Tworzenie programów na MPC

Czyli wszystko co do MPC, a nie pasuje do powyższych działów lub pasuje do kilku na raz.
Post Reply
User avatar
dudi
Pad16
Posts: 7357
Joined: 07 Jan 2013, 18:26

Wszyscy mamy swój własny styl tworzenia (lub nie?) programów. Może warto byłoby zrobić wątek, w którym opiszemy w jaki sposób każdy z nas tworzy swoje programy. Tzn. czy robiąc podejście do nowego bitu wczytujecie wcześniej przygotowany program z samplami np. perkusyjnymi, basem i w jaki sposób w bankach każdy z nas układa poszczególne próbki.

Ja zacznę i napiszę, że do tej pory nie korzystałem z gotowych programów. Próbki, które uznałem za przydatne wczytywałem w trakcie robienia bitu (albo łapałem je prosto z winyla) i przypisywałem do poszczególnych padów w bankach.
Mam wszystko posegregowane w folderze głównym, w którym mam podfoldery z hatami, stopami, werblami, innymi perkusjonaliami i basami. Taka systematyka była do tej pory satysfakcjonująca, jednak sam zacząłem się zastanawiać nad przygotowaniem gotowego programu i sensownością takiego rozwiązania :niepewny:
Sample perkusyjne, na 12 padach w MPC 500, przypisywałem zawsze w ten sam sposób: kolumna, w której jest PAD 1 - haty, szejkery, tamburyny. Kolumna PADa 2 - stopy i reszta ciężkiej artylerii. Kolumna PADa 3 - werble, crashe, etc. Tak zawsze wiem co jest, a jestem trochę pedantyczny w kwestiach sensownego układania wszystkiego w MPC :)
Jak jest pany z wami?
User avatar
jacai
Pad7
Posts: 888
Joined: 08 Jan 2013, 17:35

Ja generalnie też nie korzystam z programów wszystko od podstaw przy każdym bicie. Jedyny programy jakie miałem to te z zapisanymi mute group i różnymi ustawieniami padów ale bez dźwięków ! I tak jak wyżej dźwięki przeważnie w jakiś kolumnach, ze względu na łatwość odnalezienia potem tego co chcesz. Jeśli zawsze przypisujesz np 1-4 stopy 5-8 hi-haty itp. ułatwia to sprawę !
r.w.t.f.
https://soundcloud.com/jacai" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Ryba
Admin
Posts: 1442
Joined: 07 Jan 2013, 23:47

ja również tworze zawsze od nowa program jak zaczynam inny bit, programów samych nie zapisuje bo to nie ma żadnego sensu, w trakcie zapisania całego projektu ma się wszystko, i jeśli coś jest co mnie kręciło w poprzedniej produkcji to zawsze mogę do tego wrócić i załadować do nowej :) co do folderów z próbkami to staram się segregować je w jak najlepszym porządku, żeby zawsze wiedzieć co gdzie jest :d
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

Generalnie to wszystkie najpotrzebniejsze sample trzymam luzem w jednym folderze (ok 200 sztuk) w którym mam też luzem dwa typy programów:
1. bajzlowniki czyli programy które mają wszystkie cztery banki zawalone "randomami"
2. Normalne programy które mają zajęty tylko jeden bank.

O ile bajzlowniki to zwykła kopalnia sampli gdzie szukam czegoś co się może przydać o tyle Normalne programy zawsze mają zajęty tylko jeden bank z takiego powodu że drumkity mam zawsze ułożone w ten sam sposób czyli np.
A1 - kick
A2 - Snare
A3 - hat
A4 - ohat
itd...
mając tak samo posegregowany każdy program pozwala na szybkią i łatwą zmianę drumkitów już po nagraniu sekwencji i dopasowanie drumkitu który na daną chwilę pasuje.
same programy są zgrywane bez sampli bo sample są już w tym samym folderze więc MPC je łatwo sama znajdzie a dodatkowy plus tego jest taki że programy ważą tyle co nic :)
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
dudi
Pad16
Posts: 7357
Joined: 07 Jan 2013, 18:26

totepady wrote:same programy są zgrywane bez sampli bo sample są już w tym samym folderze więc MPC je łatwo sama znajdzie a dodatkowy plus tego jest taki że programy ważą tyle co nic :)
Ale zapisując cały projekt MPC kopiuje te sample do folderu, w którym aktualnie działasz? Czy się pogubiłem? Albo zapisujesz tylko sekwencje, a programy sobie pobiera z tamtego folderu?
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

sam plik programu zapisuje...bez sampli :)
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
dudi
Pad16
Posts: 7357
Joined: 07 Jan 2013, 18:26

ach... czyli się pogubiłem, ale już chyba wracam na dobry tor - sample i program masz w folderze z perką, a tam gdzie bit tylko program, a sample sobie bierze automatem :)
wykazałem się inteligencją i dobrze to zebrałem do kupy? ;)
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

ta jes :)
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
Rec
Pad4
Posts: 271
Joined: 28 Jan 2013, 21:21

Właśnie mi przypomnieliście, że miałem zrobić porządek na karcie :D Do roboty ;)
Incognito Crew - https://soundcloud.com/incognito-produkcja" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
Rec - https://soundcloud.com/bv2ski2ler" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
User avatar
jacai
Pad7
Posts: 888
Joined: 08 Jan 2013, 17:35

Prawda jest taka, że warto mieć jak największą kartę i co jakiś czas zgrywać projekty a wtedy możesz wszystko zapisywać razy 3. Bo nie oszukujmy się , rzadko się wraca do starych projektów.
r.w.t.f.
https://soundcloud.com/jacai" onclick="window.open(this.href);return false;
JoeDargie
Padawan
Posts: 1
Joined: 11 Nov 2017, 20:27

Mpc500 Ostatnio zacząłem pracować na kilku programach w jednym projekcie. I tak jeden program przeznaczam na sample, drugi na perkusjonalia, trzeci na brzmienia i efekty. Dzięki temu mam dużo miejsca na kombinowanie z brzmieniem sampli. Czyli na przykład w intro sampl jest głosny i ma pełną charakterystykę, jednak kiedy wchodzi zwrota lub refren ten sam samplel przypisany do innych padów wycisza się lubz ustawinym filtrem i np. kompresja zmienia swoje brzmienie. Nie znalazłem innej metody na kombinowanie ze zmiana brzmień w MPC500, zawsze brakowało miejsca. Ostatnio tak mnie poniosło że jeden 8 częściowy sampel zajął mi 3 banki w programie. Zabawa z zmiana brzmienia w bicie - przednia - polecam!
Post Reply