JackNigga pisze:
Poza tym chętnie spytałbym jakiegoś posiadacza MPC4000 (bizon?) o potwierdzenie, bądź zaprzeczenie w kwestii czy MPC4000 na 100% posiada "Mute Groups / Keygroups" (czyli wzajemne "ucinanie się" wszystkich padów przyporządkowanych do danej "mute grupy").
Pozdr!
_____
No to wujek bizon sie podlaczy
MPC 4000 ma Mute group. Jest mozliwosc ustawienia 64 rozne Mute group. Sam osobiscie nie ustawialem wiecej niz 3
Nie pamietam jak to bylo w MPC 5000, ale w 4000 po ustawieniu Mute group ten sam pad nie wycisza sie po wcisnieciu go drugi raz. Prosciej mowiac Pad 1 zostanie wyciszony przez kazdy inny Pad w Mute group procz Padu 1. Czasem, moze to denerwowac, ale mi to wgl nie przeszkadza.
Co do padow to standardowe z 4000 sa malina. W 5000 w standardzie pady sa dobre ale bardzej twarde niz tez z 4000. Zamontowalem tez czarne grupe pady do 4000 dla porownania, ale szybko z nich zrezygnowalem. Po pierwsze sa twarde jak skala, a po drugie nie pasuja wizualnie do 4000, tzn pasuja w sensie funkcjonalsnosci, trzeba je tylko obrucic w druga strone, ale kolorystycznie czarne, grube pady z niebieska obudowa wkolo padow w 4000 nie wyglada zbyt dobrze. Zdecydowanie lepiej grube pady komponuja sie z 5000. Naprawde taki setup wyglada kozacko, tylko mnie juz po 30 minutach zaczynaly bolec palce od nawalania w pady. Jak wspomnialem standardowe pady w 4000 sa najlepsze jakie dotad mialem pod palcami.
Co do pracy na sofcie. Jest rozbudowany. To naprawde jest kombajn. Mysle, ze zajrzalem juz w kazda opcje, ale to co na codzien uzywam, to nie jest nawet 20% tego z czym mozna sie pobawic. Zwyczajnie nie mam wiedzy jak ustawiac wszystkie filtry, efekty i ich parametry. W kazdym efekcie jest tyle ustawien do zmiany, ze gdybym chcial sie wszystkim pobawic i przetestowac to musialbym nie spac po nocach. W 5000 bylo tego troche mniej i moze bardziej przejrzyscie, bo gdy zobaczylem glowny ekran w 4000, to nie wiedzialem co jest do czego. Chociaz, jak teraz na to parze, pewne rzeczy mam pod reka, ale za to innych prawie wgl nie uzywam. Sa plusy i minusy, kwestia zapoznania sie z obsluga.
Co do brzmienia, to szczerze mowiac, nie mam takiego ucha, zeby wypalac roznice miedzy 24 i 16 bit. Zazwyczaj sampluje na eSce, wiec 12 bit w uzyciu. Co ciekawe 4000 ma opcja do resamplingu na 16, 12 i 8 bit z uwzglednieniem sample rate. Mozna samplowac odrazu z efektami i z command'ami.
Temat rzeka, jak wiekszosc w naszym fachu. Osobiscie watpie, ze sprzedam 4000, zeby kupic inny model. Napewno cos jeszcze dokupie, ale nie kosztem 4000.