Siema. Na czym pracujecie?
-
- Pad1
- Posty: 86
- Rejestracja: 05 sty 2022, 09:25
Siema. Jestem Karol i pytam się ja Was na czym na co dzień pracujecie Chciałbym kupić jakiś sampler na początek i pobawić się. Ma ktoś mpc2000? Ma ktoś mpc500? Interesują mnie te dwa konkretne samplery, póki co YT przejrzane, wiem co z czym się je Z czasem będę brnął dalej w sprzęty, narazie chce zaczerpnąć opinii kogoś, kto na co dzień ma to w łapkach. Pozdrawiam
- bizon
- Moderator
- Posty: 839
- Rejestracja: 08 sty 2013, 20:06
Ja na dzień dzisiejszy jestem dość fajnie uposażony w sprzęt. W domowym studiu mam MPC 60, MPC 4000, MPC LIVE, ENSONIQ ASR10, ISLAINSTRUMENTS S2400, ROLAND BOSS SP202, AKAI S950/S1000/S3000. Do tego dochodzi kompresor ART VLA 2, SPL VITALIZER MK2T,
miksery Tascam M05 i M2524, gramofon Technics SL1200 MK2 i około 1000 winyli. Wszystko obrabiam w Harrison Mixbus 32c, a za interface mam Tascam US 16x08.
Jeszcze tylko SP1200 się marzy i ENSONIQ EPS w racku.
Jeśli lubisz klasyczne brzmienie to MPC 2000 będzie dobrym wyborem. Tylko kup coś w dobrym stanie, bo inaczej na naprawy możesz wydać sporo kasy. To też się tyczy MPC 500, bo już też wiekowa maszyna, ale ludzie robią i na tym zajebiste rzeczy. Nie pytaj ludzi o zdanie za bardzo. Z doświadczenia wiem, że to co mi pasuje nie koniecznie będzie pasować Tobie. Kup po prostu jakiś sampler. Popracuj na nim z pół roku i zadaj sobie pytanie, czy Ci pasuje. Jeśli nie, to sprzedaj i kup inny i go sprawdzaj. Ja niechętnie, ale sprzedałem MPC 5000 i 2500 SE. Dla mnie to po prostu nie było to. Sprawdzanie rzeczy na własną rękę jest o wiele lepsze niż porady innych.
Powodzenia w zakupie i muzyce!
miksery Tascam M05 i M2524, gramofon Technics SL1200 MK2 i około 1000 winyli. Wszystko obrabiam w Harrison Mixbus 32c, a za interface mam Tascam US 16x08.
Jeszcze tylko SP1200 się marzy i ENSONIQ EPS w racku.
Jeśli lubisz klasyczne brzmienie to MPC 2000 będzie dobrym wyborem. Tylko kup coś w dobrym stanie, bo inaczej na naprawy możesz wydać sporo kasy. To też się tyczy MPC 500, bo już też wiekowa maszyna, ale ludzie robią i na tym zajebiste rzeczy. Nie pytaj ludzi o zdanie za bardzo. Z doświadczenia wiem, że to co mi pasuje nie koniecznie będzie pasować Tobie. Kup po prostu jakiś sampler. Popracuj na nim z pół roku i zadaj sobie pytanie, czy Ci pasuje. Jeśli nie, to sprzedaj i kup inny i go sprawdzaj. Ja niechętnie, ale sprzedałem MPC 5000 i 2500 SE. Dla mnie to po prostu nie było to. Sprawdzanie rzeczy na własną rękę jest o wiele lepsze niż porady innych.
Powodzenia w zakupie i muzyce!
- bizon
- Moderator
- Posty: 839
- Rejestracja: 08 sty 2013, 20:06
1000 też dobra maszyna. Gratulacje. To miał być mój pierwszy sampler kupiony jeszcze w Polsce. Niestety się nie udało, ale jak kiedyś pojechałem do Londynu kupić S950 od jednego typa, to byłem zdziwiony jak zobaczyłem jego cały salon zawalony w sprzęcie.
I sobie myślę: po co mu to?
A dziś mam podobnie jak on. Choroba sprzętowa. Taka wieczna pogoń za króliczkiem.
Teraz przy przeprowadzce uszkodziłem biurko i już się rozglądam za jakimś innym stricte pod produkcję, ale ceny zaporowe...
I sobie myślę: po co mu to?
A dziś mam podobnie jak on. Choroba sprzętowa. Taka wieczna pogoń za króliczkiem.
Teraz przy przeprowadzce uszkodziłem biurko i już się rozglądam za jakimś innym stricte pod produkcję, ale ceny zaporowe...
-
- Pad1
- Posty: 86
- Rejestracja: 05 sty 2022, 09:25
Dobra, dobra maszynka tylko jakby kapkę przymała.. takie 2500 byłoby w sam raz. Czyżby początki choroby sprzętowej..? A jeśli chodzi o saplery rackowe, tez coś z czasem kupię, dla brzmienia rzecz jasna, tylko niech rozgryzę 1000 do końca. Kurde takie mpc2000 może zastąpić np s1000 i na odwrót skoro jedno i drugie dobrze brzmi? Jest sens polować na obydwa?
- bizon
- Moderator
- Posty: 839
- Rejestracja: 08 sty 2013, 20:06
MPC2000 i S1000 maja inną charakterystykę brzmienia moim zdaniem i warto mieć oba jeśli jest hajs i miejsce na nie.
-
- Moderator
- Posty: 828
- Rejestracja: 26 mar 2014, 09:24
Samplery:
- Elektron Digitakt
- Akai s900
- Akai s1000
Syntezatory:
- Arturia Minibrute 2
- Behringer Grave
- Korg Volca NuBass
- Korg Volca FM
Kompresory:
- Alesis 3630
- Klark Teknik KT76
- IGS audio SSL 4K
Korektory:
- TL Audio Crimson EQ-3012
- Klark Teknik EQP
Pogłosy:
- Yamaha REV5
- Yamaha SPX 90
Mikser DJ:
- Stanton SA8
- Rane TTM56
Gramofony:
- Vestax PDX 2300 Mk2 Pro
- Vestax PDX 2000 Mk2 Pro
Mikser studyjny:
- Tascam M308
Interfejs:
- Focusrite Clarett 8Pre
- Focusrite Scarlett OctoPre
- Elektron Digitakt
- Akai s900
- Akai s1000
Syntezatory:
- Arturia Minibrute 2
- Behringer Grave
- Korg Volca NuBass
- Korg Volca FM
Kompresory:
- Alesis 3630
- Klark Teknik KT76
- IGS audio SSL 4K
Korektory:
- TL Audio Crimson EQ-3012
- Klark Teknik EQP
Pogłosy:
- Yamaha REV5
- Yamaha SPX 90
Mikser DJ:
- Stanton SA8
- Rane TTM56
Gramofony:
- Vestax PDX 2300 Mk2 Pro
- Vestax PDX 2000 Mk2 Pro
Mikser studyjny:
- Tascam M308
Interfejs:
- Focusrite Clarett 8Pre
- Focusrite Scarlett OctoPre
-
- Pad1
- Posty: 86
- Rejestracja: 05 sty 2022, 09:25
Sporo tego ładny zestawDirtyDrumzStudio pisze: ↑13 lut 2022, 20:46 Samplery:
- Elektron Digitakt
- Akai s900
- Akai s1000
Syntezatory:
- Arturia Minibrute 2
- Behringer Grave
- Korg Volca NuBass
- Korg Volca FM
Kompresory:
- Alesis 3630
- Klark Teknik KT76
- IGS audio SSL 4K
Korektory:
- TL Audio Crimson EQ-3012
- Klark Teknik EQP
Pogłosy:
- Yamaha REV5
- Yamaha SPX 90
Mikser DJ:
- Stanton SA8
- Rane TTM56
Gramofony:
- Vestax PDX 2300 Mk2 Pro
- Vestax PDX 2000 Mk2 Pro
Mikser studyjny:
- Tascam M308
Interfejs:
- Focusrite Clarett 8Pre
- Focusrite Scarlett OctoPre
-
- Pad1
- Posty: 86
- Rejestracja: 05 sty 2022, 09:25
Na kompresorach, pogłosach, mikserach i korektorach nie znam się zupełnie, jeszcze do tego nie doszedłem, dopiero zaczynam kolekcjonować arsenał, ale tych dwóch raczków zazdroszczę; s900 i s1000. Przeczesałem forum i są bardzo dobre opinie o s1000, konkretniej o jego barwie, a ja akurat szukam swojego pierwszego samplera w rack’u.. Da się to jeszcze gdzieś kupić?
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
zawsze gdzieś trafisz ale moim skromnym zdaniem, z tego całego vintage'owego kolekcjonerstwa zrobiła się bańka większa od bańki na rynku nieruchomości w nowym jorku heheh...
technologia poszła do przodu na tyle że tak naprawdę (ja osobiście) nie widzę już powodów żeby zawrac sobie dupę vintage'ami.
a co sprzętu to też już się powoli ograniczam, chwilowo stanęło na:
wosk: gramek numarka mixer vestaxa i behringera
kontrolery: push, maschine , arturia keylab, minilab, novartion impulse, launchpad x
synthy: deepmind, neutron, odyssey, k2, microkorg + kilka euroracków plaits, brains, rampage, maths etc.
samplery: s950, s2000, mpc 1000, mpc live, digitakt
inne: kompresor art vla, tape deck tascam , interface scralett 18i20 + 18i6, pedały big sky, ms70cdr, patchbaye ultrapatch
+ kilka nie dokończonych modułów które teraz projektuje głównie bazowane na stm32 i teensy 4.1
recordery zoom h5 i h6
nieelektronicznie to jakaś gitarka, parę fletów, bongosy, okaryna, tabla, kupa shakerów i innych afrykańskich grzechotek itd...
chyba tyle...
przyznam szczerze że kupa tego leży rozłożona po półkach i nieużywana (np. maschine, nie miałem w rękach chyba 2 lata lol )
technologia poszła do przodu na tyle że tak naprawdę (ja osobiście) nie widzę już powodów żeby zawrac sobie dupę vintage'ami.
a co sprzętu to też już się powoli ograniczam, chwilowo stanęło na:
wosk: gramek numarka mixer vestaxa i behringera
kontrolery: push, maschine , arturia keylab, minilab, novartion impulse, launchpad x
synthy: deepmind, neutron, odyssey, k2, microkorg + kilka euroracków plaits, brains, rampage, maths etc.
samplery: s950, s2000, mpc 1000, mpc live, digitakt
inne: kompresor art vla, tape deck tascam , interface scralett 18i20 + 18i6, pedały big sky, ms70cdr, patchbaye ultrapatch
+ kilka nie dokończonych modułów które teraz projektuje głównie bazowane na stm32 i teensy 4.1
recordery zoom h5 i h6
nieelektronicznie to jakaś gitarka, parę fletów, bongosy, okaryna, tabla, kupa shakerów i innych afrykańskich grzechotek itd...
chyba tyle...
przyznam szczerze że kupa tego leży rozłożona po półkach i nieużywana (np. maschine, nie miałem w rękach chyba 2 lata lol )
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
- DonPadzior
- Admin
- Posty: 2099
- Rejestracja: 23 sty 2013, 17:00
Eski raczej nie sprzedam, ale strasznie mi ona ciąży ostatnio
Mam jeden mod rozgrzebany od jakiegoś roku ale ponieważ przez te wszystkie lockdowny rozleniwiłem masakrycznie to nie chce mi się jej kończyć…. Kurna…. Typowy COUCH POTATO ze mnie ostatnio
Potrzebuję kogoś kto by mnie kopnął w dupsztala żeby w końcu zamknąć ten temat, to mógłbym ruszyć z jakimś sensownym projektem gdzieś z tyłu głowy mam moduł eurorack’a albo wersję desktop eski która robiłaby konwersję w czasie rzeczywistym. 4 filtry MF6, takie jak w eskach na ebay’u można kupić za 50zł a 12 bitową sukcesywną aproksymacje można ogarnąć nawet zwykłym mikrokontrolerem. Ehhh…. W tym tempie to liczę na mniej więcej na 2027 rok
Mam jeden mod rozgrzebany od jakiegoś roku ale ponieważ przez te wszystkie lockdowny rozleniwiłem masakrycznie to nie chce mi się jej kończyć…. Kurna…. Typowy COUCH POTATO ze mnie ostatnio
Potrzebuję kogoś kto by mnie kopnął w dupsztala żeby w końcu zamknąć ten temat, to mógłbym ruszyć z jakimś sensownym projektem gdzieś z tyłu głowy mam moduł eurorack’a albo wersję desktop eski która robiłaby konwersję w czasie rzeczywistym. 4 filtry MF6, takie jak w eskach na ebay’u można kupić za 50zł a 12 bitową sukcesywną aproksymacje można ogarnąć nawet zwykłym mikrokontrolerem. Ehhh…. W tym tempie to liczę na mniej więcej na 2027 rok
I suppose it is tempting, if the only tool you have is a hammer, to treat everything if it were a nail.
-
- Pad1
- Posty: 86
- Rejestracja: 05 sty 2022, 09:25
Żartujesz chyba.. ilu jest typa którzy wgl wpadli na taki pomysł żeby samemu stworzyć taką maszynkę?? Wszyscy jarają się eskami od Akai, Emu-sremu (w tym ja ) itp, a Ty Gościu masz w głowie projekt który sam wymyśliłeś, złożysz go i świetnie zabrzmi. Szacuneczek, naprawdę. Bierz się do roboty, raz,dwa. Czekam na efekty. Chce zobaczyć to Twoje cudeńko. Ciekawi mnie jak to wgl może wyglądać.. jak brzmi..
- bizon
- Moderator
- Posty: 839
- Rejestracja: 08 sty 2013, 20:06
Wuja, ale tutaj to jakby rezonans bardziej wchodził niż typowy aliasing. Może trzeba bardziej w dół spitchowac?
Dawaj rób tego moda do końca, to do Ciebie wpadnę pewnego dnia i moja eSkę przerobisz. Będę miał okazję w końcu Ci tego Jacka postawić za przysługę
Dawaj rób tego moda do końca, to do Ciebie wpadnę pewnego dnia i moja eSkę przerobisz. Będę miał okazję w końcu Ci tego Jacka postawić za przysługę
- Ryba
- Admin
- Posty: 1441
- Rejestracja: 07 sty 2013, 23:47
Sampler: Akai MPC 2500se
Mikrofony: x1s // se2200
Mikser: Rane Sixtyfour
Gramofony: Vestax PDX 3000mk2
Kontroler MIDI: Kompletekontrols88
Interfejs: Focusrite Scarlett 18i20
Odsłuch: Krk Rokit8
Słuchawki: Beyerdynamic DT1770 Pro// DT880 Pro // DT770 Pro
Komputer: iMac // MacBook Pro
DAW: Logic Pro
Odtwarzacz: Tascam CDA580
Kontroler, stacja robocza: Behringer X-Touch
Mikrofony: x1s // se2200
Mikser: Rane Sixtyfour
Gramofony: Vestax PDX 3000mk2
Kontroler MIDI: Kompletekontrols88
Interfejs: Focusrite Scarlett 18i20
Odsłuch: Krk Rokit8
Słuchawki: Beyerdynamic DT1770 Pro// DT880 Pro // DT770 Pro
Komputer: iMac // MacBook Pro
DAW: Logic Pro
Odtwarzacz: Tascam CDA580
Kontroler, stacja robocza: Behringer X-Touch