Interfejs do 1000zł - 1200zł
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Dzieńdobry. Chcę kupić interfejs do 1000zł - 1200zł. Potrzebuje czegoś z dobrą mocą wyjściową na monitory studyjne ( obecnie używam edirol ua 25 ex oraz lexicon alpha - lexicon gra głośniej i o to chodzi jak by ktoś chciał komentować ). Do tego potrzebuje niezależne wejście słuchawkowe ( chcę za pomocą pokrętła np. ściszać monitory a słyszeć sygnał głośno w słuchawkach i na odwrót ). Obecnie na tych interfejsach jest tak , że monitory oraz słuchawki muszą grać razem nie da się tego regulować tak aby słuchawki grały głośno a monitory cicho. Muszę wyłączać monitory włącznikiem z tyłu. . Ponadto potrzebuje phantom 48 oraz midi. Jeśli chodzi o ilość wejść, wyjść- chcę podłączyć - KRK rp 8 , akai mpk 49, rode nt1-1, reloop 3000, beyerdyamic 880 pro ( 250 ohm - edirol ua 25 ex ma strasznie słabe wzmocnienie, słuchawki grają cicho ....lexicon ma dobrą impedencję 600 ohm więc grają solideni. ), + sentyzator. Dziwne jest to, że interfejs za 200zł gra lepiej niż kilka razy droższy edirol ( w mojej ocenie ) . W sklepach doradzają mi Focusrite 2i4. ale czy na tym świat się kończy ?? Dajcie odpowiedz jak wygracie z czasem
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
https://www.djshop.pl/k5,studio/i15593, ... c1820.html" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
w takiej cenie nie znajdziesz nic lepszego i tak rozbudowanego, dodatkowo nie sugeruj się ceną bo behringer od jakiegoś czasu nie outsource'uje produkcji bo wchodząc w deal z midasem, klark teknikiem, tannoyem i kilkoma innymi - posiadają swoje własne linie produkcyjne co zbija koszty produkcji. Generalnie to ustawiłbym ten interfejs pomiędzy scarlettem 18i20 a 18i20 mkII
w takiej cenie nie znajdziesz nic lepszego i tak rozbudowanego, dodatkowo nie sugeruj się ceną bo behringer od jakiegoś czasu nie outsource'uje produkcji bo wchodząc w deal z midasem, klark teknikiem, tannoyem i kilkoma innymi - posiadają swoje własne linie produkcyjne co zbija koszty produkcji. Generalnie to ustawiłbym ten interfejs pomiędzy scarlettem 18i20 a 18i20 mkII
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Dziękuję za fast answer. Nie myślałem o beringherze że względu na złe opinie ale widać zmienia się. A co jeśli dołożę parę stówek i wezmę np presonusa 1818 vsl?
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
Mnie by drażniły te wejścia wyjścia z przodu Alternatywnie możesz dołożyc troszke wiecej $$ i kupić uzywanego focusrite'a ewentualnie MOTU
Nie kończy się na 2i4 ale to jest chyba aktualnie bardzo rozsądna opcja w stosunku cena/jakość.
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Reasumując- czy warto kupić Focusrite 18i20 czy lepiej oszczędzić i kupić Behringer U-Phoria UMC1820. Jak to wygląda pod względem głośności i bardzo ważnych niezależnych wyjść słuchawkowych. Oczywiście wole dopłacić i mieć coś co mnie nie będzie denerwowało niż myśleć budżetowo i marudzić , że mogło być lepiej. Jeśli jednak cena tu nic nie zmieni to ten Behrigner u mnie zawita. Trudny wybór, nie małe pieniądze jak dla mnie. Kumpel mówi kup coś od RME. Ja mówię daj kasę . On mówi : inaczej będziesz narzekał na latencję, ja mówię nie będę bo inni nie narzekają
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
Dużym atutem Focusrite'a jest jego mikser softwareowy. Możesz tworzyć indywidualne mixy na kazdej parze słuchawek masz np. rapera i DJ. Dj moze dostawac na swoje sluchawki beat i slyszec MC a Mc moze slyszec sam beat bez skreczowania DJ.
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Ostatnie pytanie. Co powiecie o wersji Focusrite 6i6 lub Focusrite 18i8 ? Czy zasada działania i jakość jest taka sama jak w Focusrite 18i20 i różnica polega tylko na ilości wejść i wyjść ? Ktoś ma doświadczenie ?
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
Seria Scarlett (jest generacja 1 i 2 i różnią sie one miedzy sobą) ma takie same preampy w każdym modelu, seria Clarett ma juz całkiem inne (bardziej transparentne stad tez droższa cena).
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Jesteście the best ! To się ceni, że odpowiadacie konkretnie ( macie wiedzę ).
Jestem już prawie zdecydowany na Focusrite Scarlet 18i8 ale teraz tak rozpatruje , przeglądam interfejsy z serii SAFIRE i mam mętlik czy nie kupić np. Focusrite Safire 40 Pro. Cena wskazuje , że SAFIRE jest gorszy od SCARLET ale w czym ?
Jestem już prawie zdecydowany na Focusrite Scarlet 18i8 ale teraz tak rozpatruje , przeglądam interfejsy z serii SAFIRE i mam mętlik czy nie kupić np. Focusrite Safire 40 Pro. Cena wskazuje , że SAFIRE jest gorszy od SCARLET ale w czym ?
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
Safire to poprzednik Scarletów. Sprawdz info na necie czym sie roznia i czy jest to na twoją korzyść
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
allen heath zedi 10fx. Sprzedawca w sklepie odradza kupna drogiego focusrite. Proponuje to allen heath zedi 10fx. Boję się o jakość
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
Nie starczy wątku na opowiadanie o każdym interfejsie który będziesz wymieniał. Ten allen & heath to mikser z interfejsem więc jezeli potrzebujesz czegos takiego to proszę bardzo. Jeżeli tak się obawiasz o jakość proponuję kupić Lynx Aurora 16 Lub jakiegoś Mytek'a
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Dziękuję za wszystkie komentarze. Te życzliwe, pomocne oraz te uszczypliwe pomogliście . Wybieram focusrite scarlet 18 i 8.
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Jestem po testach nowego interfejsu Focusrite 18i8 i powiem wam, że jestem lekko rozczarowany. Interfejs ten ma np. dedykowane wyjścia na monitory studyjne i ku mojemu zdziwieniu w niczym się to nie różni od normalnego połączenia wyjściami Line out w interfejsie typu Lexicon Alpha. Jakość taka sama ( po co są niezależne zbalansowane wyjścia analogowe na monitory skoro nic nie dają? ). Kolejna sprawa dotyczy głośności tych monitorów. Grają ciszej niż wspomniany Lexicon. Pomocy , czy ktoś mi powie dlaczego te wyjścia na monitory nic nie dają ?
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
Głosniej wcale nie znaczy lepiej. Po drugie wyjścia XLR niwelują np problem pętli mas i innych zakłócen. A trzy masz pokrętło głosnosci ktore powinienes uzywac. A cztery… Czy ustawiles odpowiendi gain na monitorach?
-
- Pad2
- Posty: 104
- Rejestracja: 30 paź 2013, 00:08
Wszystko jest ustawione jak powinno. Kable XLR miałem też podpięte do wspomnianego Lexicona Alpha i szumów też nie było. Tzn szumy są takie same ale tylko dlatego ,że słychać procesor od laptopa lub dysk. Teraz jestem trochę zawiedziony. Gdybym wiedział, że tak będzie to kupiłbym choćby Focusrite 6i6 . Takie same możliwości i jakość poza tym, że nie ma tych zbalansowanych wyjść na monitory i ma 2 preampy na majka. Po za tym....to samo a taniej o 500zł......nie wiem dlaczego tak producenci lecą w kulki...
https://soundcloud.com/rafa-mrozek" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
Nie pisałem nic wcześniej bo DD punkt po punkcie wypisał dokładnie to co chciałem napisać (a nawet zaczął tym samym zdaniem ) więc tylko rozwinę troszkę.
Połączenie symetryczne (zbalansowane) to w zasadzie to twoje "połączenie liniowe" z dodatkowym sygnałem który płynie odwrócowny w fazie do sygnału orginalnego (dlatego potrzebujemy trzech żył). Zadaniem takiego połączenia jest zminimalizowanie zniekształceń powstałych za wyściem a przed wejściem CZYLI NA KABLU.
Nie wiem czego oczekiwałes od XLR'a ale na pewno w magiczny sposób nie doda ci klarowności, pięknych i ostrych "wysokich", mięsistych "niskich", nie poszerzy panoramy, nie odseparuje poszczególnych częstotliwości i nie stworzy tęczy nad twoim sprzętem a na pewno nie zniweluje coil whine'a czy przebić na taniej płycie głównej bo to się wszystko odbywa PRZED wyjściem więc na logikę te same zakłócenia z będziesz miał na pozytywnym sygnale jak i na odwróconym sygnale.
Wbrew ogólnej opinii ludu symetryczne połączenia nie są aż tak bardzo potrzebne w zastosowaniach domowych do momentu kiedy nie będziesz miał wielkiej wiązki kabli z kilkunastu sprzętów skupionej w jeden wielki zwój razem z kablami od zasilania.
W związku z powyższym to NIE PRODUCENCI LECĄ W KULKI A TWÓJ PROBLEM SPOWODOWANY JEST TWOJĄ NIEWIEDZĄ.
polecam poczytać:
http://mpc-forum.eu/viewtopic.php?f=27& ... 3113#p3113
[youtube]H3aKLdXYgik[/youtube]
2. Głośniej nie znaczy lepiej - naprawdę nie wiem jak to mam rozwinąć... zastanawiałeś się kiedyś PO CO PRODUCENCI UPYCHAJĄ POTENCJOMETRY W MONITORACH ?
nie wiem czego oczekiwałeś, żeby twój interfejs dał rade napędzić jakieś pasywne JBL'e czy inne Auditorium'y ?
Twoje głośniki są ostatnim oczkiem w łańcuchu którym jest tor audio i bardzo upraszczając im bardziej podciągniesz głośniki tym ciszej reszta będzie musiała grać (a zatem i twój interfejs który też nie lubi być wykręcony pod czerwoną kreskę) więc nie rozumiem tego wyścigu po głośność. Napisałem "upraszczając" bo oczywiście monitory ze średniej półki siedzą na "średnich wzmacniaczach i średnich opampach" - w krk to chyba są JRC za $1.20 o ile pamietam heheh więc zbyt duże lub zbyt niskie wykręcenie monitorów może doprowadzić do jakiejś degradacji dźwieku.
(piszę to tylko żeby się nikt nie !@#$%^&* bo tak naprawdę to prawie nikt nie potrafi powiedziec kiedy monitor zaczyna zniekształcać dźwiek).
Generalnie żaden opamp czy cały układ wzmacniacza nie lubi być pchany na maxa i każdy z nich ma swój sweet spot uśrednij sobie wszystko w torze a reszte podkręć głośnikami.
generalnie to wszystko da się ustawic i naprawić tylko trzeba poczytać i podłubać a nie wieszać psy na producentach focusrite produkuje kilkaset tysięcy / kilka milionów egzemplarzy interfejsów rocznie i jakoś nie ma ich na pierwszych stronach gazet że grają za cicho. Wpisz sobie w google, nie wiem... scarlett volume too low, to daje sobie rękę uciąć że zdecydowana większość ludzi wieszającymi psy to będą ludzie którzy coś spierdzielili juz na etapie początkowego gain stagingu.
Połączenie symetryczne (zbalansowane) to w zasadzie to twoje "połączenie liniowe" z dodatkowym sygnałem który płynie odwrócowny w fazie do sygnału orginalnego (dlatego potrzebujemy trzech żył). Zadaniem takiego połączenia jest zminimalizowanie zniekształceń powstałych za wyściem a przed wejściem CZYLI NA KABLU.
Nie wiem czego oczekiwałes od XLR'a ale na pewno w magiczny sposób nie doda ci klarowności, pięknych i ostrych "wysokich", mięsistych "niskich", nie poszerzy panoramy, nie odseparuje poszczególnych częstotliwości i nie stworzy tęczy nad twoim sprzętem a na pewno nie zniweluje coil whine'a czy przebić na taniej płycie głównej bo to się wszystko odbywa PRZED wyjściem więc na logikę te same zakłócenia z będziesz miał na pozytywnym sygnale jak i na odwróconym sygnale.
Wbrew ogólnej opinii ludu symetryczne połączenia nie są aż tak bardzo potrzebne w zastosowaniach domowych do momentu kiedy nie będziesz miał wielkiej wiązki kabli z kilkunastu sprzętów skupionej w jeden wielki zwój razem z kablami od zasilania.
W związku z powyższym to NIE PRODUCENCI LECĄ W KULKI A TWÓJ PROBLEM SPOWODOWANY JEST TWOJĄ NIEWIEDZĄ.
polecam poczytać:
http://mpc-forum.eu/viewtopic.php?f=27& ... 3113#p3113
[youtube]H3aKLdXYgik[/youtube]
2. Głośniej nie znaczy lepiej - naprawdę nie wiem jak to mam rozwinąć... zastanawiałeś się kiedyś PO CO PRODUCENCI UPYCHAJĄ POTENCJOMETRY W MONITORACH ?
nie wiem czego oczekiwałeś, żeby twój interfejs dał rade napędzić jakieś pasywne JBL'e czy inne Auditorium'y ?
Twoje głośniki są ostatnim oczkiem w łańcuchu którym jest tor audio i bardzo upraszczając im bardziej podciągniesz głośniki tym ciszej reszta będzie musiała grać (a zatem i twój interfejs który też nie lubi być wykręcony pod czerwoną kreskę) więc nie rozumiem tego wyścigu po głośność. Napisałem "upraszczając" bo oczywiście monitory ze średniej półki siedzą na "średnich wzmacniaczach i średnich opampach" - w krk to chyba są JRC za $1.20 o ile pamietam heheh więc zbyt duże lub zbyt niskie wykręcenie monitorów może doprowadzić do jakiejś degradacji dźwieku.
(piszę to tylko żeby się nikt nie !@#$%^&* bo tak naprawdę to prawie nikt nie potrafi powiedziec kiedy monitor zaczyna zniekształcać dźwiek).
Generalnie żaden opamp czy cały układ wzmacniacza nie lubi być pchany na maxa i każdy z nich ma swój sweet spot uśrednij sobie wszystko w torze a reszte podkręć głośnikami.
generalnie to wszystko da się ustawic i naprawić tylko trzeba poczytać i podłubać a nie wieszać psy na producentach focusrite produkuje kilkaset tysięcy / kilka milionów egzemplarzy interfejsów rocznie i jakoś nie ma ich na pierwszych stronach gazet że grają za cicho. Wpisz sobie w google, nie wiem... scarlett volume too low, to daje sobie rękę uciąć że zdecydowana większość ludzi wieszającymi psy to będą ludzie którzy coś spierdzielili juz na etapie początkowego gain stagingu.
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- LuK4sz
- Pad1
- Posty: 52
- Rejestracja: 16 lut 2017, 11:14
Behringer UMC1820 będzię dobrym rozwiązaniem w tym pułapie cenowym.
Test: https://muzyk.net/behringer-umc1820-test-interfejsu
PRZETWORNIKI A/D D/A: 24-bit/96 kHz
ILOŚĆ KANAŁÓW: 18 IN / 20 OUT
PASMO PRZENOSZENIA: 10 Hz – 40 kHz (+0/-3 dB)
MAKS. POZIOM WEJŚCIOWY: 11 dBu (MIC, LINE), 18 dBu (INSTRUMENT)
MAKS. POZIOM WYJŚCIOWY: +16 dBu (LINE OUT, MAIN OUT), +21.5 dBu (słuchawkowe)
WEJŚCIA/WYJŚCIA: INPUT [combo XLR/jack] × 8, MAIN OUT (L, R) [jack 1/4”], LINE OUT [jack 1/4”] × 8, słuchawkowe [jack 1/4”] × 2, S/PDIF (IN, OUT) [cinch], ADAT / S/PDIF (IN, OUT) [optyczne], MIDI (IN, OUT), USB [2.0; typ B]
Test: https://muzyk.net/behringer-umc1820-test-interfejsu
PRZETWORNIKI A/D D/A: 24-bit/96 kHz
ILOŚĆ KANAŁÓW: 18 IN / 20 OUT
PASMO PRZENOSZENIA: 10 Hz – 40 kHz (+0/-3 dB)
MAKS. POZIOM WEJŚCIOWY: 11 dBu (MIC, LINE), 18 dBu (INSTRUMENT)
MAKS. POZIOM WYJŚCIOWY: +16 dBu (LINE OUT, MAIN OUT), +21.5 dBu (słuchawkowe)
WEJŚCIA/WYJŚCIA: INPUT [combo XLR/jack] × 8, MAIN OUT (L, R) [jack 1/4”], LINE OUT [jack 1/4”] × 8, słuchawkowe [jack 1/4”] × 2, S/PDIF (IN, OUT) [cinch], ADAT / S/PDIF (IN, OUT) [optyczne], MIDI (IN, OUT), USB [2.0; typ B]