Ema, jak w te,acie, kilka pytań:
Jak zgrywacie utwory, każdy instrument na inny track w multitracku? Np stopa oddzielnie, saple oddzielnie, baty oddzielnie?
W equalizerze na jakiej wartości podbijacie i obcinacie poszczególne części perka? Na stopę na szerokim q w 100 mhz ?
Skórki, że tak chaotycznie ale niemam czasu, wieczorem postaram się dokładniej napisać o co mi chodzi;) Pozdrówka i czekam na odp
Kilka pytań
- dudi
- Pad16
- Posts: 7357
- Joined: 07 Jan 2013, 18:26
Jak chcesz ogarnąć porządnie miks na kompie to musisz zgrać każdy ślad osobno, żeby mieć nad nim kontrolę.
Jeśli chodzi o EQ to nie ma żadnego pewnego złotego środka. Natomiast takim swoistym "złotym środkiem" może być chyba tylko podcięcie dołu, którego i tak nasze ucho nie słyszy (mniej więcej okolice 50Hz). Ale to wszystko ma po prostu brzmieć. Jak chcesz wyraźniejsze haty, to podbijasz lekko górę, etc, etc. Może być sytuacja, że nie musisz z próbką nic już robić, bo najzwyczajniej w świecie dobrze brzmi i podbicie stopy w żadnej częstotliwości nie będzie już potrzebne. Może zamiast EQ przydałby się kompresor, może jeszcze jakaś inna operacja. Trochę tego jest, ludzie zapisują się na kursy, kupują kursy w necie, latami rozkminiają i praktykują, więc od razu mówię, że gotowego szablonika w stylu: stopę podbijamy tu i tu o tyle i tyle; bongosy tam i tego... NIE MA
Jeśli chodzi o EQ to nie ma żadnego pewnego złotego środka. Natomiast takim swoistym "złotym środkiem" może być chyba tylko podcięcie dołu, którego i tak nasze ucho nie słyszy (mniej więcej okolice 50Hz). Ale to wszystko ma po prostu brzmieć. Jak chcesz wyraźniejsze haty, to podbijasz lekko górę, etc, etc. Może być sytuacja, że nie musisz z próbką nic już robić, bo najzwyczajniej w świecie dobrze brzmi i podbicie stopy w żadnej częstotliwości nie będzie już potrzebne. Może zamiast EQ przydałby się kompresor, może jeszcze jakaś inna operacja. Trochę tego jest, ludzie zapisują się na kursy, kupują kursy w necie, latami rozkminiają i praktykują, więc od razu mówię, że gotowego szablonika w stylu: stopę podbijamy tu i tu o tyle i tyle; bongosy tam i tego... NIE MA
Dziękówka za odpowiedzi:) wiem, że niema żadnych wzorów a nie szablonów, chodziło mi raczej o jakieś wasze rady, sztuczki i sposoby, np. zamiast podgłośnij bass na padzie albo w mięsie spróbuj dać 2a nie cztery decybeli podbicia na 150 mhz w equalizerze
kurde coś czuję, że jak zwykle na początku skupić się na rozwijaniu podstaw jak rytmika to pchał się podgórkę;) no nic, cza kombinować i wymyślać sztuczki rozkimnynw końcu tylko jeden gość się urodził J Dillą
niestety kąpa musiałem zostawić w domu ale mam na ipadzie kupę programów do obrupki dzwieku i co tydzień dokupuję kilka nowych, cały czas coś nowego wchodzi i ciężko nadążyć a chciało by się wszystkiego spróbować 



- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
1. na 150 MHz to chyba tylko RMF albo Radio Zet operuje - ty się bawisz Hertzami czyli Hz
2. Ja osobiście ucinam wszystko (z dość ostrym Q) poniżej 35Hz i powyżej 19000Hz
3. nigdy, ale to NIGDY nie używaj presetów (taka moja opinia) ponieważ ktoś kto robi preset do EQ lub Kompresora (wyjątkiem są delaye i reverby i inne zmieniające dźwięk FX'y) ponieważ ktoś kto robi taki preset bazuje na swoich próbkach i tak naprawdę nie ma pojęcia jakimi próbkami ty operujesz. Bardzo często zdarza się tak że np. twój kick jest zbyt mięsisty i musisz obciąć mu np. 150Hz a preset "kick" jakiegoś EQ podciąga to 150Hz jeszcze bardziej. To samo dotyczy kompresorów gdzie twórca nie ma pojęcia jak np., głośna jest twoja próbka a co za tym idzie np. paramert treshold jest chybiony w 100% za każdym razem i na każdym presecie.
4. Equalizery to nic innego jak FILTRY więc powinieneś używać ich jak FILTRÓW (filtry filtrują czyli wycinają) zawsze lepiej jest coś uciąć a poźniej podgłośnić całą próbkę niż zniekształcać dźwięk podciągając jakieś pasmo.
5. Zaopatrz się w wtyczkę Voxengo SPAN (jest darmowa) bo przyda ci się niejednokrotnie a służyć ci będzie lata.
6.SKOŃCZ Z KUPOWANIEM PROGRAMÓW - to jest tzw. PAS lub GAS (Plugin Aquisition Syndrome lub Gear Acuisition Syndrome) czyli syndrom który polega na ciągłym przeświadczeniu że nabycie kolejnego pluginu,aplikacji lub sprzętu załatwi twoje potrzeby i problemy. Weź pod uwagę że w zależności od ilości zasubskrybowanych firm Pro Audio oraz znajomości nazw takich firm, nowinki techniczne pojawiają się średnmio co trzy / cztery dni. Wkrętarka Bosh'a niewiele się różni od Karcher'a - obydwie wkręcają śrubki ale jedna z nich ma inny typ baterii - robi ci to różnice ?
2. Ja osobiście ucinam wszystko (z dość ostrym Q) poniżej 35Hz i powyżej 19000Hz
3. nigdy, ale to NIGDY nie używaj presetów (taka moja opinia) ponieważ ktoś kto robi preset do EQ lub Kompresora (wyjątkiem są delaye i reverby i inne zmieniające dźwięk FX'y) ponieważ ktoś kto robi taki preset bazuje na swoich próbkach i tak naprawdę nie ma pojęcia jakimi próbkami ty operujesz. Bardzo często zdarza się tak że np. twój kick jest zbyt mięsisty i musisz obciąć mu np. 150Hz a preset "kick" jakiegoś EQ podciąga to 150Hz jeszcze bardziej. To samo dotyczy kompresorów gdzie twórca nie ma pojęcia jak np., głośna jest twoja próbka a co za tym idzie np. paramert treshold jest chybiony w 100% za każdym razem i na każdym presecie.
4. Equalizery to nic innego jak FILTRY więc powinieneś używać ich jak FILTRÓW (filtry filtrują czyli wycinają) zawsze lepiej jest coś uciąć a poźniej podgłośnić całą próbkę niż zniekształcać dźwięk podciągając jakieś pasmo.
5. Zaopatrz się w wtyczkę Voxengo SPAN (jest darmowa) bo przyda ci się niejednokrotnie a służyć ci będzie lata.
6.SKOŃCZ Z KUPOWANIEM PROGRAMÓW - to jest tzw. PAS lub GAS (Plugin Aquisition Syndrome lub Gear Acuisition Syndrome) czyli syndrom który polega na ciągłym przeświadczeniu że nabycie kolejnego pluginu,aplikacji lub sprzętu załatwi twoje potrzeby i problemy. Weź pod uwagę że w zależności od ilości zasubskrybowanych firm Pro Audio oraz znajomości nazw takich firm, nowinki techniczne pojawiają się średnmio co trzy / cztery dni. Wkrętarka Bosh'a niewiele się różni od Karcher'a - obydwie wkręcają śrubki ale jedna z nich ma inny typ baterii - robi ci to różnice ?
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
Totepady, zacznę cię od dziś nazywać Wujek Dobra Rada
racja z tymi Hz
zaraz pobrubuję jak ty to robisz, naprawdę cenna odpowiedź stary
Co do kupowania programów to dzięki tak bardzo krytykowanie polityce ipla te programy kosztują śmieszną kasę, a jak tylkomwyczaję jakiś procesor efektów, albo wirtualny syntezator od korga to muszę to wyprubować. Wydaje mi się, że sporo osoób może niezdawać sobie sprawy z tego jak wygląda moja praca z muzyką. Obecnie jestem na sezonowego emigracji i raczej niemam miejsca, żeby po kątach rozstawiać sprzęt odsłuchy, gramofon, miksera itp
całe moje studio mieści się w jednym urządzeniu, staram się jednak ciągle czegoś uczyć, więc jeśli np czytam o oscylatorach to kupuję za parę frankoli the oscilator http://m.youtube.com/#/watch?v=c9rda0oV ... 9rda0oVafM" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
A jakoś ciężko mi np niekupić takiego profesora efektów http://m.youtube.com/watch?v=61J2TeEVilY" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow albo takich klawiszy http://m.youtube.com/watch?v=ihje-vxqElo" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
wszystko to jest jakieś takie bardziej funkcjonalne niż vst
jako mojego wymażonego mpc narazie muszę używać http://m.youtube.com/watch?v=t1iyJklYKPQ" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow beatmeakera dwójki. Wszystko zgrywam w multitrack daw a dzięki audiobusowi wszystko to może współgrać i istnieć jednocześnie. Wiem, że to wszystko to tylko zabawki w porównaniu ze sprzętem analogowym, ale nie odrazu Rzym zbudowano, najpierw nauka i dużo wiedzydomprzyswojenia
dzięki radom ziomów jak pan Wujek Dobra Rada cała ta nauka jest łatwiejsza i daje większy fun
thx



Co do kupowania programów to dzięki tak bardzo krytykowanie polityce ipla te programy kosztują śmieszną kasę, a jak tylkomwyczaję jakiś procesor efektów, albo wirtualny syntezator od korga to muszę to wyprubować. Wydaje mi się, że sporo osoób może niezdawać sobie sprawy z tego jak wygląda moja praca z muzyką. Obecnie jestem na sezonowego emigracji i raczej niemam miejsca, żeby po kątach rozstawiać sprzęt odsłuchy, gramofon, miksera itp

A jakoś ciężko mi np niekupić takiego profesora efektów http://m.youtube.com/watch?v=61J2TeEVilY" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow albo takich klawiszy http://m.youtube.com/watch?v=ihje-vxqElo" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow




- DonPadzior
- Admin
- Posts: 2101
- Joined: 23 Jan 2013, 17:00
Co do iOS'a to zdaję sobie sprawę bo tak wygląda lista appek których używam notorycznie w połączeniu z MPC 
- Beatmaker 2
- Sunrizer
- Animoog
- NLog
- Nano Studio
- Sample Tank
- Magellan
- Sound Prism

- Beatmaker 2
- Sunrizer
- Animoog
- NLog
- Nano Studio
- Sample Tank
- Magellan
- Sound Prism
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.