TO JEST MOJA OSOBISTA OPINIA... MOŻERSZ SIĘ ZGODZIĆ LUB MOŻESZ SIĘ NIE ZGADZAĆ - JAK SIĘ NIE ZGADZASZ TO PRZYGOTUJ SOBIE JAKIEŚ ARGUMENTY
1. Różnice w dźwięku pomiedzy obiema maszynkami są na pewno, ale osobiście nie jest to nic czego nie mógłbym sobie po części zrekompensować na 1000 czy w DAW'ie (ja wiesz co robisz to góra 5 minut więcej roboty). Poza tym brzmienie nie pojawia sie samo z siebie lecz jest efektem na który składa się kilkanascie czynników takich jak np. źródło sampla, sposób zgrania sampla, pre i postprocessing tego sampla, sposób exportu sampla itd. itd. itd....
2.Swing Swing Swing - poruszane było to już w internecie tyle razy co wojny FLStudio vs inne DAW'y
UWAGA HEREZJA !!!!!!
Swing we wszystkich MPC'kach jest TAKI SAM !!!
http://www.attackmagazine.com/features/ ... pc-timing/" onclick="window.open(this.href);return false;" rel="nofollow
tutaj masz nawet wywiad z Rogerem Linnem który sam mówi że swing w MPC'tkach nie jest jakis magiczny a najnormalniej w świecie wykalkulowany i gość podaje ci nawet przepis na ten swing. Weź pod uwagę tylko że starsze MPC'tki zachowywały sie inaczej pod pełnym obciążeniem* co powodowało tzw. clock drift (czasami) który delikatnie ten swing zmieniał. Tak samo fakt że dawniej cięto sample na ucho a nie z dokładnością co do jednego pixela, powodowało też automatyczne opóźnienie/przyspieszenie próbki o wartość nierównego przycięcia (I TO JEST TEN PRAWDZIWY SWING !!!).
"That’s about it. Not much magic, just good solid engineering and creative beat-making. If some people think my products have a special magic, I take that as a high compliment. I think some people just happened to create a magical recording years ago on one of my drum machines, and in their minds my products will always be associated with great grooves." - Roger Linn
3. foldery pominę bo przyznaję....nie pamietam a nie chcę wprowadzać w błąd, a tym bardziej nie chce mi sie szukać na necie ze względu na to że nie dotyczy mnie to osobiście
3(?) Filtry hmmmm... kwestia sporna - teoretycznie są zaprogramowane inaczej ale nawet gdyby były takie same to na samo brzmienie filtrów składa się też cały tor audio...
Dopóki nie zamotujesz MFC42 to masz nic innego jak zwykły zaprogramowany filtr...
4. Czy to ma znaczenie gdzie były składane skoro złożone są z tych samych części ? jakoś żaden "znawca" nie wysunął mi żadnych sesnownych argumentów na temat tego że niebieska jest gorsza od szarej (lub na odwrót), przy czym argument typu "moim trzem ziomkom niebieskie się rozleciały, a moja szara dalej działa" to nie jest dla mnie żaden argument. Instrukcja serwisowa istnieje jedna i dotyczy wszystkich modelów 2000xl bez podziałów na zwykłe MCD i inne, a każdy autoryzowany serwis używa(ł) tych samych części.
5. Pady - inna guma z mniejszą ilościa silikonów i innych unowocześcionych pierdół czyt. bardziej miękkie.
Wnętrzności ? - nie 2000 a 2500 ma te same bebechy co 1000
Dyskietki ? - Sadomasochizm i nic poza tym. Poczuć ten Feel dyskietek.... yeah...right... bo sample leżące na dyskietce jeszcze mi nasiąkną "tym brzmieniem"
* pisząc o pełnym obciążeniu nie miałem na myśli dwóch biednych sampli pocietych na 16 z dogranym biednym basikiem i 5 rodzajami bębnów

I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.