filtr ma tylko dolnoprzepustowy. idea stworzenia byla taka, ze w czasach, kiedy s900/950 sie pojawily nie bylo mozliwosci robic muzyki na komputerze. sekwencery potrzebowaly modulu samplujacego lub rozszerzajacego ich pamiec. ten i inne samplery teoretycznie powinno podpinac sie pod urzadzenia kontrolujace przez midi i kierowac ich praca zewnetrznym hardwarem.
co do samego uroku s950 - 12 bitów dość charakterystycznie zniekształca (niektórzy nazywają to brudem

) przez ograniczenia sprzętowe, ale brzmi to co najmniej ciekawie. S950 pozwala na wybor przepustowosci konwertera analog-cyfra w zakresie 3khz-19,2 khz; to dosc znacznie wplywa na jakos probek i to, ile mozna ich miec w pamieci. standardowe 768kB ramu przy umiejętnym operowaniu z powodzeniem wystarczy

eska daje ciekawe mozliwosci edycji - od przycinania, przez strojenie o centy i opisane interwaly, po warp i LFO. Najbardziej 'legendarną' cechą 950 jest filtr dolnoprzepustowy, który potrafi działać cuda.
w razie pytań - pytajcie : )