Kłopot z wyborem samplera

Nie wiesz jaki sampler/kontroler wybrać? Tutaj się dowiesz.
Post Reply
falaparowa
Padawan

Cześć. Wiem, że było tu już kilka takich tematów, ale z racji tego, że w części z nich pojawiało się specjalistyczne słownictwo to nie wszytko chyba prawidłowo zrozumiałem. Plus mam jeszcze kilka swoich, dodatkowych pytań.

Więc... Jestem totalnym amatorem jeżeli chodzi o tworzenie muzyki (klocków w eJayu nie liczę, parę lat temu próbowałem podstawiać jakieś najprościej zapętlone sample pod gotowe loopy bębnów w fl studio, ale brzmiało to fatalnie, bo nigdy za rzeczy typu mix/master się nawet nie zabierałem - to całe moje doświadczenie). Od kilku lat moją uwagę przykuwa MPC 2000XL (a w wersji SE2 to już w ogóle jest dla mnie audiowizualne cudeńko), niestety ze względu na, nazwijmy to oględnie, mój stan psychiczny, nie mogłem sobie pozwolić żeby coś podziałać w tym kierunku. Teraz kiedy pozornie jest już nieco inaczej, znowu zaczynam o tym myśleć i tu nasuwają się moje wątpliwości:

-czy po kilku latach użytkowania (o ile jeszcze dobrze trafię, a nie na maszynkę na wykończeniu) rzeczywiście wyświetlacz jest do wymiany/trzeba kupować nowe mpc dla samego wyświetlacza? Nie ma możliwości stałej pracy na jednym i tym samym urządzeniu 2000xl z działającym ekranikiem? Czy jest to jedyny taki przypadek wśród sprzętów AKAI, taka ichniejsza wada fabryczna tego konkretnego modelu, czy wszystkie mpctki po jakimś czasie zalewają się martwymi pikselami?
-czy na mpc2000xl (i ogólnie tej serii mpc) da się zrobić bit od początku do końca, tj. z mixem/masterem, bez zgrywania śladów do dawu i tam kończenia utworu? Tzn. czytałem gdzieś (chyba tutaj nawet), że jest to możliwe do osiągnięcia, ale jakimiś bardzo trudnymi, nieintuicyjnymi i chałupniczymi metodami. Ile tkwi w tym prawdy? Czy te starsze MPC (lub jakiekolwiek) mogą być samowystarczalne?