Porównanie brzmienia różnych maszyn
- kejsu
- Pad5
- Posts: 516
- Joined: 27 Jan 2013, 19:44
Bardzo mnie interesuje ta kwestia, a chyba nie ma lepszego miejsca niż to forum. Macie różne samplery, byłbym bardzo wdzięczny, gdyby przez różne modele, przeszedł ten sam werbel, czy nawet loopik perkusyjny. Ciekawe jak brzmi różnica między 2kxl a 2500, czy innymi MPCtkami. Wiadomo, prosiłbym o wrzutkę bez zadnego mixu. Dajcie znać czy w ogóle byłby ktoś taki miły żeby to zrobić i czy ja mam przygotować docelową próbkę. Pozdro, liczę na Was jak zwykle
- dudi
- Pad16
- Posts: 7357
- Joined: 07 Jan 2013, 18:26
Próbka pasowałaby jednakowa, możesz coś podesłać to ci puszczę przez moje dwa i pół, ale nie spodziewaj się olbrzymich różnic jeśli ktoś ci to później rzuci przez 2kxl
EDIT:
Pospieszyłem się... bo raczej różnicy z próbki na kompie a puszczonej przez MPC też nie usłyszysz hyhy Niemniej mogę ci ją dla twojego spokoju "przegrać" przez mypycy
EDIT:
Pospieszyłem się... bo raczej różnicy z próbki na kompie a puszczonej przez MPC też nie usłyszysz hyhy Niemniej mogę ci ją dla twojego spokoju "przegrać" przez mypycy
- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
...rozumiem że interfejs na który to będzie wchodzić wysyłamy sobie kurierem ???
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- kejsu
- Pad5
- Posts: 516
- Joined: 27 Jan 2013, 19:44
z tego co ja zrozumialem powinna byc jakas roznica Niby te przetworniki z 2kxl brzmią lepiej, wiec to nie jest kwestia wystukania na xlowych padach, tylko przejścia sygnału przez maszyne, chyba ze to działa tylko jak zgrywam sampel bezposrednio z gramofonu na MPC, sam juz nie wiem W kazdym razie, próbujcie jesli mozecie, a nóż różnice dostrzeżemy http://www.sendspace.pl/file/e777c945f1b8ae7d2292b1a" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
wiem że kulawy ten loop troche, ale pady dawno sprzedane, wiec na prędce to ulozylem na flu, teraz na sluchawach slysze że nie bangla
wiem że kulawy ten loop troche, ale pady dawno sprzedane, wiec na prędce to ulozylem na flu, teraz na sluchawach slysze że nie bangla
- pietruh
- Pad12
- Posts: 2972
- Joined: 10 Jan 2013, 14:07
http://www.gearslutz.com/board/electron ... truth.html" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
było to już na forum
było to już na forum
We can play in the graveyard
Dream about joining in
Dream about joining in
- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
Zgram ci jutro rano ale...jak ty to własciwie chcesz ?
Normalnie ? Na gorąco ? Na zimno ? Podkręcone i zpitchowane w dół w maszynie ???
Całe to "brzmienie" to tak naprawdę szeroki i rozległy temat zaczynający się w miejscu gdzie zaczynasz samplować...
Widzisz.... jezeli wydaje ci sie że Premo, JD, Madlib czy (tutaj wstaw ksywę swojego Guru) kreowali swoje "brzmienie" wpinajac gramolec w MP i poprostu wciskając record to jesteś w gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuubym błędzie...
To w jaki sposób samplujesz ma prawdopodobnie największe znaczenie w jaki sposób materiał bedzie brzmiał na etapie końcowym (pomijając wszystkie upiększacze, reverby, kompresory itd...).
Analogowy sygnał nie zachowuje się jak ten wewnątrz kompa czy już wewnątrz MP - nie klipuje zaraz po osiągnięciu 0dB (umownie - pomijając różnice w pomiarach). Zanim sygnał się zetnie nastepuje coś w rodzaju kompresji połączonej z saturacją więc możesz delikatnie przesterować wejście MP lub wyjście źródła. Ewentualnie możesz zgrac materiał bardzo cicho zmniejszając odstęp od szumu a później normalizując razem z zebranym szumem, możesz zgrać 5 półtonów w górę i zpitchować to 5 półtonów w dół już w MP co wprowadzi dodatkowe artefakty do sampla. Finalnie możesz połączyć wszystkie te metody żeby wykreować "brzmienie"... a to dopiero początek góry lodowej teraz pomyśl jaki ułamek procenta w tym wszystkim zabierają przetworniki...
Normalnie ? Na gorąco ? Na zimno ? Podkręcone i zpitchowane w dół w maszynie ???
Całe to "brzmienie" to tak naprawdę szeroki i rozległy temat zaczynający się w miejscu gdzie zaczynasz samplować...
Widzisz.... jezeli wydaje ci sie że Premo, JD, Madlib czy (tutaj wstaw ksywę swojego Guru) kreowali swoje "brzmienie" wpinajac gramolec w MP i poprostu wciskając record to jesteś w gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuubym błędzie...
To w jaki sposób samplujesz ma prawdopodobnie największe znaczenie w jaki sposób materiał bedzie brzmiał na etapie końcowym (pomijając wszystkie upiększacze, reverby, kompresory itd...).
Analogowy sygnał nie zachowuje się jak ten wewnątrz kompa czy już wewnątrz MP - nie klipuje zaraz po osiągnięciu 0dB (umownie - pomijając różnice w pomiarach). Zanim sygnał się zetnie nastepuje coś w rodzaju kompresji połączonej z saturacją więc możesz delikatnie przesterować wejście MP lub wyjście źródła. Ewentualnie możesz zgrac materiał bardzo cicho zmniejszając odstęp od szumu a później normalizując razem z zebranym szumem, możesz zgrać 5 półtonów w górę i zpitchować to 5 półtonów w dół już w MP co wprowadzi dodatkowe artefakty do sampla. Finalnie możesz połączyć wszystkie te metody żeby wykreować "brzmienie"... a to dopiero początek góry lodowej teraz pomyśl jaki ułamek procenta w tym wszystkim zabierają przetworniki...
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- kejsu
- Pad5
- Posts: 516
- Joined: 27 Jan 2013, 19:44
[youtube]GOUJrc6SY3E[/youtube]totepady wrote:
Widzisz.... jezeli wydaje ci sie że Premo, JD, Madlib czy (tutaj wstaw ksywę swojego Guru) kreowali swoje "brzmienie" wpinajac gramolec w MP i poprostu wciskając record to jesteś w gruuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuubym błędzie...
Pady, ja chcę tylko uslyszec te subtelną różnicę w brzmieniach różnych maszynek : ) Uwierz mi, nie oczekuje cudów, ale uznałem że skoro 2kxl czy eski mają swoich zwolenników, warto byłoby to uslyszec na konkretnym loopie i tyle. Jeśli osiągne swój cel, to sztosik, jeśli nie usuńcie ten temat i po krzyku. Pozdrówki
aaaaa i ja tutaj bardziej odgrywam rolę boczka, żeby nie było
- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
MPC 1000:
https://www.dropbox.com/s/c1p62x4ug8gfu ... %C5%81.wav <--- ORGINAŁ
https://www.dropbox.com/s/3446cybz058uhtd/NORM.WAV <--- NORMALNIE ZSAMPLOWANE
https://www.dropbox.com/s/q1pir6btsmy8pbs/LO.WAV <--- CICHY SYGNAŁ
https://www.dropbox.com/s/7f0bse3q8gbocko/HOT%2001.WAV <--- GORĄCY 01
https://www.dropbox.com/s/4yjqk0b1xmo21we/HOT%2002.WAV <--- GORĄCY 02
Sample znormalizowane do 0dB wewnątrz MPC ale ponieważ normalizowane są tylko szczyty to ogólna głośność poszczególnych sampli jest różna, wex pod uwage że nawet minimalnie głośniejsza próbka ZAWSZE będzie wydawać się lepsza. Nie chciało mi sie juz zgrywać repitchowanych sampli ale jak usilnie nalegasz to wrzucę
https://www.dropbox.com/s/c1p62x4ug8gfu ... %C5%81.wav <--- ORGINAŁ
https://www.dropbox.com/s/3446cybz058uhtd/NORM.WAV <--- NORMALNIE ZSAMPLOWANE
https://www.dropbox.com/s/q1pir6btsmy8pbs/LO.WAV <--- CICHY SYGNAŁ
https://www.dropbox.com/s/7f0bse3q8gbocko/HOT%2001.WAV <--- GORĄCY 01
https://www.dropbox.com/s/4yjqk0b1xmo21we/HOT%2002.WAV <--- GORĄCY 02
Sample znormalizowane do 0dB wewnątrz MPC ale ponieważ normalizowane są tylko szczyty to ogólna głośność poszczególnych sampli jest różna, wex pod uwage że nawet minimalnie głośniejsza próbka ZAWSZE będzie wydawać się lepsza. Nie chciało mi sie juz zgrywać repitchowanych sampli ale jak usilnie nalegasz to wrzucę
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
gorący to tak jakby głośny na granicy przesteru
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- therecording
- Pad1
- Posts: 39
- Joined: 04 Nov 2013, 19:29
https://soundcloud.com/sampler-shootout" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
wystarzy wszystkim chyba
wystarzy wszystkim chyba
MPC2500 + ASR-X + S3000