Coś nie tak z kompresją nowojorską.

Miks, mastering, etc.
Post Reply
User avatar
Ironic
Pad2
Posts: 133
Joined: 21 Aug 2013, 22:39

Ktoś potrafi ocenić, co jest nie tak? Czemu brzmi w ten sposób?
http://www.sendspace.com/file/40n4vu" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow Link do pliku. (malutki rozmiar)
Lublin
https://www.facebook.com/IronicBeats" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
https://www.youtube.com/micdsk" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
Sprawdź i Poznaj!
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

Faza....faza stary...
Masz dwa tracki jeden czysty a drugi z kompresorem - kompresor wprowadza ci kilka(naście) milisekund opóźnienia i prz miksie tych tracków faza ci się rozjeżdża.
Masz dwie opcje :
1. Na czysty Track załóż ten sam kompresor z tymi samymi ustawieniami tylko że wskaźnik Wet daj na 0%
2. PDC

...jest jeszcze opcja 3: użyj mniej zasobożernego kompresora :D :D :D
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
dudi
Pad16
Posts: 7357
Joined: 07 Jan 2013, 18:26

Problem rozwiązaliśmy na fejsbuniu, ale skoro znaleźliśmy rozwiązanie to je tu opiszę. Dźwięk popsuty był przez fazę, ale zapięcie tego samego kompresora na oryginalnej ścieżce i użycie na nim przycisku BYPASS doprowadziło do sytuacji, że i ten sygnał się opóźnił, bo również przechodził przez kompresor, który dzięki bypassowi nie dawał mu efektu.

Ironic powiada, że ma też przycisk DELTA w swoim kompresorze, a ja z ciekawości pytam co on dokładnie robi, bo pomógł też na problem z fazą, przed zapięciem kompresora na oryginalnej ścieżce, a ja się nigdy nie spotkałem z takim przyciskiem w żadnym kompresorze, z którego kiedykolwiek korzystałem.

EDIT:
totepady szybszy był pierun :v
User avatar
dabek
Pad5
Posts: 437
Joined: 15 Jun 2013, 17:04

swoją drogą pojawiło się ostatnio kilka ciekawych wtyczek, które same naprawiają problemy z fazą.
User avatar
Ironic
Pad2
Posts: 133
Joined: 21 Aug 2013, 22:39

Dzięki za informacje ogólnie ;) Znacie się ludziska na rzeczy!
A co do kompresora to jest ten:
http://www.tokyodawn.net/tdr-feedback-compressor-2/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
i jest info o tej "Delcie".
Lublin
https://www.facebook.com/IronicBeats" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
https://www.youtube.com/micdsk" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
Sprawdź i Poznaj!
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

no jak się nie robi z głową to się płaci za wtyki :D :D :D - swoja drogą to żadna wtyka nie naprawia fazy "sama" nawet inphase o której pewnie myślisz :D :D :D
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
dabek
Pad5
Posts: 437
Joined: 15 Jun 2013, 17:04

totepady wrote:no jak się nie robi z głową to się płaci za wtyki :D :D :D - swoja drogą to żadna wtyka nie naprawia fazy "sama" nawet inphase o której pewnie myślisz :D :D :D
Generalnie chyba mało, która wtyczka chyba robi coś sama :) Chodzi mi o Auto Aling - dopasowuje fazę dwóch sygnałów rejestrujących to samo źrodło dźwięku (odpowiedniki to też: Waves InPhase oraz Voxengo PHA 979), Pi-Phase - wtyczka, którą się zapina na każdy kanał i według uznania tworzy się grupy, które śledzą inne kanały i na bieżąco dopasowują fazę. Ostatnio w szkolę korzystaliśmy z tych wtyczek i w pełni spełniają swoją funkcjonalność
User avatar
DonPadzior
Admin
Posts: 2101
Joined: 23 Jan 2013, 17:00

no tak tylko że jakoś w moim odczuciu takie wtyki powinno się zakładać jak masz dobrych kilka kanałów (np. close, overhead,room) a nie dwa :D :D :D
Swoją drogą problem z tego typu wtyczkami (w zasadzie z każdymi wtyczkami) jest taki że nie potrafią zobaczyć przyszłości :D a co za tym idzie poprawa fazowania odbywa się na zasadzie opóźnienia sygnału oryginalnego o wartość jaką opóźnia nam sygnał obrobiony. Czyli na ludzki język cały track się na przesuwa względem reszty beatu.
Wyobraź sobie że masz trzy tracki z sine wavem, 1 i 2 anulują się nawzajem zakładasz więc na ich sumę wtyke poprawiającą fazę a ta przesuwa te tracki w czasie o kilka ms które powodują fazowanie się sumy 1 i 2 z trackiem nr. 3 który nie jest objety ta wtyką - co robisz zakładasz kolejną ? ? ? :D :D :D
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
User avatar
dabek
Pad5
Posts: 437
Joined: 15 Jun 2013, 17:04

Generalnie rozwiązaniem powinno być skorzystanie z wtyki Pi-Phase, zapinasz ją na każdy kanał i tworzysz grupy, które śledzą inne kanały i wszystko się dopasowuje. Raczej nie poradzi sobie ona z każdą sytuacją, ale generalnie na zajęciach była przedstawiona jako rewolucyjna wtyka i warto się jej bliżej przyjrzeć, swoją rolę tak jak napisałem spełniła podczas praktyki :)
Post Reply