jest taki dobry, że bez kręcenie Trimem w pięćsetce, a za to na kompie, sam potnie za Ciebie sampla na 6, 12, 16, 24, czy ile chcesz porcji. Czy to jest na pewno wygodne to ja już radził nie będę. Niby każdy marker możesz później przesunąć tak jak chcesz, ale cięcie na MPC wydaje się więc skuteczniejsze. Ustawiasz Start i End i jak już masz gotowy looop - zapisujesz. A w sofcie się musisz !@#$%^&* bo jak pójdziesz na łatwiznę to poda Ci sample po 3 sekundy ale i poda Ci po 3 milisekundy. A takie wydają się do niczego. Chyba, że trafi akurat na jakiś oneshot werbelek fajny czy coś. A potem jeszcze zapisać na dysku, przenieść na CF... Bla, bla, bla.
Nie chcę, żebyś odebrał to jako jakieś wymądrzanie się, bo tak samo jak Ty jestem użytkownikiem początkującym i powiedzmy sobie szczerze - nadal nic nie umiem.
Ciągle łapię się na tym, że coś gra nierówno albo czegoś brakuje albo perka monotematycznie wali w tle pod sample albo mam fajny sampel ale za cholerę pomysłu co z nim dalej zrobić, a szkoda bo wydaje się ciekawy... Wydaje mi się, że szukasz drogi na skróty, że ktoś podeśle Ci jakiś program i może będziesz jechał na nim do końca, co? Przecież i tak nie zobaczysz w jakiej kolejności naciskano pady itd. Zobaczysz co najwyżej ustawienia jakie są nałożone na programie. A przecież to wszystko możesz zrobić sam. Piszę po raz któryś dość obszernie pod Twoim postem nie dlatego, żeby Cię zrazić, a w ręcz przeciwnie - zachęcić do tego, żebyś sam zakręcił tym kółkiem w tym urządzeniu. Ja też miałem 100 pytań, na które w sumie odpowiedź drzemała w manualu. Na pewno jeszcze wiele będę miał. Ale przede wszystkim próbuję. Ustawiam, przestawiam, słucham, porównuję. I może to w końcu sprawi, że kiedyś wykształcę na tyle swoje poczucie rytmu, że będzie się to odbywało szybciej, lżej. Instynktownie. Bo póki co współczuję swojej żonie, jak słyszę od niej, że cały dzień w głośnikach leci jedno i to samo. Ale leci dopóki, dopóty nie odniosę wrażenia, że jest jak chciałem, albo że nie jest i projekt leci do szuflady. Albo do kosza.
Trzeba mieć chęć. I cierpliwość. I coś z tego wyjdzie.
Pozdr.
Widzę, że Weedman nieustannie leje wodę na ten sam młyn.
Miałem na samym początku takie same myśli: "jak pokroić tą próbkę, żeby wszystko ładnie grało, żeby miały taką samą długość"?
I wtedy:
1. Poradzono mi tak: "!@#$%^&* długość poszczególnych kawałków sampla na padach" - i to była bardzo dobra rada!
2. Zaraz potem "odkryłem" funkcję Mute Group. Grup możesz stworzyć kilka więc jedna fraza sampla nie musi koniecznie odcinać drugiej, wiesz co mam na myśli? Jakby Ci na przykład jakaś trąbeczka czy inne klarnety miały wybrzmieć do końca, a na to wejść zaś kolejna (albo poprzednia? - ogranicza Cię tylko Twoja fantazja) fraza tego samego sampla. Mam nadzieję, że opisuję to jasno...
3. W tak zwanym międzyczasie "odkryłem" ReCycler. ReCycler jest taki dobry, że bez kręcenie Trimem w pięćsetce, a za to na kompie, sam potnie za Ciebie sampla na 6, 12, 16, 24, czy ile chcesz porcji. Czy to jest na pewno wygodne to ja już radził nie będę. Niby każdy marker możesz później przesunąć tak jak chcesz, ale cięcie na MPC wydaje się więc skuteczniejsze. Ustawiasz Start i End i jak już masz gotowy looop - zapisujesz. A w sofcie się musisz !@#$%^&* bo jak pójdziesz na łatwiznę to poda Ci sample po 3 sekundy ale i poda Ci po 3 milisekundy. A takie wydają się do niczego. Chyba, że trafi akurat na jakiś oneshot werbelek fajny czy coś. A potem jeszcze zapisać na dysku, przenieść na CF... Bla, bla, bla.
Nie chcę, żebyś odebrał to jako jakieś wymądrzanie się, bo tak samo jak Ty jestem użytkownikiem początkującym i powiedzmy sobie szczerze - nadal nic nie umiem.
Ciągle łapię się na tym, że coś gra nierówno albo czegoś brakuje albo perka monotematycznie wali w tle pod sample albo mam fajny sampel ale za cholerę pomysłu co z nim dalej zrobić, a szkoda bo wydaje się ciekawy... Wydaje mi się, że szukasz drogi na skróty, że ktoś podeśle Ci jakiś program i może będziesz jechał na nim do końca, co? Przecież i tak nie zobaczysz w jakiej kolejności naciskano pady itd. Zobaczysz co najwyżej ustawienia jakie są nałożone na programie. A przecież to wszystko możesz zrobić sam. Piszę po raz któryś dość obszernie pod Twoim postem nie dlatego, żeby Cię zrazić, a w ręcz przeciwnie - zachęcić do tego, żebyś sam zakręcił tym kółkiem w tym urządzeniu. Ja też miałem 100 pytań, na które w sumie odpowiedź drzemała w manualu. Na pewno jeszcze wiele będę miał. Ale przede wszystkim próbuję. Ustawiam, przestawiam, słucham, porównuję. I może to w końcu sprawi, że kiedyś wykształcę na tyle swoje poczucie rytmu, że będzie się to odbywało szybciej, lżej. Instynktownie. Bo póki co współczuję swojej żonie, jak słyszę od niej, że cały dzień w głośnikach leci jedno i to samo. Ale leci dopóki, dopóty nie odniosę wrażenia, że jest jak chciałem, albo że nie jest i projekt leci do szuflady. Albo do kosza.
Trzeba mieć chęć. I cierpliwość. I coś z tego wyjdzie.
Pozdr.
Akai MPC 500, Alesis Multimix 6 USB, Vestax PDX-2000 + Shure M44-7, Vestax PMC-07 PRO ISP, Denon PMA 880R + STX F-180 + Jamo Studio 25, AKG K514 MKII
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
ja przestałem się już zrażać gdy po raz kolejny słuchając xx części składanki "Ain't Doin' Dis Shit Fa' Nothin'" wchodziła moja baba z pytaniem ile siedziałem nad tym bitem heheheheh
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- EQX
- Pad3
- Posty: 177
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:20
Wydaje mi się, że to mógłby być oddzielny i chyba dość obszerny wątek pt.: "Jak moja żona znosi moje hobby" albo coś w ten kolor.
Pozdr.
Pozdr.
Akai MPC 500, Alesis Multimix 6 USB, Vestax PDX-2000 + Shure M44-7, Vestax PMC-07 PRO ISP, Denon PMA 880R + STX F-180 + Jamo Studio 25, AKG K514 MKII
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
http://www.discogs.com/collection?user=EQALISER" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-----------
https://soundcloud.com/eqaliser/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow